Individuals with autism spectrum disorders (ASD) have deficits in language, communication, and social interaction skills. This lack of social and communication skills affected the individual with ASDs lives directly or indirectly. Therefore, many researchers have developed interventions that are improving these behaviours for individuals with ASD. Video modelling (VM) is one of the effective interventions in teaching social and communication behaviours for children with ASD. The purpose of the study was to conduct a systematic review on the effects of VM in social communication skills. In this systematic review, from 1990 to 2017 published studies yielded 11 articles that met the current study’s inclusion criteria. As a result of the review, VM appears to be effective for teaching social communication skills for children with ASD. Implications and directions for future research are discussed.
Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan bireylerin dil, iletişim ve sosyal etkileşim becerilerinde eksiklikler vardır. Sosyal ve iletişim becerilerinin eksikliği, OSB'li bireyleri doğrudan veya dolaylı olarak etkilemiştir. Bu nedenle, birçok araştırmacı, OSB'li bireyler için bu davranışları iyileştirmeye yönelik müdahaleler geliştirmiştir. Video modelle öğretim (VM), OSB'li çocuklara sosyal ve iletişim davranışlarını öğretmede etkili müdahalelerden biridir. Çalışmanın amacı, video modelle öğretimin sosyal iletişim becerilerindeki etkilerine ilişkin sistematik bir inceleme yapmaktır. Bu sistematik derlemede, 1990'dan 2017 yılına kadar yayımlanan, dahil edilme kriterlerini karşılayan 11 makale incelenmiştir. Analiz sonucuna göre, video modelle öğretim yöntemi OSB’li çocuklara sosyal iletişim becerilerinin öğretilmesinde etkili görünmektedir. Gelecekteki araştırmalar için çıkarımlar ve yönelimler tartışılmıştır.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | December 31, 2020 |
Submission Date | November 17, 2020 |
Acceptance Date | December 17, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 3 Issue: 2 |
|
| |