Bu çalışmada bilgisayar destekli dinleme eğitimin verimlilik durumu araştırılmıştır. Araştırma bilgisayar destekli ortam ve uygulamalar çerçevesinde eylem planlarıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada araştırmacıyı da sürece dahil edip dinleme eğitimindeki mevcut durumu daha iyi hale getirmek, sorunlara çözüm üretmek amaçlanmıştır. Araştırmanın amacına uygun olarak araştırma nitel araştırma çerçevesinde eylem araştırma deseniyle yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu Kayseri’de bir devlet okulunda altıncı sınıfta öğrenim gören on altı öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma Türkçe ders kitabında bulunan dinleme metinleri ve etkinliklerinin bilgisayar destekli ortamlarda ve uygulamalarla yürütülmesi üzerine tasarlanmış eylem planları çerçevesinde yürütülmüştür. Araştırmada dört farklı eylem planı kullanılmış, eylem uygulamaları dört haftada ve toplamda sekiz ders saatinde tamamlanmıştır. Veriler görüşme, gözlem, araştırmacı günlüğü ve etkinliklerde kullanılan çalışma kağıtları ile elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ile incelenmiş, bulgular kodlar ve temalar halinde tablolarla sunulmuştur. Araştırma neticesinde dinleme eğitiminin bilgisayar destekli ortamlarda ve uygulamalarla yürütülmesinin dinleme eğitiminde karşılaşılan çeşitli sorunları gidererek öğrencilerin derse yönelik tutum ve motivasyonlarına, hedeflenen kazanımların kavratılmasına ve dinleme eğitiminin verimli bir süreç içinde yürütülmesine olumlu katkı sağladığı sonucuna varılmıştır.
Araştırma öncesinde etik kurul proje onay formu alınmıştır. Form dosyalara eklenmiştir.
In this study, the efficiency status of computer aided listening education was investigated. The research was carried out with action plans within the framework of computer-aided environment and applications. In this study, it is aimed to involve the researcher in the process and to make the current situation in listening education better and to produce solutions to problems. In accordance with the purpose of the research, the research was conducted with the action research pattern within the framework of qualitative research. The study group of the research consists of sixteen students studying in the sixth grade at a public school in Kayseri. The research was conducted within the framework of action plans designed on the implementation of listening texts and activities found in the Turkish textbook in computer-aided environments and applications. Four different action plans were used in the research, the action applications were completed in four weeks and a total of eight lesson hours. The data were obtained through interviews, observations, researcher diary and working papers used in the activities. The obtained data were examined by content analysis and the findings were presented with tables in the form of codes and themes. As a result of the research, it has been concluded that conducting listening education in computer-aided environments and applications makes a positive contribution to students' attitudes and motivations towards the lesson, understanding the targeted achievements and conducting listening education in an efficient process by eliminating various problems encountered in listening education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretim Teknolojileri |
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 7 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |