Konferans Bildirisi
BibTex RIS Kaynak Göster

ANALYZING THE POSSIBILITY OF OLD WRITTEN SAMPLES OF TURKISH LANGUAGE THAT CAN BE IN SECONDARY SCHOOL COURSE BOOKS OF TURKISH CLASSES AS TEXTS

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 53 - 64, 31.12.2015

Öz

In this study, it was aimed to analyze the possibility that whether old written samples of Turkish language can be in secondary school Turkish course books as texts. The study is a descriptive research model based on correlational survey method. In the study, texts chosen from old Turkish sources were presented to 12 experts to get their opinions and they were asked to evaluate the possibility that whether these texts can be used in Turkish course books in the direction of textuality criterions. In the analysis of the obtained data, Lawshe technique was used. As a result of the study, it was determined that the chosen texts are such as to be used in Turkish course books according to the experts’ opinions. 

Kaynakça

  • Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil-Ana Çizgileriyle Dilbilim. (5. Baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Aydın, M. (2007). Dilbilim El Kitabı. İstanbul: 3F Yayınları.
  • Çeçen, M. A. ve Çiftçi, Ö. (2007). İlköğretim 6. sınıf türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin tür ve tema açısından incelenmesi, Millî Eğitim Dergisi, 173, 39-49.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel yayınları.
  • Göktürk, A. (1988). Okuma Uğraşı. İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
  • Karakuş, N. (2012). Türkçe Öğretiminde Kaynak Metin Kullanımı. Ankara:Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaplan, M. (2004). Kültür ve Dil. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi ( 14. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaynaş, E. (2014). Beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kolaç, E. (2009). İlköğretim Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin tür açısından değerlendirilmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6 (1), 594 – 626.
  • Sallabaş, M. E. (2007). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin kendini yazılı olarak ifade etme kazanımlarına ulaşma düzeyi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB, (1981). Temel Eğitim Okulları Türkçe Eğitim Programı. Tebliğler Dergisi, 2098, 327-356.
  • Uyar, Y. (2007). Türkçe öğretiminde kültür aktarımı ve kültürel kimlik geliştirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yalçın, A. (2006). Türkçe Öğretim Yöntemleri-Yeni Yaklaşımlar (1. Baskı). Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulan bildiri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli, 28–30 Eylül.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.

Türk Dilinin Eski Yazılı Örneklerinin Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Metin Olarak Yer Alabilirliğinin İncelenmesi

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 53 - 64, 31.12.2015

Öz

Bu çalışmada, Türk dilinin eski yazılı örneklerinin ortaokul Türkçe ders kitaplarında metin olarak yer alabilirliği incelenmiştir. Araştırma, tarama modeline dayalı betimsel bir çalışma niteliğindedir. Araştırmada Türkçenin eski kaynaklarından seçilen parçalar, alanla ilgili uzman olarak tespit edilen toplam 12 kişiye gösterilmiş, uzmanlardan bu metinlerin Türkçe ders kitaplarında yer alabilirliğini metinsellik ölçütleri doğrultusunda değerlendirmeleri istenmiştir. Seçilen metinler “Lawshe tekniği” ile analiz edilmiş ve araştırma sonucunda seçilen metinlerin, Türkçe ders kitaplarında yer alabilecek nitelikte oldukları tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aksan, D. (2009). Her Yönüyle Dil-Ana Çizgileriyle Dilbilim. (5. Baskı). Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları.
  • Aydın, M. (2007). Dilbilim El Kitabı. İstanbul: 3F Yayınları.
  • Çeçen, M. A. ve Çiftçi, Ö. (2007). İlköğretim 6. sınıf türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin tür ve tema açısından incelenmesi, Millî Eğitim Dergisi, 173, 39-49.
  • Güneş, F. (2007). Türkçe Öğretimi ve Zihinsel Yapılandırma. Ankara: Nobel yayınları.
  • Göktürk, A. (1988). Okuma Uğraşı. İstanbul: İnkılâp Kitabevi.
  • Karakuş, N. (2012). Türkçe Öğretiminde Kaynak Metin Kullanımı. Ankara:Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Kaplan, M. (2004). Kültür ve Dil. İstanbul: Dergâh Yayınları.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi ( 14. Basım). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kaynaş, E. (2014). Beşinci sınıf öğrencilerinin öyküleyici metin yazma becerilerinin değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eskişehir.
  • Kolaç, E. (2009). İlköğretim Türkçe ders kitaplarında yer alan metinlerin tür açısından değerlendirilmesi, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 6 (1), 594 – 626.
  • Sallabaş, M. E. (2007). İlköğretim beşinci sınıf öğrencilerinin kendini yazılı olarak ifade etme kazanımlarına ulaşma düzeyi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • MEB, (1981). Temel Eğitim Okulları Türkçe Eğitim Programı. Tebliğler Dergisi, 2098, 327-356.
  • Uyar, Y. (2007). Türkçe öğretiminde kültür aktarımı ve kültürel kimlik geliştirme. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yalçın, A. (2006). Türkçe Öğretim Yöntemleri-Yeni Yaklaşımlar (1. Baskı). Ankara: Akçağ Yayınları.
  • Yurdugül, H. (2005). Ölçek geliştirme çalışmalarında kapsam geçerliği için kapsam geçerlik indekslerinin kullanılması. XIV. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi’nde sunulan bildiri. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli, 28–30 Eylül.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H., (1999). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Ahmet Akçay

Nurullah Şahin

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akçay, A., & Şahin, N. (2015). Türk Dilinin Eski Yazılı Örneklerinin Ortaokul Türkçe Ders Kitaplarında Metin Olarak Yer Alabilirliğinin İncelenmesi. Uluslararası Eğitim Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 1(1), 53-64.
e-ISSN: 2458-8628