Bu çalışmada
öğretmenlerin yaşam boyu öğrenmeye (YBÖ) yönelik tutumları, dijital yerli olma
durumu ve teknoloji kabulü arasındaki ilişkinin ortaya konulması amaçlanmıştır.
Çalışmanın katılımcılarını 2016-2017 eğitim- öğretim yılı ikinci döneminde
Bartın ilinde görev yapmakta olan ve çalışmaya gönüllü olarak katılmayı kabul
eden 264 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmanın yöntemi betimsel taramadır. Çalışmanın
verileri kişisel bilgiler formu, YBÖ tutum ölçeği, dijital yerliler ölçeği ve
teknoloji kabul ölçeği aracılığı ile toplanmıştır. Analiz sonuçlarına göre korelasyon
katsayılarına bakıldığında; YBÖ tutumları ile dijital yerli olma durumu
arasında düşük düzeyde ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki, YBÖ tutumları ile
teknoloji kabul durumu arasında orta düzeyde ve pozitif yönde anlamlı bir
ilişki, dijital yerli olma durumu ile teknoloji kabul düzeyi arasında orta
düzeyde ve pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Ayrıca yaş,
cinsiyet, hizmetiçi eğitim alma durumu, internet kullanım süreleri gibi
değişkenlere göre YBÖ tutumlarının, dijital yerli olma durumlarının ve
teknoloji kabul durumlarının anlamlı farklılık oluşturup oluşturmadığı da incelenmiştir.
Çalışma sonucunda YBÖ tutumlarının cinsiyete, hizmetiçi eğitim almaya ve günlük
ortalama internet kullanım süresine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı,
yaş değişkenine göre ise anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Dijital
yerli olma durumlarının cinsiyete ve hizmetiçi eğitim almaya göre anlamlı bir
şekilde farklılaşmadığı, yaş değişkenine ve günlük ortalama internet kullanım
süresine göre ise anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Teknoloji
durumlarının cinsiyete ve hizmetiçi eğitim almaya göre anlamlı bir şekilde
farklılaşmadığı, günlük ortalama internet kullanım süresine ve yaş değişkenine göre
ise anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.
Yaşam Boyu Öğrenmeye Yönelik Tutum Dijital Yerliler teknoloji kabul modeli
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | MAKALELER |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 25 Nisan 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 1 |