Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 11, 30.04.2023
https://doi.org/10.47714/uebt.1219854

Öz

Kaynakça

  • Atanda, R. (1999). Do gatekeeper courses expand education options? Education Statistics Quarterly, 1(1), 33-38.
  • Creswell, J. W. & Creswell, J. D. (2017) Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4. Ed.). Newbury Park: Sage.
  • Çağdaşer, B. T. (2008). Cebir öğrenme alanının yapılandırmacı yaklaşımla öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme düzeyleri üzerindeki etkisi. (Yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Davydov, V. V. (1975). Logical and psychological problems of elementary mathematics as an academic subject. Steffe, L. P. (Eds.). In Children’s capacity for learning mathematics (pp. 55-107). Chicago, IL: University of Chicago.
  • Dede, Y. ve Argün, Z. (2003). Cebir, öğrencilere niçin zor gelmektedir. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(24), 180-185.
  • Dougherty, B. (2008). Measure Up: A quantitative view of early algebra. J. J. Kaput, D. W. Carraher, & M. L. Blanton (Eds.). In Algebra in the early grades (pp. 389-412). New York, NY: Erlbaum.
  • Dougherty, B. J. & Slovin, H. (2004). Generalized diagrams as a tool for young children's problem solving. International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2, 295-302.
  • Dougherty, B. J. & Venenciano, L. C. H. (2007). Measure up for understanding. Teaching Children Mathematics, 13(9), 452-456.
  • Green, S. B. & Salkind, N. J. (2014). Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and understanding data (7. Edition). Pearson Education.
  • Kan, Ç. (2006). Etkili sosyal bilgiler öğretimi arayışı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 537-544.
  • Kaput, J. J. (1999). Teaching and learning a new algebra. E. Fennema, & T. A. Romberg (Eds.). In Mathematics classrooms that promote understanding (pp. 133-155). Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Kaput, J. J. (2007). What is algebra? What is algebraic reasoning? J. J. Kaput, D. W. Carraher, & M. L. Blanton (Eds.). In Algebra in the early grades (pp. 5-17). Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Kelismail, E. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) destekli öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler alt öğrenme alanında matematik başarılarına ve tutumlarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kılınç, A. Ç. (2014). Examining the relationship between teacher leadership and school climate. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(5), 1729-1742.
  • Mercan, M. (2019). 6. sınıf matematik dersine ait “tam sayılar ve cebirsel ifadeler” konularının Scratch destekli öğretiminin akademik başarı, motivasyon ve bilgilerin kalıcılığına etkisi. (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2005). İlköğretim matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Matematik dersi öğretim programı (1.-4. ve 5.-8. sınıflar). Ankara.
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2000). Principles & standards document.
  • Pirci, H. A. (2018). Cebirsel ifadeler konusunun öğretiminde 5E öğrenme modelinin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı üzerine etkisi. (Yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • Rickles, J. H. (2013). Examining heterogeneity in the effect of taking algebra in eighth grade. The Journal of Educational Research, 106(4), 251-268.
  • Steele, D. (2008). Seventh-grade students’ representations for pictorial growth and change problems. ZDM, 40(1), 97-110.
  • Türk Dil Kurumu [TDK], (t.y.). Türk dil kurumu sözlükleri. https://sozluk.gov.tr/
  • Usiskin, Z. (1995). Why is algebra important to learn. American Educator, 19(1), 30-37.
  • Venenciano, L. & Dougherty, B. (2014). Addressing priorities for elementary school mathematics. For the Learning of Mathematics, 34(1), 18-24.
  • Venenciano, L. (2017). Early curricular experiences with nonnumeric quantities, evidence of an enduring perspective. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, 18(2), 181-202.
  • Venenciano, L. C., Yagi, S. L., Zenigami, F. K. & Dougherty, B. J. (2020). Supporting the development of early algebraic thinking, an alternative approach to number. Investigations in Mathematics Learning, 12(1), 38-52.
  • Wilkie, K. J. (2016). Learning to teach upper primary school algebra: changes to teachers’ mathematical knowledge for teaching functional thinking. Mathematics Education Research Journal, 28(2), 245-275.
  • Yagi, S., Zenigami, F. & Suzuka, K. (2018, February). Investigating place value concepts within a measurement context. In Proceedings of the 45th Annual Meeting of the Research Council on Mathematics Learning. Baton Rouge, LA.
  • Yaprak-Ceyhan, E. (2012). İlköğretim matematik dersi öğretim programı çerçevesindeki öğretimin öğrencilerin cebir başarısına etkisi. (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul. Yenilmez, K. ve Duman, Ö. A. (2008). İlköğretimde matematik başarısını etkileyen faktörlere ilişkin öğrenci görüşleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(19), 251-268.

ÖLÇME TEMELLİ CEBİR ÖĞRETİMİNİN 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ

Yıl 2023, Cilt: 9 Sayı: 1, 1 - 11, 30.04.2023
https://doi.org/10.47714/uebt.1219854

Öz

Bu çalışmada cebirsel ifadeler konusunda Measure Up (MU) yaklaşımıyla erken dönemde gerçekleştirilen öğretimin, beşinci sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına ve bilgilerinin kalıcılığına etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda Kırıkkale ilinde bulunan bir devlet ortaokulunun beşinci sınıfında, biri kontrol ve diğeri deney grubu olmak üzere belirlenen iki farklı şubesinde, öğrenim gören toplam 42 öğrenci çalışmanın örneklemini oluşturmuştur. Yarı deneysel desen kullanılan çalışmada, altıncı sınıf cebir öğrenme alanındaki kazanımları içeren başarı testi öğrencilere ön test olarak uygulanmıştır. Öğretim programında kazanımlar için ayrılan ders saatleri dikkate alınarak cebir öğretimi, deney grubuna MU yaklaşımı ile kontrol grubuna ise mevcut öğretim programında belirtilen şekilde iki hafta süresince gerçekleştirilmiştir. Ardından iki gruba da son test olarak aynı başarı testi uygulanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, her iki grubun akademik başarı ortalamalarının artmasına rağmen gruplar arasında yapılan karşılaştırmada deney grubunun lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark tespit edilmiştir. Buna ek olarak grupların kalıcılık testinden elde edilen puanlar karşılaştırıldığında ise deney grubunun lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.

Kaynakça

  • Atanda, R. (1999). Do gatekeeper courses expand education options? Education Statistics Quarterly, 1(1), 33-38.
  • Creswell, J. W. & Creswell, J. D. (2017) Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (4. Ed.). Newbury Park: Sage.
  • Çağdaşer, B. T. (2008). Cebir öğrenme alanının yapılandırmacı yaklaşımla öğretiminin 6. sınıf öğrencilerinin cebirsel düşünme düzeyleri üzerindeki etkisi. (Yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi, Bursa.
  • Davydov, V. V. (1975). Logical and psychological problems of elementary mathematics as an academic subject. Steffe, L. P. (Eds.). In Children’s capacity for learning mathematics (pp. 55-107). Chicago, IL: University of Chicago.
  • Dede, Y. ve Argün, Z. (2003). Cebir, öğrencilere niçin zor gelmektedir. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24(24), 180-185.
  • Dougherty, B. (2008). Measure Up: A quantitative view of early algebra. J. J. Kaput, D. W. Carraher, & M. L. Blanton (Eds.). In Algebra in the early grades (pp. 389-412). New York, NY: Erlbaum.
  • Dougherty, B. J. & Slovin, H. (2004). Generalized diagrams as a tool for young children's problem solving. International Group for the Psychology of Mathematics Education, 2, 295-302.
  • Dougherty, B. J. & Venenciano, L. C. H. (2007). Measure up for understanding. Teaching Children Mathematics, 13(9), 452-456.
  • Green, S. B. & Salkind, N. J. (2014). Using SPSS for Windows and Macintosh: Analyzing and understanding data (7. Edition). Pearson Education.
  • Kan, Ç. (2006). Etkili sosyal bilgiler öğretimi arayışı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14(2), 537-544.
  • Kaput, J. J. (1999). Teaching and learning a new algebra. E. Fennema, & T. A. Romberg (Eds.). In Mathematics classrooms that promote understanding (pp. 133-155). Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Kaput, J. J. (2007). What is algebra? What is algebraic reasoning? J. J. Kaput, D. W. Carraher, & M. L. Blanton (Eds.). In Algebra in the early grades (pp. 5-17). Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.
  • Kelismail, E. (2019). Eğitim Bilişim Ağı (EBA) destekli öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin cebirsel ifadeler alt öğrenme alanında matematik başarılarına ve tutumlarına etkisi. (Yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kılınç, A. Ç. (2014). Examining the relationship between teacher leadership and school climate. Educational Sciences: Theory and Practice, 14(5), 1729-1742.
  • Mercan, M. (2019). 6. sınıf matematik dersine ait “tam sayılar ve cebirsel ifadeler” konularının Scratch destekli öğretiminin akademik başarı, motivasyon ve bilgilerin kalıcılığına etkisi. (Doktora tezi). Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2005). İlköğretim matematik dersi öğretim programı ve kılavuzu. Ankara.
  • Millî Eğitim Bakanlığı [MEB]. (2018). Matematik dersi öğretim programı (1.-4. ve 5.-8. sınıflar). Ankara.
  • National Council of Teachers of Mathematics [NCTM]. (2000). Principles & standards document.
  • Pirci, H. A. (2018). Cebirsel ifadeler konusunun öğretiminde 5E öğrenme modelinin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarısı üzerine etkisi. (Yüksek lisans tezi). Kastamonu Üniversitesi, Kastamonu.
  • Rickles, J. H. (2013). Examining heterogeneity in the effect of taking algebra in eighth grade. The Journal of Educational Research, 106(4), 251-268.
  • Steele, D. (2008). Seventh-grade students’ representations for pictorial growth and change problems. ZDM, 40(1), 97-110.
  • Türk Dil Kurumu [TDK], (t.y.). Türk dil kurumu sözlükleri. https://sozluk.gov.tr/
  • Usiskin, Z. (1995). Why is algebra important to learn. American Educator, 19(1), 30-37.
  • Venenciano, L. & Dougherty, B. (2014). Addressing priorities for elementary school mathematics. For the Learning of Mathematics, 34(1), 18-24.
  • Venenciano, L. (2017). Early curricular experiences with nonnumeric quantities, evidence of an enduring perspective. International Journal for Mathematics Teaching and Learning, 18(2), 181-202.
  • Venenciano, L. C., Yagi, S. L., Zenigami, F. K. & Dougherty, B. J. (2020). Supporting the development of early algebraic thinking, an alternative approach to number. Investigations in Mathematics Learning, 12(1), 38-52.
  • Wilkie, K. J. (2016). Learning to teach upper primary school algebra: changes to teachers’ mathematical knowledge for teaching functional thinking. Mathematics Education Research Journal, 28(2), 245-275.
  • Yagi, S., Zenigami, F. & Suzuka, K. (2018, February). Investigating place value concepts within a measurement context. In Proceedings of the 45th Annual Meeting of the Research Council on Mathematics Learning. Baton Rouge, LA.
  • Yaprak-Ceyhan, E. (2012). İlköğretim matematik dersi öğretim programı çerçevesindeki öğretimin öğrencilerin cebir başarısına etkisi. (Yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi, İstanbul. Yenilmez, K. ve Duman, Ö. A. (2008). İlköğretimde matematik başarısını etkileyen faktörlere ilişkin öğrenci görüşleri. Manas Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 10(19), 251-268.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm MAKALELER
Yazarlar

Esra Akdeniz 0000-0002-6986-1533

Ferhat Öztürk 0000-0003-2849-8325

Yayımlanma Tarihi 30 Nisan 2023
Kabul Tarihi 30 Ocak 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Akdeniz, E., & Öztürk, F. (2023). ÖLÇME TEMELLİ CEBİR ÖĞRETİMİNİN 5. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ. Uluslararası Eğitim Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 9(1), 1-11. https://doi.org/10.47714/uebt.1219854
e-ISSN: 2458-8628