Geçtiğimiz yüzyılda başlayan etkileşimsiz, daha çok okuma merkezli, tek taraflı bilgi aktarımının olduğu Web 1.0 araçları Z kuşağının da ihtiyaçlarının karşılayamamasıyla yerini karşılıklı etkileşime dayanan web 2.0 araçlarına bırakmaktadır. Web 2.0 teknolojileri öğretme- öğrenme sürecindeki herkesin aktif katılımını sağlamaktadır. İş birliğine dayalı öğrenme ortamları oluşturarak, sürece katılanların yaratıcı fikirler oluşturmasına ve paylaşmasına imkân sunmaktadır. Web 2.0 araçları ile ilgili alan yazında çok fazla sayıda araştırma yapıldığı görülmüş; ancak akademik anlamda ilkokul öğrencilerinin başarısını etkilemesiyle ilgili somut verilerin elde edildiği araştırmalara rastlanamamıştır. Araştırmanın amacı; web 2.0 araçlarının öğrenme süreci boyunca kullanımın akademik başarıya etkisini ortaya koymaktır. Bu amaçla bir tema boyunca deney grubunda araştırmacı tarafından belirlenen web 2.0 araçları ve bu araçlara uygun materyaller işe koşulmuştur. Kontrol grubuna herhangi bir müdahale yapılmamıştır. Araştırma, bir devlet ilkokuluna devam eden üçüncü sınıf öğrencilerinden 61’inin katılımı ile gerçekleşmiştir. Araştırmada ön-son test kontrol gruplu deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan istatistikler: aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız t testi, bağımlı t testidir. Araştırma sonucunda başarı son testinde, Web 2.0 araçlarının kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarısı, kontrol grubu öğrencilerinin akademik başarısından istatistiksel olarak farklılaşmıştır. Derslerde Web 2.0 araçlarının kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına katkı sağladığı belirlenmiştir.
Web 1.0 tools, which started in the last century, with non-interactive, more readingcentered, one-sided information transfer, could not meet the needs of Generation Z, leaving its place to web 2.0 tools based on mutual interaction. Web 2.0 technologies enable everyone to participate actively in the teaching-learning process. By creating collaborative learning environments, it allows those involved in the process to create and share creative ideas. It has been seen that a lot of research has been done on Web 2.0 tools in the literature; However, no research has been found to obtain concrete data on the academic effects of primary school students on achievement. Purpose of the research; To reveal the effects of web 2.0 tools on academic achievement in the learning
process. For this purpose, web 2.0 tools determined by the researcher in the experimental group and materials suitable for these tools were used throughout a theme. There was no intervention in the control group. The research was carried out with the participation of 61 third grade students attending a public primary school.In the research, an experimental model with pre-test and post-test control group was used. The statistics used in the study were arithmetic mean, standard deviation, independent t test, dependent t test. The academic achievement of the students in the experimental group who used Web 2.0 tools in the post-test applied as a result of the research is statistically different from the academic achievements of the control group students. It is thought that the use of Web 2.0 tools in the lessons will contribute to the academic success of the students
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |