Araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin çatışma çözme becerileri ile öğretmenlerin yöneticilere duyduğu güven arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2018-2019 eğitim öğretim yılında İstanbul ili Çekmeköy ilçesinde resmi okullarda görev yapan öğretmenler, örneklemini ise Çekmeköy’de görev yapan 180 öğretmen oluşturmaktadır. İlişkisel tarama modelinde tasarlanan araştırmada veri toplama aracı olarak, yöneticilerin çatışma çözme becerilerini ölçmek için “Öğretmenlerin Okul Müdürlerinin Çatışma Çözme Yönetim Biçimlerine İlişkin Algılarını Belirleme Ölçeği” kullanılmıştır. Öğretmenlerin yöneticilere duydukları güveni ölçmek amacıyla “Yöneticiye Duyulan Güven Ölçeği” kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde parametrik testlerden t-Testi, Pearson Momentler Çarpım Korelasyon Katsayısı Teknikleri kullanılmış, aritmetik ortalama ve standart sapmalar hesaplanmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre okul yöneticilerinin çatışma çözme becerileri ile öğretmenlerin yöneticilerine duyduğu güven arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bununla birlikte öğretmenlerin yöneticilerine duyduğu güvenin okullarında görev yaptıkları süreye göre farklılaşmadığı sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of the study is to examine the relationship between school administrators' conflict resolution skills and teachers' trust in administrators. In the research, relational scanning model, one of the quantitative research methods, was used. The universe of the research consists of teachers working in official schools in Çekmeköy district of Istanbul province in the 2018-2019 academic year, and the sample consists of 180 teachers working in Çekmeköy. As a data collection tool in the research designed in the relational screening model, "Conflict Resolution Management of Teachers' School Principals: The Scale for Determining Perceptions Regarding Their Forms” was used to measure the conflict resolution skills of the administrators. In order to measure teachers' trust in administrators, the "Trust Scale for the Administrator” was used. In the analysis of the data, t-Test, Pearson Moments Multiplication Correlation Coefficient Techniques, which are among the parametric tests, were used and arithmetic mean and standard deviations were calculated. According to the findings of the study, a significant relationship was found between the conflict resolution skills of school administrators and teachers' trust in their administrators. However, it was concluded that the trust of teachers in their administrators did not differ according to the time they worked at their schools.
Conflict Conflict resolution skills Trust Organizational trust
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 8 Mart 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |