Bu çalışmada sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar dersinin işlenişine ilişkin görüşlerinin ortaya koyulması amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde tasarlanmış olup durum çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırma, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında bir devlet ilkokulunda görev yapan ve gönüllülük esasına dayalı, kolayda örneklem yöntemiyle seçilen 10 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmış, veriler içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre; öğretmenlerin tamamına yakınının öğretim programına bağlı kalarak dersi işledikleri, programdaki bazı kazanımları anlamakta ve uygulamakta zorlanmalarına rağmen kazanımlarda geçen sanat terimlerinin çoğunu bildikleri tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında görüşüne başvurulan öğretmenler; öğretmen kılavuz kitabına ihtiyaç duymalarına rağmen öğrenci ders ve çalışma kitabına ihtiyaç duymadıklarını, çoğunlukla derste ek kaynak kullandıklarını, derste yaşadıkları sorunlara çözüm üretebildiklerini ifade etmekle birlikte görsel sanatlar dersinin branş öğretmenleri tarafından yürütülmesi gerektiğine inandıklarını da belirtmişlerdir. Araştırma sonuçları bağlamında; sınıf öğretmenlerinin görsel sanatlar eğitimine yönelik hizmet içi eğitim almalarının, derse yönelik kazanımların sade ve yalın bir dilde ifade edilmesinin ve aynı zamanda ilkokul düzeyinde görsel sanatlar dersinin branş öğretmenleri tarafından yürütülmesinin eğitim-öğretimin daha nitelikli ve faydalı bir şekilde sürdürülmesine katkı sağlayacağı önerilmektedir.
Görsel sanatlar Sınıf öğretmenlerinin görüşleri Classroom teachers Interview
In this study, it is aimed to reveal the opinions of the classroom teachers about the visual arts lesson. The research was designed within the framework of qualitative research approach and case study method was used. The research was carried out with 10 classroom teachers who worked in a public primary school in the 2019-2020 academic year and were selected by convenience sampling method on a voluntary basis. The data of the research were collected by semi-structured interview technique and the data were analyzed by content analysis technique. According to the results obtained; It has been determined that almost all of the teachers teach the course by adhering to the curriculum, and although they have difficulty in understanding and applying some of the acquisitions in the curriculum, they know most of the art terms in the acquisitions. The teachers whose opinions were consulted within the scope of the study; They stated that although they needed a teacher's guide book, they did not need a student's course and workbook, they mostly used additional resources in the course, they could find solutions to the problems they experienced in the course, and they also stated that they believed that the visual arts course should be conducted by branch teachers. In the context of research results; It is suggested that classroom teachers' in-service training for visual arts education, expressing the achievements for the course in a plain and plain language, and at the same time conducting the visual arts course at primary school level by branch teachers will contribute to the continuation of education in a more qualified and beneficial way.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 2 |