İnceleme Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A Study on School Parent Associations

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 93 - 130, 30.12.2023

Öz

The change in the historical process of Parent Teacher Associations in Türkiye and their place in education in each period have been analyzed. The implementation of neoliberal policies that started in the 1980s with globalization has deeply affected the education sector in Türkiye. This situation caused public resources to be cut. The fact that public schools did not receive the necessary amount of funds brought up the problem of financing in education and this problem was tried to be solved by PTAs. The research was prepared in accordance with “the general survey model”, a part of qualitative methodology. Data were analyzed using the document analysis method. As a result of the research, it was determined that PTAs have changed their function from past to present. While PTAs prioritized the values of parents and students in the past, today they have turned into a structure that provides financial resources to schools.

Kaynakça

  • Altındağ, M. (2005). Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Teftişi Yüksek Lisans Programı. Ankara.
  • Arslan, Ü. ve Nural, E. (2004). Okul öncesi eğitiminde okul-aile iş birliğinin önemi. Milli Eğitim Dergisi, 162, 99–108.
  • Aslan, B. (1984), Ankara Merkez İlçelerinde Temel Eğitim Birinci Kademe Düzeyinde Okul-Aile İlişkileri, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • Aslanargun, E. (2007). Okul- Aile İş birliği ve Öğrenci Başarısı Üzerine Bir Tarama Çalışma. Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 119–135.
  • Aydın, İ. (2005). Okul Çevre İlişkileri İçinde. Y. Özden (Ed.). Eğitim ve Okul Yöneticiliği El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık. S. 161–185. Ankara.
  • Balkar, B. (2009). Okul-Aile İş birliği Sürecine İlişkin Veli ve Öğretmen Görüşleri Üzerine Nitel Bir Çalışma. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 105-123.
  • Bray, M. (2006). Household Financing of Basic Education: Patterns and Policy Tensions.16th Commonwealth Conference of Education Ministers Cape Town, South Africa, 10 – 14 December 2006 Stakeholders‟ Forum.
  • Bray, M. Ve Bunly, S. (2005). Balancing the Books: Household Financing of Basic Education in Cambodia.Washington DC: The World Bank, and Hong Kong: Comparative Education Research Centre, The University of Hong Kong.
  • Çelenk, S. (2003). Okul Başarısının Ön Koşulu: Okul aile dayanışması. lköğretim-Online, 2(2), 28–34, E-Dergi, http://ilkogretim-online.org.tr
  • Çubukçu, N. (2010). MEB 2010 – 2014 Stratejik Planı. Ankara: Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Doğan, E. (1995). Ankara Merkez İlçelerindeki İlköğretim Okullarında Okul-Aile İletişiminin Engelleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Epstein, J. L. (1995). School/family/community partnerships: Caring for the children we share. Phi Delta Kappan, 76(9).
  • Ercan, F. (1994). Neoliberalizmin ve Yapısal Uyum Politikaların Eğitim Hakkı Üzerine Etkileri. Türk İş Yıllığı 97: 46–73.
  • Fidan N. ve Erden, M. (1998). Eğitime Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Gök, F. (2004). Eğitimin Özelleştirilmesi. Neoliberalizmin Tahribatı: 2000’li Yıllarda Türkiye. 2.Cilt. Metis Yayınları, İstanbul.
  • İlköğretim ve Eğitim Kanunu. (1961). Tebliğler Dergisi, 222, Ocak 1961.
  • Karakütük, K. (2001). Cumhuriyetin Kuruluşundan Plânlı Döneme Kadar Eğitimin Finansmanı:1923 – 1960. Milli Eğitim Dergisi, 149, 61 – 79.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Dağıtım Ltd. Şt. Dokuzuncu Basım, Ankara.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Kattan, R. B. (2006). Implementation of Free Basic Education Policy. Education Working Paper Series No. 7. Washington, DC: World Bank.
  • Kavak, Y., Ekinci, C. E. Ve Gökçe, F. (1997). İlköğretimde Kaynak Arayışları. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Keskin, Nuray E., Aytül G. Demirci (2003). Eğitimde Çürüyüş, KİGEM Özelleştirme Değerlendirmeleri No.1, Ankara.
  • Korkmaz, İ. (2005). İlköğretim Okullarının Karşılaştıkları Finansman Sorunları, S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, No:14, S.Ü. Basımevi, Konya.
  • MEB, (1946), “3. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/3_sura.pdf
  • MEB, (1974). “9. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/9_sura.pdf
  • MEB, (1988). “12. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/12_sura.pdf
  • MEB, (1996). “15. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/15_sura.pdf
  • MEB, (1998). Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Milli Eğitim Şuraları (1939–1996).
  • MEB, (1999). “16. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/16_sura.pdf
  • MEB, (2005). 2006 Mali Yılı Bütçesine İlişkin Rapor. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • MEB, (2006). “17. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/17_sura.pdf
  • MEB, (2009). MEB 2010 – 2014 Stratejik Planı. Ankara: Strateji Geliştirme Başkanlığı
  • MEB, (2010). “18. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/18_sura.pdf
  • MEB, (2011). Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, KHK/652, Sayı:6223, 06.04.2011.
  • MEB, (2014). “19. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/19_sura.pdf
  • MEB, (2015). MEB 2015 – 2019 Stratejik Planı. Ankara: Strateji Geliştirme Başkanlığı
  • MEB, (2019). MEB 2019 – 2023 Stratejik Planı. Ankara: Strateji Geliştirme Başkanlığı
  • MEB, (2021). “20. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/19_sura.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı Okul – Aile Birliği Yönetmeliği. (1965)., 1363 sayılı, 30 Temmuz 1965
  • Milli Eğitim Bakanlığı Okul – Aile Birliği Yönetmeliği. (1983). T.C. Resmî Gazete, 18051, 18 Mayıs 1983.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Okul – Aile Birliği Yönetmeliği. (2005). T.C. Resmî Gazete, 25831, 31 Mayıs 2005.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Okul – Aile Birliği Yönetmeliği. (2012). T.C. Resmî Gazete, 28473, 20 Kasım 2012.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2010). Milli Eğitim İstatistikleri: Örgün Eğitim 2009 – 2010. Erişim: 12 Kasım 2014, http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_ gitim_2009_2010.pdf
  • Milli Eğitim Temel Kanunu (1739 SK. 14.06.1973). Resmî Gazete, Sayı:14574 (Mükerrer), 24.06.1973.
  • Nural, E. (2013). Okul Aile Birliklerinin İşleyişi, Sorunlarına İlişkin Yöneticilerin, Okul Aile Birliği Üyelerin Görüşleri. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, C. 2, S. 4, Kasım, 2013
  • Ömeroğlu, E., & Yaşar, M. C. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Ailenin Eğitime Katılımı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 62.
  • Özdemir, N. (2011). İlköğretimin Finansmanında Bir Araç: Okul Aile Birliği Bütçe Analizi (Ankara İli Örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). H.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özel, O. (1996). Ana- Baba Okulu. Yüksek lisans tezi. Ankara üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Sayılan, F. (2006). Küreselleşme ve Eğitimdeki Değişim. (Yay. Haz. Ebru Oğuz, Ayfer Yakar). Küreselleşme ve Eğitim Sempozyumu (59–81). Dipnot Yayınları, Ankara.
  • Şahin, F. T., & Ünver, N. (2005). Okul Öncesi Eğitim Programlarına Aile Katılımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 23–30.
  • Şimşek, M. (Kasım 2007). Okul Aile Birliklerinin Kuruluş, İşleyiş ve Hukuki Durumları, Web: http://www. Alomaliye.com adresinden 10.09.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Tural Kurul, N. (2002). Eğitim Finansmanı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ünal, İ. (2005). Öğretmen İmgesinde Neoliberal Dönüşüm. Eğitim Bilim Toplum. Cilt:3. Sayı:11.
  • Yavuzer, H ve Diğerleri. (1992). Ana-Baba Okulu. Remzi Kitabevi, 3. Basım. İstanbul.
  • Yıldız, A. (2013). Türkiye’de Yetişkin Eğitiminin Dönüşümü: Halk Eğitimden Yaşam boyu Öğrenmeye. Eleştirel Pedagoji Dergisi. Yıl 5, Sayı, 26. Ocak-Şubat, Ankara.

Okul Aile Birlikleri Üzerine Bir İnceleme

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 93 - 130, 30.12.2023

Öz

Türkiye’de Okul Aile Birliklerinin tarihsel süreç içerisindeki değişimi ve her dönem de eğitim içindeki yeri incelenmiştir. Küreselleşme ile beraber 1980’li yıllarda başlayan neoliberal politikaların uygulanması Türkiye’de eğitim sektörünü derinden etkilemiştir. Bu durum kamu kaynaklarının kısılmasına neden olmuştur. Devlet okullarına gerekli miktarda ödenek gönderilmemesi eğitimde finansman sorununu gündeme getirmiş ve bu sorun Okul Aile Birlikleri ile giderilmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel metodoloji içinde yer alan genel tarama modelinde hazırlanmıştır. İncelenen belge, dokümanlar metin incelemesi yöntemi kullanılarak çalışma tamamlanmıştır. Araştırma sonucunda Okul Aile Birlikleri, geçmişten günümüze işlevini değiştirdiği belirlenmiştir. Okul Aile Birlikleri geçmişte, veli ve öğrenci değerlerini ön plana alınırken günümüzde, okullara maddi kaynak sağlayan bir yapı haline dönüşmüştür.

Kaynakça

  • Altındağ, M. (2005). Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi ve Teftişi Yüksek Lisans Programı. Ankara.
  • Arslan, Ü. ve Nural, E. (2004). Okul öncesi eğitiminde okul-aile iş birliğinin önemi. Milli Eğitim Dergisi, 162, 99–108.
  • Aslan, B. (1984), Ankara Merkez İlçelerinde Temel Eğitim Birinci Kademe Düzeyinde Okul-Aile İlişkileri, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi. Ankara.
  • Aslanargun, E. (2007). Okul- Aile İş birliği ve Öğrenci Başarısı Üzerine Bir Tarama Çalışma. Sosyal Bilimler Dergisi, 18, 119–135.
  • Aydın, İ. (2005). Okul Çevre İlişkileri İçinde. Y. Özden (Ed.). Eğitim ve Okul Yöneticiliği El Kitabı. Pegem Akademi Yayıncılık. S. 161–185. Ankara.
  • Balkar, B. (2009). Okul-Aile İş birliği Sürecine İlişkin Veli ve Öğretmen Görüşleri Üzerine Nitel Bir Çalışma. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 36, 105-123.
  • Bray, M. (2006). Household Financing of Basic Education: Patterns and Policy Tensions.16th Commonwealth Conference of Education Ministers Cape Town, South Africa, 10 – 14 December 2006 Stakeholders‟ Forum.
  • Bray, M. Ve Bunly, S. (2005). Balancing the Books: Household Financing of Basic Education in Cambodia.Washington DC: The World Bank, and Hong Kong: Comparative Education Research Centre, The University of Hong Kong.
  • Çelenk, S. (2003). Okul Başarısının Ön Koşulu: Okul aile dayanışması. lköğretim-Online, 2(2), 28–34, E-Dergi, http://ilkogretim-online.org.tr
  • Çubukçu, N. (2010). MEB 2010 – 2014 Stratejik Planı. Ankara: Strateji Geliştirme Başkanlığı.
  • Doğan, E. (1995). Ankara Merkez İlçelerindeki İlköğretim Okullarında Okul-Aile İletişiminin Engelleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). H.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Epstein, J. L. (1995). School/family/community partnerships: Caring for the children we share. Phi Delta Kappan, 76(9).
  • Ercan, F. (1994). Neoliberalizmin ve Yapısal Uyum Politikaların Eğitim Hakkı Üzerine Etkileri. Türk İş Yıllığı 97: 46–73.
  • Fidan N. ve Erden, M. (1998). Eğitime Giriş. İstanbul: Alkım Yayınları.
  • Gök, F. (2004). Eğitimin Özelleştirilmesi. Neoliberalizmin Tahribatı: 2000’li Yıllarda Türkiye. 2.Cilt. Metis Yayınları, İstanbul.
  • İlköğretim ve Eğitim Kanunu. (1961). Tebliğler Dergisi, 222, Ocak 1961.
  • Karakütük, K. (2001). Cumhuriyetin Kuruluşundan Plânlı Döneme Kadar Eğitimin Finansmanı:1923 – 1960. Milli Eğitim Dergisi, 149, 61 – 79.
  • Karasar, N. (1999). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Nobel Dağıtım Ltd. Şt. Dokuzuncu Basım, Ankara.
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Nobel Yayın Dağıtım. Ankara.
  • Kattan, R. B. (2006). Implementation of Free Basic Education Policy. Education Working Paper Series No. 7. Washington, DC: World Bank.
  • Kavak, Y., Ekinci, C. E. Ve Gökçe, F. (1997). İlköğretimde Kaynak Arayışları. Ankara: Pegem Yayınları.
  • Keskin, Nuray E., Aytül G. Demirci (2003). Eğitimde Çürüyüş, KİGEM Özelleştirme Değerlendirmeleri No.1, Ankara.
  • Korkmaz, İ. (2005). İlköğretim Okullarının Karşılaştıkları Finansman Sorunları, S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, No:14, S.Ü. Basımevi, Konya.
  • MEB, (1946), “3. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/3_sura.pdf
  • MEB, (1974). “9. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/9_sura.pdf
  • MEB, (1988). “12. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/12_sura.pdf
  • MEB, (1996). “15. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/15_sura.pdf
  • MEB, (1998). Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Milli Eğitim Şuraları (1939–1996).
  • MEB, (1999). “16. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/16_sura.pdf
  • MEB, (2005). 2006 Mali Yılı Bütçesine İlişkin Rapor. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • MEB, (2006). “17. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/17_sura.pdf
  • MEB, (2009). MEB 2010 – 2014 Stratejik Planı. Ankara: Strateji Geliştirme Başkanlığı
  • MEB, (2010). “18. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/18_sura.pdf
  • MEB, (2011). Milli Eğitim Bakanlığının Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, KHK/652, Sayı:6223, 06.04.2011.
  • MEB, (2014). “19. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/19_sura.pdf
  • MEB, (2015). MEB 2015 – 2019 Stratejik Planı. Ankara: Strateji Geliştirme Başkanlığı
  • MEB, (2019). MEB 2019 – 2023 Stratejik Planı. Ankara: Strateji Geliştirme Başkanlığı
  • MEB, (2021). “20. Milli Eğitim Şûrası Kararları”, MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Resmî Sitesi, Erişim Tarihi: 11.09.2023, http://ttkb.meb.gov.tr/secmeler/sura/19_sura.pdf
  • Milli Eğitim Bakanlığı Okul – Aile Birliği Yönetmeliği. (1965)., 1363 sayılı, 30 Temmuz 1965
  • Milli Eğitim Bakanlığı Okul – Aile Birliği Yönetmeliği. (1983). T.C. Resmî Gazete, 18051, 18 Mayıs 1983.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Okul – Aile Birliği Yönetmeliği. (2005). T.C. Resmî Gazete, 25831, 31 Mayıs 2005.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Okul – Aile Birliği Yönetmeliği. (2012). T.C. Resmî Gazete, 28473, 20 Kasım 2012.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2010). Milli Eğitim İstatistikleri: Örgün Eğitim 2009 – 2010. Erişim: 12 Kasım 2014, http://sgb.meb.gov.tr/istatistik/meb_istatistikleri_orgun_ gitim_2009_2010.pdf
  • Milli Eğitim Temel Kanunu (1739 SK. 14.06.1973). Resmî Gazete, Sayı:14574 (Mükerrer), 24.06.1973.
  • Nural, E. (2013). Okul Aile Birliklerinin İşleyişi, Sorunlarına İlişkin Yöneticilerin, Okul Aile Birliği Üyelerin Görüşleri. Eğitim Ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, C. 2, S. 4, Kasım, 2013
  • Ömeroğlu, E., & Yaşar, M. C. (2005). Okul Öncesi Eğitim Kurumlarında Ailenin Eğitime Katılımı. Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim Dergisi, 62.
  • Özdemir, N. (2011). İlköğretimin Finansmanında Bir Araç: Okul Aile Birliği Bütçe Analizi (Ankara İli Örneği). (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). H.Ü. Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özel, O. (1996). Ana- Baba Okulu. Yüksek lisans tezi. Ankara üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Ankara.
  • Sayılan, F. (2006). Küreselleşme ve Eğitimdeki Değişim. (Yay. Haz. Ebru Oğuz, Ayfer Yakar). Küreselleşme ve Eğitim Sempozyumu (59–81). Dipnot Yayınları, Ankara.
  • Şahin, F. T., & Ünver, N. (2005). Okul Öncesi Eğitim Programlarına Aile Katılımı. Kastamonu Eğitim Dergisi, 13(1), 23–30.
  • Şimşek, M. (Kasım 2007). Okul Aile Birliklerinin Kuruluş, İşleyiş ve Hukuki Durumları, Web: http://www. Alomaliye.com adresinden 10.09.2023 tarihinde alınmıştır.
  • Tural Kurul, N. (2002). Eğitim Finansmanı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Ünal, İ. (2005). Öğretmen İmgesinde Neoliberal Dönüşüm. Eğitim Bilim Toplum. Cilt:3. Sayı:11.
  • Yavuzer, H ve Diğerleri. (1992). Ana-Baba Okulu. Remzi Kitabevi, 3. Basım. İstanbul.
  • Yıldız, A. (2013). Türkiye’de Yetişkin Eğitiminin Dönüşümü: Halk Eğitimden Yaşam boyu Öğrenmeye. Eleştirel Pedagoji Dergisi. Yıl 5, Sayı, 26. Ocak-Şubat, Ankara.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Yetişkin Eğitimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Yasin Aydoğan 0009-0007-6698-7855

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Aydoğan, Y. (2023). Okul Aile Birlikleri Üzerine Bir İnceleme. Uygulamada Eğitim Ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 93-130.