The change in the historical process of Parent Teacher Associations in Türkiye and their place in education in each period have been analyzed. The implementation of neoliberal policies that started in the 1980s with globalization has deeply affected the education sector in Türkiye. This situation caused public resources to be cut. The fact that public schools did not receive the necessary amount of funds brought up the problem of financing in education and this problem was tried to be solved by PTAs. The research was prepared in accordance with “the general survey model”, a part of qualitative methodology. Data were analyzed using the document analysis method. As a result of the research, it was determined that PTAs have changed their function from past to present. While PTAs prioritized the values of parents and students in the past, today they have turned into a structure that provides financial resources to schools.
Türkiye’de Okul Aile Birliklerinin tarihsel süreç içerisindeki değişimi ve her dönem de eğitim içindeki yeri incelenmiştir. Küreselleşme ile beraber 1980’li yıllarda başlayan neoliberal politikaların uygulanması Türkiye’de eğitim sektörünü derinden etkilemiştir. Bu durum kamu kaynaklarının kısılmasına neden olmuştur. Devlet okullarına gerekli miktarda ödenek gönderilmemesi eğitimde finansman sorununu gündeme getirmiş ve bu sorun Okul Aile Birlikleri ile giderilmeye çalışılmıştır. Araştırma nitel metodoloji içinde yer alan genel tarama modelinde hazırlanmıştır. İncelenen belge, dokümanlar metin incelemesi yöntemi kullanılarak çalışma tamamlanmıştır. Araştırma sonucunda Okul Aile Birlikleri, geçmişten günümüze işlevini değiştirdiği belirlenmiştir. Okul Aile Birlikleri geçmişte, veli ve öğrenci değerlerini ön plana alınırken günümüzde, okullara maddi kaynak sağlayan bir yapı haline dönüşmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yetişkin Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2 |