Bu çalışma Ufuk Üniversitesi Türkiye İngilizce hazırlık sınıflarında yabancı dil öğrenimi alanında nadir olarak çalışılmış bir konu olan derse devam ile akademik başarı arasındaki ilişkiyi incelemeyi hedeflemiştir. Çalışma İngilizce hazırlık programına kayıtlı 244 öğrenciyle gerçekleştirilmiştir. Öncelikli olarak çalışmada öğrencilerin derse devamları ve İngilizce başarıları arasındaki bağıntı saptanmıştır. Buna ilaveten, cinsiyet, yaş ve öğrencilerin akademik ana dallarının derse devam ve başarı ilişkisi üzerinde herhangi bir etkisi olup olmadığı araştırılmıştır. Öğrencilerin derse devamları ve İngilizce başarıları arasında anlamlı pozitif bir ilişki görülmüştür. Derslere daha fazla devam eden öğrenciler İngilizce sınavında derse daha az devam eden öğrencilere kıyasla daha yüksek puanlar almışlardır. Ayrıca cinsiyet, yaş ve öğrencilerin akademik ana dallarının derse devam ve İngilizce sınav sonuçları arasındaki ilişkide anlamlı etkiye sahip olmadıkları sonucu bulunmuştur
Derse Devam Başarı Cinsiyet Yaş Öğrencilerin Anadalları Yüksek Öğretim
The study aimed at determining the relationship between attendance and achievement in preparatory English classes, which is a rarely studied topic in the context of foreign language learning, at Ufuk University, Turkey. It was conducted with 244 students with different majors enrolled at the English preparatory program. First, the study established the correlation between student attendance and English achievement. Additionally, the correlation between the two constructs was also investigated after controlling for the effects of gender, age and student majors. A significant positive relationship was observed between attendance and English achievement. Students with higher attendance got higher grades in the language proficiency exam than those with lower attendance rates. Moreover, gender, age and student majors were found to have no significant effect on the relationship between attendance and English exam results
Class Attendance Success Gender Age Student Majors Higher Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 9 |