Bu makalede yöneticinin işyerindeki başarısı ve dolaylı olarak işyerinin başarısı açısından işgören davranışını etkileyen etmenler ele alınmıştır. İşyeri verimliliği ve başarısında insan unsurunun etkisi yadsınamaz. Günümüzde işletmelerde insan kaynakları artık en önemli stratejik kaynak haline gelmektedir. İnsan Kaynaklarının nitel varlığı önemli olmakla beraber, başarıda nicel varlıklarının da devreye sokulması ve bundan maksimum yararın sağlanması önem arzetmektedir. İşgörenin nitel ve nicel kapasitelerinin ortaya çıkması, onlara sağlanan sinerjik işyeri ortamında, olumlu davranış sergilemeleriyle mümkün olabilecektir. İşgörenin davranışlarını etkileyen ve belirleyen pek çok etmen olabilir. Yöneticinin tutum ve davranışı da bunlardan birisidir. İşgörenin sosyal bir varlık olduğunun, özellikle, Neo Klasik Kuramla kabul edilmesiyle başlayan çeşitli araştırmalardan sekiz tanesi bu makalede özetlenmiş ve işgören davranışına katkı bakımından değerlendirilmiştir
This article deals with the factors affecting the success of the employer and thus the employees’ behavioural patterns with respect to the success of the organization. The significance of human factor in the success and efficiency of the organization cannot be denied. Nowadays, human source has become the most critical strategic source in organizations. Along with the essentiality of the quality of human source, the quantity of it and making the best of it, is also of great significance. In order for employees to be successful with respect to quality and quantity, positive attitudes towards them in a synergic working atmosphere should be provided. There might be various factors which determine and affect the employees’ behavioural patterns. The employer’s attitude towards the employees is one of them. This article summarises eight major sources focusing on the fact that employees are social-constructs, the idea of which was initiated especially by Neo-Classical theory
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 10 |