Bu çalışma, üniversitelerin bünyelerinde Teknoloji ve Tasarım Öğretmenliği bölümlerinin kurulmasının önemini vurgulamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Sürekli gelişen teknoloji ve değişen bilgi ortamında tüm bireylerin, iş ve eğitim dünyasının taleplerine uygun 21. yüzyıl becerileri olarak tanımlanan dinamik becerilere sahip olmaları önemli görülmektedir. Ülkemizde bazı dersler, 21. yüzyıl becerilerinin “bilgi, medya ve teknoloji” alanında yer alan temel becerilerin öğretimini sağlayacak şekilde ortaokullarda okutulmaya başlamıştır. Bu derslerden biri de Teknoloji ve Tasarım dersidir. Topluma ait her türlü etkinliğin iyileştirilmesinde bir süreç olarak karşımıza çıkan teknoloji ve tasarım konusunda öğrencilerin farkındalıklarının artırılmasının önemli olduğu düşünülmektedir. Ancak, ülkemizde henüz hiçbir üniversitenin bünyesinde bu dersin öğretmenlerini yetiştirecek bölümler kurulmamıştır. Resmî kurumlara ait basılı kaynaklar ile Web sitelerinden erişilen çevrimiçi belgelerin incelendiği çalışma sonucunda, Teknoloji ve Tasarım öğretmenliğinin Millî Eğitim Bakanlığı tarafından en çok ihtiyaç duyulan yirmi öğretmenlik alanından biri olarak kabul edildiği görülmüştür. Ayrıca, çalışma sonucunda Teknoloji ve Tasarım Öğretmenliği bölümünün, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nca üniversitelerde açılmasına onay verilen beş bölümden biri olduğu bilgisine ulaşılmıştır. Bu nedenle, üniversitelerde öğrencilerin teknoloji ve tasarım konusunda farkındalıklarına katkı sağlayacağı değerlendirilen Teknoloji ve Tasarım Öğretmenliği bölümlerinin kurulmasının yanı sıra teknoloji ve tasarım dersinin bu bölümden mezun öğretmenler tarafından verilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir. Diğer taraftan, üniversitelerin Teknoloji ve Tasarım Öğretmenliği bölümlerinin mezun vermeye başlaması ile birlikte atanma önceliğinin bu bölümlere verileceği ve bu bölüm mezunlarının büyük bir atanma oranı ile kadroya alınacağı değerlendirilmektedir
Teknoloji tasarım teknoloji ve tasarım eğitimi 21. yüzyıl becerileri 21. yüzyıl öğrenme çerçevesi
This study was carried out to emphasize the significance of setting up Technology and Design teacher sections in universities. Nowadays information technology is changing perpetually; all individuals should have 21st century skills, demanded by business and education world. For this reason, some lessons related with information, media and technology skills are taught in secondary schools in our country starting from the year 2000’s. Technology and Design lesson is accepted as one out of these lessons. It is thought that it is important to raise the awareness of the students about technology and design, which is anticipated as a process that improves student's creativity. On the other hand, no sections have been set up in any university to train the teachers of these lessons. This study was conducted as a qualitative research. During this study, firstly official documents were obtained from the websites of official institutions. Secondly, printed resources were collected from official institutions and all these materials were reviewed according to the qualitative research principles. Study results showed that Technology and Design teacher section in the next decade was determined as one of the twenty teacher branches. On the other hand, Technology and Design teacher section in the next decade has been one of the five sections approved by Higher Education Council. Therefore, setting up Technology and Design teacher sections in universities was proposed, and attaining this goal was seen very significant in terms of maintaining students’ awareness related with technology. On the other hand, it is considered that graduates of Technology and Design sections established in universities will be assigned as teacher with a great assignment rate in near future
Technology design technology and design education 21st century skills framework for 21st century learning
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 11 |