İşletmeler kurulurken ömürlerinin sonsuz olduğu düşünülerek kurulur. Günümüzde işletmelerin de her canlı gibi bir ömrü olduğu artık bilinmektedir. Hatta işletmelerin kurulma çalışmaları sırasında bu ömür hesaplanarak tahmin edilmektedir. Sağlık işletmelerinin uzun süre varlığını sürdürebilmesi de kuşkusuz iyi bir yönetim ile mümkündür. Yönetim biliminin postmodern yaklaşımlarından biri olan Toplam Kalite Yönetimi TKY , tüm işletmelerde kabul gördüğü gibi günümüzde hastanelerin de hedeflerine ulaşması ve toplam performansını geliştirmesi için benimsediği bir yönetim şeklidir. Makalede sağlık kurumlarındaki performansı etkileyen faktörler kapsamlı bir literatür çalışması sonucunda performans ölçütleri olarak ele alınmıştır. Bu çalışma ile TKY’nin uygulanması ve geliştirilmesi için alınacak önlemlerin tespit edilmesi, ileride yapılacak olan durum analizleri için öncü bulgular elde edilmesi ve hastane personelinin performansının artırılmasına yönelik bir temel oluşturulması amaçlanmıştır.TKY, işlevselliği, yönetici ve personel davranışlarına etkileri bağlamında incelenmiştir. Bu kapsamda, çalışanların motivasyonları, performansları, iç müşteri memnuniyetleri, TKY’ne olan inançları ve kurum kültürüne yönelik düşünceleri, anket yöntemiyle elde edilmiş veriler yardımıyla, istatiksel olarak değerlendirilip yorumlanmıştır
Sağlık Kurumları Sağlık İşletmeleri Hastane Performans Toplam Kalite
Businesses are established as if they are absolute. Nowadays, it is obvious that like any other living organism, businesses have time to live. Even, during the preparation for the launch phase, the lifespan of the business is estimated. For healthcare enterprises to last long, undoubtedly, competent management is essential. Total Quality Management TQM , which is one of the postmodern approaches of administrative science, is adopted by hospitals as well as all other enterprises to accomplish their objectives and enhance their total performance. In this study, the factors effecting performance in healthcare enterprises that were deduced via a thorough literature review were handled as performance criteria. The aim of this study is to determine the measures that should be taken for the implementation and development of TQM, to obtain findings that will lead the future situation analyzes and to provide a basis for improving the performance of hospital staff. The functionality of TQM is examined in terms of the effects on the behavior of managers and staff. In this context, employees' motivations, performances, internal customer satisfaction, beliefs in TQM and their thoughts about corporate culture were evaluated and interpreted statistically with the help of data obtained from the survey
Healthcare Institutions Healthcare Enterprises Hospital Performance Total Quality
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 16 |