Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YÜKSEKÖĞRETİMDE KÜRESEL BİR PERSPEKTİF: TÜRKİYE VE ABD’DEKİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER

Yıl 2024, Cilt: 1 Sayı: 6, 60 - 71, 30.12.2024

Öz

Küreselleşen dünyada, teknolojik gelişmeler ve artan ulaşım imkanları nedeniyle insan hareketliliği artmaktadır. Bu bağlamda, uluslararası öğrenci hareketliliği ülkeler için önemli bir konu haline gelmiştir. Uluslararası öğrencilerin ekonomik getirileri, ülke prestiji ve tanıtımına sağladıkları katkılar göz ardı edilemez. Türkiye, Asya, Afrika ve Avrupa'nın kesişim noktasında yer almasıyla çeşitli uluslararası öğrencilere ev sahipliği yapmaktadır. Bu öğrencilerin kültürel, akademik, ekonomik ve diplomatik açıdan katkıları büyüktür. Öğrenci hareketliliği, giderek artarken, ülkeler için maddi kazanç ve önemli bir sermaye kaynağı oluşturmaktadır. Bu yazıda, Türkiye’ye gelen uluslararası öğrenciler ile Amerika Birleşik Devletleri’ndeki uluslararası öğrencilerin genel durumu ve ekonomiye katkıları ele alınacak; iki ülkenin verileri karşılaştırılarak uluslararası öğrencilerin ülkeler açısından önemi değerlendirilecektir.

Kaynakça

  • Avcı, E. (2023, November 3). Abd'de Yüksek Öğretim En Önemli İhraç Alanlarından. Anadolu Ajansı. Https://Www.Aa.Com.Tr/Tr/Egitim/Abdde-Yuksek-Ogretim-En-Onemli-İhrac-Alanlarindan/99803#
  • Avşar, F. S., & Beşe, G. G. (2023). Bir Liderlik Örneği: İstanbul Medipol Üniversitesi Ayrımcılığı Önleme ve Eşitlik Ombudsmanlığı Ofisi. Uluslararası Liderlik Çalışmaları Dergisi: Kuram ve Uygulama, 6(3), 214-226. Https://Doi.Org/10.52848/İjls.1407296
  • Aydoğmuş, H. (2023, September). ABD’ye En Çok Uluslararası Öğrenci Nereden Geliyor? TRT Haber. Https://Www.Trthaber.Com/Haber/Dunya/Abdye-En-Cok-Uluslararasi-Ogrenci-Nereden-Geliyor-500061.Html
  • Dış Ekonomik İlişkiler Kurulu (DEİK). (2013). Uluslararası Yüksek Öğretim Ve Türkiye’nin Konumu. İstanbul.
  • Economic Impact Of International Students. (2023). Institute Of International Education. Https://Www.İie.Org/Research-İnitiatives/Open-Doors/Economic-İmpact-Of-İnternational-Students/
  • Kabırova, A. (2023). Uluslararası Öğrencilerin Türkiye’ye Ekonomik Katkısı. Uluslararası Öğrenci Dernekleri Federasyonu. Https://Udef.Org.Tr/Dosyalar/Arge/2023-3-29-Uluslararasi-Ogrenciler-Ekonomik-Katkilari.Pdf
  • Levent, F., & Karaevli, Ö. (2013). Uluslararası Öğrenci Hareketliliğinde Türkiye’nin Durumu. Eğitim Bilimleri Dergisi, 107.
  • Levent, F., & Karaevli, Ö. (2013). Uluslararası Öğrencilerin Eğitimine Yönelik Politikalar ve Türkiye İçin Öneriler. Eğitim Bilimleri Dergisi, 102.
  • Özvar, E. (2023). Yükseköğretim Kurulu. Https://Www.Yok.Gov.Tr/Sayfalar/Haberler/2022/Yuksekogretimde-Uluslararasilasma-Ve-Turkiye-Deki-Universitelerin-Uluslararasi-Gorunurlulugunu-Artirma-Calistayi.Aspx
  • Ruffner, M. (2023). Findings Underscore Need For A National ‘Road Map’ To Guide Recovery And Future Growth. Association Of International Educators. Https://Www.Nafsa.Org/About/About-Nafsa/New-Nafsa-Data-Reveal-İnternational-Student-Economic-Contributions-Us-Still-Below
  • Tekin, M. K. (2022). Dünya'da ve Türkiye'de Uluslararası Öğrenci Hareketliliğinin Mekânsal Perspektiften İncelenmesi. Ege Coğrafya Dergisi, 139-154.
  • Uıs.Stat. (2023). Menşe Kıtalarına Göre Gelen Uluslararası Hareketli Öğrenciler. Uıs.Stat. Http://Data.Uis.Unesco.Org/İndex.Aspx?Queryid=3804# UDEF (2023). ABD'de Uluslararası Öğrencilik, Uluslararası Öğrenci Dernekleri Federasyonu.
  • Üniversite (2023) Etimoloji Türkçe. Https://Www.Etimolojiturkce.Com/Kelime/Üniversite
  • Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı. (2023). Uluslararası Öğrenci Hareketliliği. Yurtdışı Türkler ve Akraba Topluluklar Başkanlığı. Https://Ytb.Gov.Tr/Daireler/Uluslararasi-Ogrenciler/Uluslararasi-Ogrenci-Hareketliligi
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Sosyolojisi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Zehra Gül

Fırat Semih Avşar

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 16 Aralık 2024
Kabul Tarihi 28 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 1 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Gül, Z., & Avşar, F. S. (2024). YÜKSEKÖĞRETİMDE KÜRESEL BİR PERSPEKTİF: TÜRKİYE VE ABD’DEKİ ULUSLARARASI ÖĞRENCİLER. Uluslararası Gelişim Akademi Dergisi, 1(6), 60-71.