The performances of the employees are divided into two as task and contextual performance dimensions. While task performance means successful execution of any job, contextual performance is more about the quality of social relationships with subordinates, superiors, colleagues, and customers that are not directly related to the job. The purpose of this study is to make a conceptual evaluation on the job performance and performance appraisal system. This study consists of three parts. In the first part, the dimensions of business performance and business performance are included. In the second part, the goals of performance management and performance management and performance management process are explained. In the third part, concepts such as performance evaluation system, importance, purpose and benefits are explained.
İş görenlerin performansları ise görev ve bağlamsal performans boyutları olmak üzere ikiye ayrılmaktadır. Görev performansı herhangi bir işin başarıyla yerine getirilmesi anlamına gelirken, bağlamsal performans iş ile doğrudan ilgili olmayan daha çok astlarıyla, üstleriyle, iş arkadaşlarıyla, müşterilerle sosyal ilişkilerinin niteliği ile ilgilidir. Bu çalışmanın amacı iş performansı ve performans değerleme sistemi üzerine kavramsal bir değerlendirme yapmaktır. Bu çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde iş performansı ve iş performansının boyutlarına yer verilmiştir. İkinci bölümde ise performans yönetimi ve performans yönetiminin amaçları ve performans yönetim süreci anlatılmıştır. Üçüncü bölümde performans değerlendirme sistemi, önemi, amacı, yararları gibi kavramlar anlatılmıştır.
Performans Yönetimi Performans Değerlendirme Sistemi İş Performansı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |
BES JOURNAL- International Journal of Business and Economic Studies is licensed with Creavtive Commons (CC) Attribution 4.0 International Licence (CC BY 4.0).