The research was carried out to bibliometric analyze the theses registered in the database of the National Thesis Center of CoHE and with the phenomenon of “Marketing Communication” in their name. This discipline is evolving alongside technology. The study sequentially addresses the scope of marketing communication, previous studies related to the topic in the literature, and the research findings obtained through analyses. The research is significant as it may guide future studies in the context of graduate theses. The data for the study were obtained from the thesis index information pages prepared by the CoHE National Thesis Center. The data collected in the research were evaluated bibliometrically in the context of descriptive statistics as part of content analysis. It is believed that the findings obtained will shed light on other studies to be conducted in the relevant discipline and assist in determining thesis topics.
Marketing Communication CoHE National Thesis Center Bibliometric Analysis
Araştırma, YÖK’e ait Ulusal Tez Merkezi’ndeki veri tabanında kayıtlı ve adında “Pazarlama İletişimi” olgusu bulunan tezleri bibliyometrik yönlü analiz etmek için yapılmıştır. Bu disiplin, teknoloji ile birlikte gelişim içerisindedir. Çalışmada sırasıyla pazarlama iletişiminin kapsamına, literatürde konuyla ilgili yapılmış olan çalışmalara ve analizler ile elde edilen araştırma bulgularına yer verildi. Araştırma, sonraki yapılacak çalışmalar ile lisansüstü tezlere yön vermesi açısından önem taşımaktadır. Çalışmanın verileri, YÖK Ulusal Tez Merkezi’nin hazırladığı tez dizin bilgisi sayfalarında yer alan bilgilerden sağlandı. Araştırmada elde edilen veriler, içerik analizi kapsamnda bibliyometrik olaraktanımlayıcı istatistikler bağlamında değerlendirildi. Elde edilen bulguların ilgili disiplin alanında yapılacak diğer çalışmalara ve tez konularının belirlenmesine ışık tutacağı düşünülmektedir.
Pazarlama İletişimi YÖK Ulusal Tez Merkezi Bibliyometrik Analiz
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Pazarlama (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 9 Ocak 2025 |
Kabul Tarihi | 24 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 1 |
BES JOURNAL- International Journal of Business and Economic Studies is licensed with Creavtive Commons (CC) Attribution 4.0 International Licence (CC BY 4.0).