This article evaluates the "hybrid" institutional structure of development agencies established in Turkey in 2006, within the framework of traditional public administration principles. While traditional public administration is based on principles such as equality, impartiality, public interest, and accountability, development agencies possess a flexible, multi-actor, and market-oriented structure aligned with neoliberal policies. The study compares the current structure and functioning of these agencies with these principles, highlighting institutional and administrative issues. Document analysis and conceptual analysis methods are employed to question whether the agencies aim for local development or marketization. The study offers a comprehensive evaluation of the compatibility of development agencies with the principles of public interest and democratic oversight.
The Hybrid Structure National Development Agencies Multi-Level Governance
YOK
YOK
YOK
This article evaluates the "hybrid" institutional structure of development agencies established in Turkey in 2006, within the framework of traditional public administration principles. While traditional public administration is based on principles such as equality, impartiality, public interest, and accountability, development agencies possess a flexible, multi-actor, and market-oriented structure aligned with neoliberal policies. The study compares the current structure and functioning of these agencies with these principles, highlighting institutional and administrative issues. Document analysis and conceptual analysis methods are employed to question whether the agencies aim for local development or marketization. The study offers a comprehensive evaluation of the compatibility of development agencies with the principles of public interest and democratic oversight.
The Hybrid Structure National Development Agencies Multi-Level Governance
| Birincil Dil | İngilizce |
|---|---|
| Konular | Kamu Sektörü Organizasyonu ve Yönetimi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 9 Mayıs 2025 |
| Kabul Tarihi | 13 Haziran 2025 |
| Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 1 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823