BibTex RIS Kaynak Göster

-

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 31 - 53, 03.06.2015

Öz

Information and communication in the world as a result of developments in telecommunications technology, communication is provided a quick interaction in trade and education. Nowadays, not only the emergence of industry and information technology company which produces the new technology, strengthen the communication infrastructure of the company, based on the old economic basis, it is important to demonstrate the help of the internet and computer activities. Besides the strategic direction of communication technology has become important. The purpose of putting forth communication technologies and strategic importance of the work the Turkish Telecommunications Corporation (TT) which is designed to detect deficiencies in terms of strategic resource management and to propose solutions to them. In essence, our national security is a very important share of the hosting institution which will provide a more strategic dimension to our nation's future benefits and it is important to defend the values of our country. This is one of the greatest testament to the importance to be transferred from generation to generation

Kaynakça

  • AKIN, B., (1998), “Bilişim Teknolojilerinin Evrimi ve Bilitim Teknolojilerinin Çağdaş İşletmelerde Stratejik Yönetim Üzerindeki etkileri”, “Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt 16, Sayı 155, S. 70-101, 1998.
  • AKTAN, C. C., VURAL, Y. İ. (2004), Yeni Ekonomi, Mercek, Yıl 9, Sayı 36, Sf. 29-34.
  • BALCI, Y (1995), Bilgi Teknolojisi ve İstihdam, Çerçeve Yayınları, İstanbul.
  • BARUTÇUGİL, İ., (2002), Bilgi Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul.
  • BEKTAŞ, Arsev, (1996), Kamu Oyu, İletişim ve Demokrasi, Bağlam Yayınları, İstanbul.
  • BEKTAŞ, Yakup, (2000), The Sultan’s Messenger-Cultural Constuctions of Ottoman Telegraphy, Technology and Culture, Ekim 2000, Sayı 17.
  • BOLLINGER, A., SMITH, R. D., (2001), Managing Organisational Knowledge As A Strategic Asset, Journal of Knowledge Management, Vol:5, No: 1.
  • BOZKURT, Güvenç, (1984), İnsan ve Kültür, 4. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • ÇAKAL, Recep, (1996), Doğal Tekellerde Özelleştirme ve Regülasyon, DPT Uzmanlık Tezleri, DPT Yayınları Temmuz 1996 Sayısı, Numara: 2455, Sf. 98-101.
  • DERVİŞOĞLU, H. G., (2004), Stratejik Bilgi Yönetimi, Dışbank Kitapları-8, İstanbul.
  • DİNÇMEN, M, (2003), İşletmelerde Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri, Mercek, MESS Yayınları, Yıl 8, Sayı 32, İstanbul.
  • DRUCKER, F.P., (2000), 21. YY İçin Yönetim Tartışmaları, (Çev. İ. Bahçıvangil-G. GORBON), Epsilon Yayıncılık, 2. Baskı, İstanbul.
  • DURA, H. A., (2001), Bilgi Toplumu, Bilgi Ekonomisi ve Türkiye, Literatür Yayınevi, İstanbul.
  • ERDOĞAN, İrfan, (1990), İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınları, Ankara.
  • ERKAN, H, (1989), 21’inci Yüzyıla Girerken Bilgi Toplumu ve Türkiye, 21’inci Yüzyıl Özel Sayısı, İstanbul.
  • MURRAY F., WILLMOTT H., (1997), “Putting Information In It’s Place”, “Information Technology and Organisations”, Oxford University Press, New York.
  • OSKAY, Ünsal, (1992), İletişimin ABC’si, Simavi Yayınları, İstanbul.
  • ÖĞÜT, A., (2001), Bilgi Çağında Yönetim, Nobel Yayınları, İstanbul.
  • SOYSAL, A., (1989), Bilgisayar Destekli Yönetim Sistemleri, MESS Yayınları, İstanbul.
  • TAŞTAN, B., (2005), Öğrenen Organizasyonlar, Çerçeve Yayınları, İstanbul.
  • YILMAZ, Kamil, (1999), Türk Telekomünikasyon Sektöründe Reform: Özelleştirme, Düzenleme ve Serbestleşme , Koç Üniversitesi Dergisi, Sayı 21, İstanbul.
  • YOUNG, I. M., (2000), Inclusion and Democracy, Oxford University Press, New York.
  • ZILLIOĞLU, Merih, (1993), İletişim Nedir?, Cem yayınları, İstanbul. İNTERNET:
  • (http://www.ptt.gov.tr), 19 Mayıs 2014)
  • (http://www.telekom.gov.tr), 12 Mayıs 2014)
  • (http://www.telekom.com.tr), 12 Mayıs 2014)
  • (http://www.hurriyet.com.tr), 12 Mayıs 2011)
  • (http://www.tib.gov.tr/kat/tarihce), 20 Mayıs 2014) MEVZUAT:
  • 5397 Sayılı Polis Vazife ve Salahiyeti Hakkında Çeşitli Maddeleri Düzenleyen Kanun, Resmi Gazetede Yayın tarihi: 23 Temmuz 2005
  • Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu, T.C. Posta ve Talgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü 2003 Yılı Raporu, s.III.

İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN STRATEJİK KAYNAK YÖNETİMİ: TTAŞ ÖRNEĞİ

Yıl 2015, Cilt: 1 Sayı: 1, 31 - 53, 03.06.2015

Öz

ÖZET: Bilişim ve telekomünikasyon teknolojilerinde yaşanan gelişmeler sonucunda dünyada iletişim, haberleşme, ticaret ve eğitim alanlarında hızlı bir etkileşim sağlanmıştır. Günümüzde sadece yeni teknoloji üreten şirketlerin ve bilişim teknolojilerini üreten sektörlerin ortaya çıkması değil, eski ekonomik esaslara dayanan şirketlerin iletişim altyapılarını güçlendirip, internet ve bilgisayar yardımıyla faaliyet gösterebilmeleri de önem kazanmaktadır. Bunun yanında iletişim teknolojilerinin stratejik yönü de önem kazanmıştır. Çalışmanın amacı iletişim teknolojilerini ve stratejik önemini ortaya koyarak Türk Telekomünikasyon Anonim Şirketi (TTAŞ)’nin stratejik kaynak yönetimi açısından yetersizliklerini tespit etmek ve bunlara karşı çözüm önerileri getirmektir. Özünde ulusal güvenliğimizin çok önemli bir payını barındıran kurumun gelecekte ulusumuza hangi boyutlarda daha stratejik faydalar sağlayacağı ve ülkemizin değerlerini savunacağı önem arz etmektedir. Bu önem nesilden nesile aktarılacak en büyük vasiyetlerden biridir.

 

Anahtar Kelimeler: İletişim, Telekomünikasyon, Strateji, Stratejik Yönetim.

Jel Sınıflandırması: H76.

Kaynakça

  • AKIN, B., (1998), “Bilişim Teknolojilerinin Evrimi ve Bilitim Teknolojilerinin Çağdaş İşletmelerde Stratejik Yönetim Üzerindeki etkileri”, “Çukurova Üniversitesi İİBF Dergisi, Cilt 16, Sayı 155, S. 70-101, 1998.
  • AKTAN, C. C., VURAL, Y. İ. (2004), Yeni Ekonomi, Mercek, Yıl 9, Sayı 36, Sf. 29-34.
  • BALCI, Y (1995), Bilgi Teknolojisi ve İstihdam, Çerçeve Yayınları, İstanbul.
  • BARUTÇUGİL, İ., (2002), Bilgi Yönetimi, Kariyer Yayıncılık, İstanbul.
  • BEKTAŞ, Arsev, (1996), Kamu Oyu, İletişim ve Demokrasi, Bağlam Yayınları, İstanbul.
  • BEKTAŞ, Yakup, (2000), The Sultan’s Messenger-Cultural Constuctions of Ottoman Telegraphy, Technology and Culture, Ekim 2000, Sayı 17.
  • BOLLINGER, A., SMITH, R. D., (2001), Managing Organisational Knowledge As A Strategic Asset, Journal of Knowledge Management, Vol:5, No: 1.
  • BOZKURT, Güvenç, (1984), İnsan ve Kültür, 4. Baskı, Remzi Kitabevi, İstanbul.
  • ÇAKAL, Recep, (1996), Doğal Tekellerde Özelleştirme ve Regülasyon, DPT Uzmanlık Tezleri, DPT Yayınları Temmuz 1996 Sayısı, Numara: 2455, Sf. 98-101.
  • DERVİŞOĞLU, H. G., (2004), Stratejik Bilgi Yönetimi, Dışbank Kitapları-8, İstanbul.
  • DİNÇMEN, M, (2003), İşletmelerde Bilgi Yönetimi ve Teknolojileri, Mercek, MESS Yayınları, Yıl 8, Sayı 32, İstanbul.
  • DRUCKER, F.P., (2000), 21. YY İçin Yönetim Tartışmaları, (Çev. İ. Bahçıvangil-G. GORBON), Epsilon Yayıncılık, 2. Baskı, İstanbul.
  • DURA, H. A., (2001), Bilgi Toplumu, Bilgi Ekonomisi ve Türkiye, Literatür Yayınevi, İstanbul.
  • ERDOĞAN, İrfan, (1990), İletişim ve Toplum, Bilgi Yayınları, Ankara.
  • ERKAN, H, (1989), 21’inci Yüzyıla Girerken Bilgi Toplumu ve Türkiye, 21’inci Yüzyıl Özel Sayısı, İstanbul.
  • MURRAY F., WILLMOTT H., (1997), “Putting Information In It’s Place”, “Information Technology and Organisations”, Oxford University Press, New York.
  • OSKAY, Ünsal, (1992), İletişimin ABC’si, Simavi Yayınları, İstanbul.
  • ÖĞÜT, A., (2001), Bilgi Çağında Yönetim, Nobel Yayınları, İstanbul.
  • SOYSAL, A., (1989), Bilgisayar Destekli Yönetim Sistemleri, MESS Yayınları, İstanbul.
  • TAŞTAN, B., (2005), Öğrenen Organizasyonlar, Çerçeve Yayınları, İstanbul.
  • YILMAZ, Kamil, (1999), Türk Telekomünikasyon Sektöründe Reform: Özelleştirme, Düzenleme ve Serbestleşme , Koç Üniversitesi Dergisi, Sayı 21, İstanbul.
  • YOUNG, I. M., (2000), Inclusion and Democracy, Oxford University Press, New York.
  • ZILLIOĞLU, Merih, (1993), İletişim Nedir?, Cem yayınları, İstanbul. İNTERNET:
  • (http://www.ptt.gov.tr), 19 Mayıs 2014)
  • (http://www.telekom.gov.tr), 12 Mayıs 2014)
  • (http://www.telekom.com.tr), 12 Mayıs 2014)
  • (http://www.hurriyet.com.tr), 12 Mayıs 2011)
  • (http://www.tib.gov.tr/kat/tarihce), 20 Mayıs 2014) MEVZUAT:
  • 5397 Sayılı Polis Vazife ve Salahiyeti Hakkında Çeşitli Maddeleri Düzenleyen Kanun, Resmi Gazetede Yayın tarihi: 23 Temmuz 2005
  • Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurulu, T.C. Posta ve Talgraf Teşkilatı Genel Müdürlüğü 2003 Yılı Raporu, s.III.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yrd. Doç. Dr. Mehmet Coşkun

Yayımlanma Tarihi 3 Haziran 2015
Gönderilme Tarihi 3 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Coşkun, Y. D. D. M. (2015). İLETİŞİM TEKNOLOJİLERİNİN STRATEJİK KAYNAK YÖNETİMİ: TTAŞ ÖRNEĞİ. Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 1(1), 31-53.

ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ

Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.  

Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.

Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur. 

MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ


Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.

ISSN: 2149 - 5823