ÖZET:
Bu çalışmanın amacı eğitim kurumlarında stratejik planlama ile örgütsel değişim arasındaki ilişkinin, ilköğretim okulları öğretmen ve yöneticilerinin algılarına göre incelenmesidir. Çalışma sonucunda, stratejik planlama ile örgütsel değişim arasında pozitif ve anlamlı ilişki olduğu tespit edilmiştir. Stratejik planlamanın kurumsal geliştirme boyutu örgütsel değişimin üç boyutuyla, güvensizlik ise iki boyutuyla anlamlı ilişkiye sahip olduğu belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler: Eğitim Sektörü, Stratejik planlama, Örgütsel Değişim.
Jel Sınıflandırması: I21, O21, P11.
Examining Of Relationship Between Strategic Planning And Organizational Change: A Case Study On Education Sector
ABSTRACT: The aim of this work is to analyze the relationship between strategic planning and organizational change in educational institutions according to the perceptions of primary school teachers and directors. As a result of this study, it is determined that there is a positive and significant relationship between strategic planning and organizational changes. It is also determined that there is a significant relationship between institutional evaluation dimension of strategic planning and organizational changes’ three dimensions and between disbelief dimension of strategic planning and organizational changes’ two dimensions.
Key Words: Education Sector, Strategic Planning, Organizational Change.
Jel Classification: I21, O21, P11.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2015 |
Gönderilme Tarihi | 26 Kasım 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 1 Sayı: 2 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823