Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

VAN GÖLÜ HAVZASININ YÖNETİMİNDEN SORUMLU OLAN PAYDAŞLAR

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 20 - 36, 20.12.2018
https://doi.org/10.29131/uiibd.483101

Öz

Havza yönetimi, doğal kaynakların ve su kaynaklarının sürdürülebilir şekilde korunmasını sağlayan bir yönetim yaklaşımıdır. Türkiye’de bulunan 26 havzadan biri olan Van Gölü Havzası da bu yönetim yaklaşımı çerçevesinde çeşitli kurumlar eliyle sevk ve idare edilmektedir. Bu çalışmada da Van Gölü Havzası’nın yönetiminden sorumlu olan kurum ve kuruluşlar açıklanmaktadır. Merkezi yönetim ve yerel yönetimin yanında Havza’da bulunan STK’lar, dernekler ve meslek odaları da Havza’nın yönetiminden sorumlu olmaktadır. Dolayısıyla Van Gölü Havzası’nın yönetiminden 12 kurum ve kuruluş yetkili ve görevli olmaktadır. Çalışmanın amacı, çeşitli görev ve yetkilere sahip olan bu paydaşların ortaya konulmasıdır. Çalışmada Van Gölü Havzası’nda bulunan bölgesel kurumlar, yerel kurumlar ve merkezi yönetimin taşra teşkilatları irdelenerek, yasal çerçevede Havza’dan sorumlu olan paydaşlar belirtilmektedir.

Kaynakça

  • Arslan, Y. (2003). Köylere Hizmet Götürme Birlikleri, Problemleri ve Çözüm Önerileri. Türk İdare Dergisi, 209-223.
  • Bitlis Çed ve Çevre İzinlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğü. (2014). Bitlis İli Çevre Durum Raporu. Bitlis Valiliği, Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü. Bitlis: T.C. Bitlis Valiliği Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü.
  • Daka. (2015). http://www.daka.org.tr. 02 10, 2016 tarihinde Hakkımızda: http://www.daka.org.tr/?cmd=pageveid=21#pager0 adresinden alındı.
  • DSİ. (2014). Görev Alanı Ve Tarihçe. 02 28, 2016 Tarihinde Http://Bolge17.Dsi.Gov.Tr/Gorev-alani-ve-tarihce adresinden alındı.
  • DSİ. (2015). 17. Bölge Müdürlüğü Faaliyet Raporu. Ankara: Orman ve Su İşleri Bakanlığı.
  • Erkall, A. (2014). Karayolları Kenarında Yapılacak Yapı Ve Tesislerde Yapı Ruhsatı Ve Karayolu Geçiş İzin Belgesi. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, 72(1), 311-332.
  • Engin, C. (2011). Kalkınma Ajansları: Türkiye Ve İngıltere Ülke Örnekleri. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 3(2), 65-77.
  • Eryılmaz, B., ve Tuncer, A. (2013). Avrupa Birliği Uyum Sürecinde Bölgesel Kalkınma Politikaları: Bölgesel Kalkınma Ajansları ve Türkiye uygulaması. Akademik İncelem Dergisi, 8(1), 165-172.
  • Elp, M., Şen, F., ve Atıcı, A. A. (2014, 05 16). İnci Kefalinin (Alburnus Tarichi (Guldenstaedtii, 1814) Van Gölü Havzası Su Kaynaklarındaki Yayılım Bölgeleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tarih Bilimleri Dergisi, 3(24), 228-232.
  • Eroğlu, M., ve Kum, M. (2010). Türkiye’de Kalkınma Ajanslarının İdari Teşkilat İçindeki Yeri. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi(35), 175-198.
  • Gözler, Kemal (2018), Türkiye’nin Yönetim Yapısı, Ekin Yayınevi: Bursa.
  • Işık, E., Aydın, M. C., Bakış, A., ve Özlük, M. H. (2012). Bitlis ve Civarındaki Faylar ve Bölgenin Depremselliği. BEÜ Fen Bilimleri Dergisi, 2(1), 153-169.
  • İLBANK. (2016a). İller Bankası Kentsel Atıksu Arıtma Tesisi Proje Yönetimi Önerisi. 03 03, 2016 tarihinde . http://www.ilbank.gov.tr/g2g/pdf/ka_al_mo_on_tr.pdf adresinden alındı.
  • İLBANK. (2016b). Van Bölge Müdürlüğü. 03 01, 2016 tarihinde http://www.ilbank.gov.tr/blg_index.php?blgId=19 adresinden alındı.
  • İller Bankası. (2006-2010, 03 29). İller Bankası Stratejik Planı. Ankara: İller Bankası.
  • İzci, F., ve Turan, M. (2013). Türkiye'de Büyükşehir Belediyesi Sistemi ve 6360 SAyılı Yasa İle Büyükşehir Belediyesi sisteminde Meydana Gelen Değişimler: Van Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 18(1), 117-152.
  • Karatoprak, E. (2010). Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Benimsenen Yeni Yöntemler ve Uygulamaların Kontrolü. Maliye Dergisi(159), 364-371.
  • KGM. (2012). Stratejik Plan 2012-2016. 04 05, 2015 tarihinde http://www.sp.gov.tr/upload/xSPStratejikPlan/files/qBr5E+KarayollariSP1216.pdf adresinden alındı.
  • Mevzuat Bilgi Sistemi. (2015a). İl Özel İdaresi Kanunu. 02 02, 2016 tarihinde http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.5302vesourceXmlSearch=veMevzuatIliski=0 adresinden alındı.
  • Mevzuat Bilgi Sistemi. (2015b). Karayolları Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri. 03 12, 2016 tarihinde http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6001.pdf adresinden alındı.
  • Mevzuat Bilgi Sistemi. (1949, 06 10). 5442 İl İdaresi Kanunu. 02 23, 2016 tarihinde http://www.mevzuat.gov.tr/Metin1.Aspx?MevzuatKod=1.3.5442veMevzuatIliski=0vesourceXmlSearch=veTur=1veTertip=3veNo=5442 adresinden alındı.
  • OSİB. (2014). Van Gölü Havzası Yönetim Heyeti Toplantısı Gerçekleştirildi. 03 05, 2016 tarihinde http://www.suyonetimi.gov.tr/AnaSayfa/resimliHaber/14-08-08/Van_G%C3%B6l%C3%BC_Havzas%C4%B1_Y%C3%B6netim_Heyeti_ve_%C3%9Cst_Y%C3%B6netim_Heyeti_Toplant%C4%B1s%C4%B1_Ger%C3%A7ekle%C5%9Ftirildi.aspx?sflang=tr adresinden alındı.
  • Öztürk, S., ve Tönük, U. G. (2014). Devrekani Çayı Havzası Yönetim Planı Sürecinde Kamu Kurumları ve Özel Sektör Paydaşlarının Katılımı. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 2(64), 14-23.
  • Resmi Gazete. (2006). Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu, Koordinasyonu ve Görevleri Hakkında Kanun. 09 02, 2016 tarihinde http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/02/20060208-1.htm adresinden alındı
  • Resmi Gazete. (2014). 2015 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar. 02 08, 2016 tarihinde http://www.resmigazete.gov.tr: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/10/20141017-11-1.pdf adresinden alındı
  • TBMM. (2012, 11 12). On Üç İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmi Altı İLçe Kurulması İle Bazı Kanun Hükmünde Kararnamelere Dair Kanun. 05 03, 2016 tarihinde https://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k6360.html adresinden alındı
  • Türkiye Belediyeler Birliği. (2015). Mahalli İdare Birlikleri Köylere Hizmet Götürme Birlikleri. 02 23, 2016 tarihinde http://www.tbb.gov.tr/belediyelerimiz/mahalli-idare-birlikleri/koylere-hizmet-goturme-birlikleri adresinden alındı.
  • Türkiye'nin Sulak Alanları. (2015). Van Gölü Bitlis Van. 01 12, 2016 tarihinde http://www.turkiyesulakalanlari.com/van-golu-bitlis-van/ adresinden alındı.
  • Van Çed Ve Çevre İzinlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğü. (2015). Van İli 2014 Yılı Çevre Durum Raporu. Van Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü. Van: Van Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü.
  • YERELNET. (2015). Köyler. 01 12, 2016 tarihinde Bitlis İli: www.yerelnet.org.tr/koyler/koy.php?koyid=239064 adresinden alındı.
  • Yurdu, H. (2013). Köylere Hizmet Götürme Birlikleri; Personel Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 6(11), 341-356.

RESPONSIBLE STAKEHOLDERS OF THE MANAGEMENT OF THE VAN LAKE WATERSHED

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 2, 20 - 36, 20.12.2018
https://doi.org/10.29131/uiibd.483101

Öz

Watershed management is a
management approach that provides sustainable protection of natural resources
and water resources. Van Lake Watershed is one of the 26 lovingly hand
watershed in Turkey in various institutions within the framework of this
management approach and is managed. In this study, the institutions and
organizations responsible for the management of the Van Lake Watershed are
explained. In addition to the central government and local government,
Non-Governmental Organizations (NGOs), associations and professional chambers
in Havza are also responsible for the management of Havza. The aim of the study
is to present these stakeholders with various duties and powers. In the study,
the regional institutions in the Van Lake Watershed, the local institutions and
the provincial organizations of the central administration are examined and the
stakeholders who are responsible for the Watershed in the legal framework are
mentioned.

Kaynakça

  • Arslan, Y. (2003). Köylere Hizmet Götürme Birlikleri, Problemleri ve Çözüm Önerileri. Türk İdare Dergisi, 209-223.
  • Bitlis Çed ve Çevre İzinlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğü. (2014). Bitlis İli Çevre Durum Raporu. Bitlis Valiliği, Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü. Bitlis: T.C. Bitlis Valiliği Çevre ve Şehircilik Müdürlüğü.
  • Daka. (2015). http://www.daka.org.tr. 02 10, 2016 tarihinde Hakkımızda: http://www.daka.org.tr/?cmd=pageveid=21#pager0 adresinden alındı.
  • DSİ. (2014). Görev Alanı Ve Tarihçe. 02 28, 2016 Tarihinde Http://Bolge17.Dsi.Gov.Tr/Gorev-alani-ve-tarihce adresinden alındı.
  • DSİ. (2015). 17. Bölge Müdürlüğü Faaliyet Raporu. Ankara: Orman ve Su İşleri Bakanlığı.
  • Erkall, A. (2014). Karayolları Kenarında Yapılacak Yapı Ve Tesislerde Yapı Ruhsatı Ve Karayolu Geçiş İzin Belgesi. İstanbul Üniversitesi Hukuk Fakültesi Mecmuası, 72(1), 311-332.
  • Engin, C. (2011). Kalkınma Ajansları: Türkiye Ve İngıltere Ülke Örnekleri. Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi, 3(2), 65-77.
  • Eryılmaz, B., ve Tuncer, A. (2013). Avrupa Birliği Uyum Sürecinde Bölgesel Kalkınma Politikaları: Bölgesel Kalkınma Ajansları ve Türkiye uygulaması. Akademik İncelem Dergisi, 8(1), 165-172.
  • Elp, M., Şen, F., ve Atıcı, A. A. (2014, 05 16). İnci Kefalinin (Alburnus Tarichi (Guldenstaedtii, 1814) Van Gölü Havzası Su Kaynaklarındaki Yayılım Bölgeleri, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Tarih Bilimleri Dergisi, 3(24), 228-232.
  • Eroğlu, M., ve Kum, M. (2010). Türkiye’de Kalkınma Ajanslarının İdari Teşkilat İçindeki Yeri. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi(35), 175-198.
  • Gözler, Kemal (2018), Türkiye’nin Yönetim Yapısı, Ekin Yayınevi: Bursa.
  • Işık, E., Aydın, M. C., Bakış, A., ve Özlük, M. H. (2012). Bitlis ve Civarındaki Faylar ve Bölgenin Depremselliği. BEÜ Fen Bilimleri Dergisi, 2(1), 153-169.
  • İLBANK. (2016a). İller Bankası Kentsel Atıksu Arıtma Tesisi Proje Yönetimi Önerisi. 03 03, 2016 tarihinde . http://www.ilbank.gov.tr/g2g/pdf/ka_al_mo_on_tr.pdf adresinden alındı.
  • İLBANK. (2016b). Van Bölge Müdürlüğü. 03 01, 2016 tarihinde http://www.ilbank.gov.tr/blg_index.php?blgId=19 adresinden alındı.
  • İller Bankası. (2006-2010, 03 29). İller Bankası Stratejik Planı. Ankara: İller Bankası.
  • İzci, F., ve Turan, M. (2013). Türkiye'de Büyükşehir Belediyesi Sistemi ve 6360 SAyılı Yasa İle Büyükşehir Belediyesi sisteminde Meydana Gelen Değişimler: Van Örneği. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 18(1), 117-152.
  • Karatoprak, E. (2010). Kamu Hizmetlerinin Sunumunda Benimsenen Yeni Yöntemler ve Uygulamaların Kontrolü. Maliye Dergisi(159), 364-371.
  • KGM. (2012). Stratejik Plan 2012-2016. 04 05, 2015 tarihinde http://www.sp.gov.tr/upload/xSPStratejikPlan/files/qBr5E+KarayollariSP1216.pdf adresinden alındı.
  • Mevzuat Bilgi Sistemi. (2015a). İl Özel İdaresi Kanunu. 02 02, 2016 tarihinde http://www.mevzuat.gov.tr/Metin.Aspx?MevzuatKod=1.5.5302vesourceXmlSearch=veMevzuatIliski=0 adresinden alındı.
  • Mevzuat Bilgi Sistemi. (2015b). Karayolları Genel Müdürlüğünün Teşkilat ve Görevleri. 03 12, 2016 tarihinde http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.6001.pdf adresinden alındı.
  • Mevzuat Bilgi Sistemi. (1949, 06 10). 5442 İl İdaresi Kanunu. 02 23, 2016 tarihinde http://www.mevzuat.gov.tr/Metin1.Aspx?MevzuatKod=1.3.5442veMevzuatIliski=0vesourceXmlSearch=veTur=1veTertip=3veNo=5442 adresinden alındı.
  • OSİB. (2014). Van Gölü Havzası Yönetim Heyeti Toplantısı Gerçekleştirildi. 03 05, 2016 tarihinde http://www.suyonetimi.gov.tr/AnaSayfa/resimliHaber/14-08-08/Van_G%C3%B6l%C3%BC_Havzas%C4%B1_Y%C3%B6netim_Heyeti_ve_%C3%9Cst_Y%C3%B6netim_Heyeti_Toplant%C4%B1s%C4%B1_Ger%C3%A7ekle%C5%9Ftirildi.aspx?sflang=tr adresinden alındı.
  • Öztürk, S., ve Tönük, U. G. (2014). Devrekani Çayı Havzası Yönetim Planı Sürecinde Kamu Kurumları ve Özel Sektör Paydaşlarının Katılımı. İstanbul Üniversitesi Orman Fakültesi Dergisi, 2(64), 14-23.
  • Resmi Gazete. (2006). Kalkınma Ajanslarının Kuruluşu, Koordinasyonu ve Görevleri Hakkında Kanun. 09 02, 2016 tarihinde http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2006/02/20060208-1.htm adresinden alındı
  • Resmi Gazete. (2014). 2015 Yılı Programının Uygulanması, Koordinasyonu ve İzlenmesine Dair Karar. 02 08, 2016 tarihinde http://www.resmigazete.gov.tr: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2014/10/20141017-11-1.pdf adresinden alındı
  • TBMM. (2012, 11 12). On Üç İlde Büyükşehir Belediyesi ve Yirmi Altı İLçe Kurulması İle Bazı Kanun Hükmünde Kararnamelere Dair Kanun. 05 03, 2016 tarihinde https://www.tbmm.gov.tr/kanunlar/k6360.html adresinden alındı
  • Türkiye Belediyeler Birliği. (2015). Mahalli İdare Birlikleri Köylere Hizmet Götürme Birlikleri. 02 23, 2016 tarihinde http://www.tbb.gov.tr/belediyelerimiz/mahalli-idare-birlikleri/koylere-hizmet-goturme-birlikleri adresinden alındı.
  • Türkiye'nin Sulak Alanları. (2015). Van Gölü Bitlis Van. 01 12, 2016 tarihinde http://www.turkiyesulakalanlari.com/van-golu-bitlis-van/ adresinden alındı.
  • Van Çed Ve Çevre İzinlerinden Sorumlu Şube Müdürlüğü. (2015). Van İli 2014 Yılı Çevre Durum Raporu. Van Valiliği, Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü. Van: Van Valiliği Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü.
  • YERELNET. (2015). Köyler. 01 12, 2016 tarihinde Bitlis İli: www.yerelnet.org.tr/koyler/koy.php?koyid=239064 adresinden alındı.
  • Yurdu, H. (2013). Köylere Hizmet Götürme Birlikleri; Personel Yapısı, Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Sosyal Bilimler Araştırma Dergisi, 6(11), 341-356.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Burcu Koyuncu 0000-0003-1472-1944

Yusuf Karakılçık 0000-0001-9599-6290

Yayımlanma Tarihi 20 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 15 Kasım 2018
Kabul Tarihi 17 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koyuncu, B., & Karakılçık, Y. (2018). VAN GÖLÜ HAVZASININ YÖNETİMİNDEN SORUMLU OLAN PAYDAŞLAR. Uluslararası İktisadi Ve İdari Bilimler Dergisi, 4(2), 20-36. https://doi.org/10.29131/uiibd.483101

ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ

Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.  

Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.

Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur. 

MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ


Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.

ISSN: 2149 - 5823