Havza yönetimi, doğal kaynakların ve su kaynaklarının sürdürülebilir şekilde korunmasını sağlayan bir yönetim yaklaşımıdır. Türkiye’de bulunan 26 havzadan biri olan Van Gölü Havzası da bu yönetim yaklaşımı çerçevesinde çeşitli kurumlar eliyle sevk ve idare edilmektedir. Bu çalışmada da Van Gölü Havzası’nın yönetiminden sorumlu olan kurum ve kuruluşlar açıklanmaktadır. Merkezi yönetim ve yerel yönetimin yanında Havza’da bulunan STK’lar, dernekler ve meslek odaları da Havza’nın yönetiminden sorumlu olmaktadır. Dolayısıyla Van Gölü Havzası’nın yönetiminden 12 kurum ve kuruluş yetkili ve görevli olmaktadır. Çalışmanın amacı, çeşitli görev ve yetkilere sahip olan bu paydaşların ortaya konulmasıdır. Çalışmada Van Gölü Havzası’nda bulunan bölgesel kurumlar, yerel kurumlar ve merkezi yönetimin taşra teşkilatları irdelenerek, yasal çerçevede Havza’dan sorumlu olan paydaşlar belirtilmektedir.
Watershed management is a
management approach that provides sustainable protection of natural resources
and water resources. Van Lake Watershed is one of the 26 lovingly hand
watershed in Turkey in various institutions within the framework of this
management approach and is managed. In this study, the institutions and
organizations responsible for the management of the Van Lake Watershed are
explained. In addition to the central government and local government,
Non-Governmental Organizations (NGOs), associations and professional chambers
in Havza are also responsible for the management of Havza. The aim of the study
is to present these stakeholders with various duties and powers. In the study,
the regional institutions in the Van Lake Watershed, the local institutions and
the provincial organizations of the central administration are examined and the
stakeholders who are responsible for the Watershed in the legal framework are
mentioned.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Aralık 2018 |
Gönderilme Tarihi | 15 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 17 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823