As a late and young discipline, strategology has an interdisciplinary feature. Many disciplines are involved and/but interventions from the arts discipline are rare. However, the evaluation potential of the art discipline for strategology is high.
For this purpose, magazine covers, which are evaluated within the art discipline and as a visual art product, are discussed in the article. In this direction, the strategology main orientation of the 2018 New Year's cover of The Economist Magazine was researched and its "academic analysis" was made. German-born art historian professor Erwin Panofsky's "art criticism approach" was used in his academic analysis.
Accordingly, the article is organized in three main sections: The first section contains basic information about magazine activities in general and magazine covers. In the second part, the issue of making the magazine cover the subject of academic study is justified and its value for strategology is demonstrated. In the last part, the analysis of the 2018 New Year's cover of The Economist Magazine in terms of strategology and augmented analysis with the obtained findings is made.
Strategology Magazine Cover The Economist Magazine Erwin Panofsky Strategology, Magazine Cover, The Economist Magazine, Erwin Panofsky
Geç ve genç bir disiplin olarak stratejibilim disiplinlerarası bir özellik taşır. Birçok disiplin müdahil olur, ve/fakat özellikle sanat disiplininden yapılan müdahalelere pek rastlanmaz. Oysa sanat disiplininin stratejibilim için değerlendirme potansiyeli yüksektir.
Bu amaçla makalede sanat disiplinin içinde değerlendirilen ve görsel sanat ürünü olarak dergi kapakları konu edilmiştir. Bu yönde The Economist Dergisi’nin 2018 yılbaşı kapağının stratejibilim izleği araştırılmış ve “akademik çözümlenmesi” yapılmıştır. Akademik çözümlemesinde Alman asıllı sanat tarihçisi profesör Erwin Panofsky’in “sanat eleştiri yaklaşımı” kullanılmıştır.
Buna göre makale üç ana bölümlü düzenlenmiştir: Birinci bölüm genel olarak dergi/cilik faaliyetleri ve dergi kapaklarına yönelik temel bilgileri içermektedir. İkinci bölümde dergi kapağının akademik inceleme konusu yapma konusu gerekçelendirilerek, stratejibilim için değeri tanıtlanmaktadır. Son bölümde The Economist Dergisi’nin 2018 yılbaşı kapağının stratrejibilim açısından çözümlemesi ve elde edilen bulgularla artırılmış çözümlemesi yapılmaktır.
Stratejibilim Dergi Kapağı The Economist Dergisi Erwin Panofsky
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 17 Mayıs 2022 |
Kabul Tarihi | 6 Haziran 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 8 Sayı: 1 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823