Gelişen teknolojiler ve değişen tüketici tutum ve talepleri birçok sektörde büyük değişimlere neden olmuştur. Bu değişimde dijital teknolojiler başrol oynuyor. Dijital teknolojiler birçok sektörde kabul görürken sağlık sektörünün de bundan uzak durması düşünülemez. Dijital teknoloji sağlıkta pazarlamada köklü değişikliklere neden oldu. Hedef topluluğun fiziksel ve ruhsal sağlığı ile ilgili sorunları algılamak, bu sorunlara çözüm bulmak, nasıl fayda sağlanabileceğini anlatarak hedef topluluğu etkilemek amacıyla yapılan eylemlerin tümüne sağlık pazarlaması denir. E-sağlık ya da dijital sağlık, bilgi iletişim teknolojilerinin sağlıkla ilgili hizmet ve süreçlerde kullanımını ifade eden genelleştirici bir terim olarak kullanılmaktadır. Dijital sağlık hizmetlerinde kullanılan dijital sağlık teknolojilerinin kapsamı geniştir. Bu kapsamda dijital sağlık kayıtları, mobil sağlık hizmetleri, yapay zeka uygulamaları, giyilebilir teknolojiler ve teletıp gibi dijital teknolojiler ele alınabilir.
Dijital Technology Dijital Marketing Healthcare Marketing Dijital Health Technologies E-Health
Developing technologies and changing consumer attitudes and demands have caused major changes in many sectors. Some of these have disappeared and new sectors that were previously unknown or unheard of have emerged in their place. Digital technologies play the leading role in this change. While digital technologies are accepted in many sectors, it is unthinkable for the healthcare sector to stay away from this. Digital technology has caused radical changes in marketing in healthcare. The type of marketing that aims to provide services by taking advantage of all the opportunities of digitalization via the internet in order to effectively communicate the products or services of businesses and service providers to large communities is called digital marketing. All actions taken to perceive the problems related to the physical and mental health of the target community, to find solutions to these problems, and to influence the target community by explaining how benefits can be provided are called healthcare marketing. E-health or digital health is used as a generalizing term for the use of information communication technologies in health-related services and processes. The scope of digital health technologies used in digital health services is wide. In this context, digital technologies such as digital health records, mobile health services, artificial intelligence applications, wearable technologies and telemedicine can be considered.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Bilişimi ve Bilişim Sistemleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 22 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 9 Sayı: 2 |
ARAŞTIRMA VE YAYIN ETİĞİNE İLİŞKİN DERGİ POLİTİKAMIZ
Etik Kurul izni gerektiren çalışmalar (anket ya da ölçek uygulamayı gerektiren, görüşme ve gözlem içeren; doküman, resim, anket vb. diğerleri tarafından geliştirilen ve kullanım izni gerektiren çalışmalar) için etik kurullardan ya da komisyonlardan gerekli izinlerin araştırma yapılmadan önce alınmış olması, bunların makale içeriğinde belirtilmesi ya da ek olarak sunulması gerekmektedir. Bu izinlerin olmaması durumunda yayın ön inceleme safhasında yazara iade edilir.
Diğer yandan, Araştırma Makalelerinde verisi 2020 yılından önce toplanmış makaleler için ETİK KURUL İZNİ istenmemektedir. Ancak yine bu makalelerde de yöntem kısmında verilerin toplanma tarihlerine ilişkin bilgilere yer verilmesi gerekmektedir.
Hakem değerlendirmelerinde olan araştırmalara ilişkin ham verilerin hakemler tarafından talep edildiğinde sunulması şarttır. Verilerin makalenin yayımı sonrasında da gerektiğinde sağlanması zorunludur.
MAKALE BENZERLİK RAPORU VE BENZERLİK ORANI HAKKINDA DERGİ POLİTİKAMIZ
Aday makaleler akademik intihal engelleme programından (Örneğin: Turnitin, Ithenticate, intihal.net vb.) alınmış orijinallik raporu ile birlikte gönderilmelidir. Bu oran %20'ye kadar kabul edilmektedir. %20'nin üzerinde benzerlik oranı olan çalışmalar ön kontrol aşamasında iade edilecektir.
ISSN: 2149 - 5823