Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yıl 2025, Cilt: 7 Sayı: 2, 1 - 14, 02.12.2025

Öz

Proje Numarası

Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) TR42/24/TD

Kaynakça

  • Abay Çeli̇k, Z. E. (2023). Bir “Yavaş Şehir” (Cittaslow) Olarak Göynük’ün Bolu Yerel Basınında Temsili. Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 6(4),275-285. https://doi.org/10.59445/ijephss.1361339
  • Akyurt, H. (2008). Turizm Bölgesine Yönelik Talebi Etkileyen Faktörlerden Imaj ve Çeşme Örneği (Ph.D., Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Geliş tarihi gönderen https://www.proquest.com/docview/2957140839/abstract/A53FA1AF44244AB9PQ/1
  • Akyurt Kurnaz, H. (2021). Sosyal Medya Kullanımı ve Bolu. İçinde A. Saldamlı, A. Kurnaz, A. Akın, & İ. Bayhan (Ed.), Turizm Penceresinden Bolu (Birinci Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Alagöz, G., Güneş, E., Uslu, A., & Taş, M. (2023). Turizmin etkilerinin turizmin gelişimine destek üzerindeki etkisi: Yerel halkın yaşam kalitesinin aracı rolü. Business & Management Studies: An International Journal, 11(1), 270-291. https://doi.org/10.15295/bmij.v11i1.2209
  • Ashworth, G. J., & Voogd, H. (1988). Marketing the City: Concepts, Processes and Dutch Applications. The Town Planning Review, 59(1), 65-79.
  • Başer, M. Y. (2021). Battalgazi (Eski Malatya) İnanç Turizmi Potansiyelinin Swot Analizi İle Değerlendirilmesi. Journal Of Tourism Intelligence And Smartness, 4(3), 341-366.
  • Bilgin, Y. (2017). Bir Destinasyondaki Otel İşletmeleri Arasında İşbirlikçi Pazarlama Uygulanabilir Mi? Bolu Otellerinde Bir Araştırma. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 105-132.
  • Boisen, M. (2007). The role of city marketing in contemporary urban governance. 51st Conference Of The International Federation of Housing and Planning. Program adı: Future of Cities: impact-indicators, Copenhagen. Copenhagen.
  • Braun, E. (2008). City marketing: Towards an integrated approach = Citymarketing. Rotterdam: Erasmus Research Inst. of Management.
  • Cop, R. (2021). Kent Markalama Bolu İli Örneği. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Dayanç Kıyat, B. G., & Topal, M. (2019). Şehir Markası Kavramı; Malatya’nın Markalaşması. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2).
  • Dündar, Y., Silik, C. E., & Düzgün, E. (2023). Marketing Philosophies in Hospitality Businesses: The Case of Bolu. Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 207-221. https://doi.org/10.33399/biibfad.1273486
  • Eryılmaz, G., Saçlı, Ç., & Duman, D. (2021). Şehir Pazarlaması Kapsamında Destinasyon İmajı Algısının Belirlenmesi: Hatay İli Örneği. Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute. https://doi.org/10.30794/pausbed.796065
  • Fettahlıoğlu, S., Yıldız, A., & Göksu, N. (2017). Kahramanmaraş Halkının Şehir Pazarlaması Sürecinde Algısının Ölçülmesi Ve Logo Geliştirilmesine Yönelik Bir Çalışma. Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), 4(15), 1924-1936.
  • Gümüş, N. (2016a). Determining Perceptions Of University Students About The City in The Context Of City Marketing: A Research in Kastamonu Province. Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute, (26), 299-314. https://doi.org/10.5505/pausbed.2017.33716
  • Gümüş, N. (2016b). Usage of Social Media in City Marketing: A Research on 30 Metropolitan Municipalities in Turkey. EMAJ: Emerging Markets Journal, 6(2), 30-37. https://doi.org/10.5195/emaj.2016.114
  • Gümüş, N., & Onurlubaş, E. (2021). Şehir Marka Deneyiminin Şehir Memnuniyetine Ve Şehir Marka Elçiliği Davranış Niyetine Etkisi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(4), 1830-1846. https://doi.org/10.21547/jss.910799
  • Güneş, E., Ekmekçi, Z., & Taş, M. (2022). Sosyal Medya Influencerlarına Duyulan Güvenin Satın Alma Öncesi Davranış Üzerine Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma ( The Effect of Trust in Social Media Influencers on the Pre-Purchase Behavior: A Research on Generation Z). Turk Turizm Arastirmalari Dergisi, 6(1), 163-183. https://doi.org/10.26677/TR1010.2022.946
  • Hospers, G. (2010). Making sense of place: From cold to warm city marketing. Journal of Place Management and Development, 3(3), 182-193. https://doi.org/10.1108/17538331011083925
  • Hoşcan, N., Genç, K., & Şengül, S. (2016). Bolu Kent Markası Oluşturma Sürecinde Aşçılık Kültürü ve Gastronomi Turizminin Önemi: BOLGAMER Önerisi (Cookery Culture and Gastronomy Tourism in the Process of Creating a City Brand for Bolu). Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(Special 1), 52-52. https://doi.org/10.21325/jotags.2016.22
  • Karataş, İ. A. (2016). Şehir Pazarlamasına Göre Malatya’nın Ziyaretçiler Tarafından Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 187-205.
  • Karataş, İ. A. (2022). Marka Şehir ve Şehir Pazarlaması Açısından Muş İlinin Değerlendirilmesi. İçinde M. Yücenurşen (Ed.), Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar V. Eğitim Yayınevi.
  • Kavaratzis, M. (2007). City Marketing: The Past, the Present and Some Unresolved Issues. Geography Compass, 1(3), 695-712. https://doi.org/10.1111/j.1749-8198.2007.00034.x
  • Kurtoğlu, R. (2017). Şehir Pazarlaması ve Markalaşması Kapsamında Yozgat İlinin Turizm Potansiyelinin Değerlendirilmesi ve Öneriler. Turkish Journal of Marketing, 2(1),1-20. https://doi.org/10.30685/tujom.v2i1.18
  • Ma, W., De Jong, M., Hoppe, T., & De Bruijne, M. (2021). From city promotion via city marketing to city branding: Examining urban strategies in 23 Chinese cities. Cities, 116,103269. https://doi.org/10.1016/j.cities.2021.103269
  • Metaxas, T. (2010). Planning, managing and implementing place/city marketing effectively: Review and discussion of the last 25 years. Geliş tarihi gönderen https://mpra.ub.uni-muenchen.de/41024/1/mpra_paper_41024.pdf#page=4.11
  • Özdemir, G., & Çelebi, Y. (2021). Gastronomi Destinasyonu Olarak Bolu İle İlgili Turist Bakış Açıları İle Davranışsal Niyetlerinin Belirlenmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 5(1), 23-44. https://doi.org/10.32958/gastoria.800074
  • Özden, A. T., & Bulut, Y. (2019). Şehir Markası Oluşturma Süreci ve Bir Marka Şehir Olarak Samsun’un İncelenmesi. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 1-22. https://doi.org/10.22466/acusbd.425976
  • Özgüner, Z., & Uçar, M. (2015). Şehir Markalaşmasında Pazarlamanın Önemi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(9),323-333. https://doi.org/10.16992/ASOS.475
  • Polat, C. (2014). Şehir Pazarlaması, Dünya’daki ve Türkiye’deki Gelişmeler ve Karşılaşılan Sorunlar. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 10(1-2), 231-260.
  • Sadaklıoğlu, H., & Aşık, A. K. (2019). Şehir Pazarlaması Kapsamında Şehir İmajının Ölçümü: Tokat Örneği. Enderun Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Schreier, M. (2012). Qualitative Content Analysis in Practice. Sage.
  • Sevi̇m, M. A., & Kircova, İ. (2019). İstanbul Şehir Pazarlamasında Kamu Aktörlerinin Rolü. Strategic Public Management Journal, 5(10),131-144. https://doi.org/10.25069/spmj.499379
  • Şahi̇n, E., & Karakullukcu, B. (2019). Bir Kültürel Üretim Biçimi Olarak Etkinlik Pazarlaması ve Şehir Pazarlaması ile Olan İlişkisi: Selçuklu Kongre Merkezi Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42(1), 248-268.
  • Şener, Y., & Oktay, K. (2022). Yerel Yönetimlerin Turizm Politikaları Üzerine Bir İnceleme: Bolu Örneği. Turar Turizm Ve Araştırma Dergisi, 11(1), 4-28.
  • Şengül, S. (2018). Destinasyon Gastronomi Marka Değeri Bileşenlerinin Seyahat Niyeti Üzerine Etkisi (Bolu Örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 1-22. https://doi.org/10.11616/asbed.v18i38800.459473
  • Şimşek, A., & Aytuğar, S. (2021). Bolu İlinin Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Belirlenmesi. Sivas İnterdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 110-124.
  • Tanrıkulu, M., & Doğandor, E. (2021). Coğrafi İşaretleri ve Coğrafi İşaret Potansiyeliyle Bolu İli. ÇAKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 223-257.
  • Taş, M. (2025). Planlı Davranış Teorisi Kapsamında Geleneksel Türk Yemeklerinin Tüketimine Yönelik Turist Davranışının Değerlendirilmesinde Güvenin Düzenleyici Rolü. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 569-582.
  • Tuna, H. (2019). Bolu İlinin Termal Turizm Açısından Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(1), 117-130.
  • Uca Özer, S. (2015). Şehir Pazarlaması Kapsamında Marka Kişiliği ve Marka Sadakati İlişkisi—“Edirne İli Örneği”. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,8(2). https://doi.org/10.18221/bujss.18166
  • Uyar, A. (2018). Marka Şehir Kavramı ve Türkiye ile Dünyadaki Marka Şehir Çalışmaları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 1(3), 467-479.
  • Yeşi̇lyurt, B., & Kurnaz, A. (2021). Bolu’da Turizm Bileşenleri ve Turizm Arzı. İçinde A. Saldamlı, A. Kurnaz, A. Akın, & İ. Bayhan (Ed.), Turizm Penceresinden Bolu (Birinci Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (12. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yücel, A., & Öztürk, M. (2018). Şehir Pazarlaması ve Şehir Markalaşması: Elazığ İli Örneği. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, V(1), 77-101.

Bolu Şehir Pazarlaması Çalışmalarının Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma

Yıl 2025, Cilt: 7 Sayı: 2, 1 - 14, 02.12.2025

Öz

Bu araştırmanın amacı Bolu ilinin şehir pazarlaması çalışmalarının mevcut durumu, güçlü ve zayıf yönleri ile geleceğe yönelik stratejik potansiyel alanlarını incelemektir. Araştırmanın amacı doğrultusunda Bolu ili şehir pazarlaması çalışmalarına ilişkin şehir paydaşlarından oluşan 14 katılımcı ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Yapılan görüşmeler de Bolu’nun şehir pazarlaması çalışmaları kapsamında yapılan tanıtım faaliyetlerinin yeterliliği, güçlü ve zayıf yönleri, fırsat ve tehditleri, pazarlama stratejileri, potansiyel yatırım alanları ile şehir pazarlaması çalışmalarının kimlerin sorumluluğunda yürütülmesi gerektiği üzerine odaklanılmıştır. Görüşmeler sonucu elde edilen veriler MAXQDA24 programı aracılığıyla analiz edilmiştir. Her bir soruya verilen cevaplar kodlanmış ve kelime bulutları oluşturulmuştur. Araştırma bulgularına göre Bolu ilinin sahip olduğu doğal güzelliklerin katılımcılar tarafından hem güçlü yön hem de fırsatlar içerisinde görüldüğü tespit edilmiştir. Bununla birlikte altyapı yetersizliği ve iş birliği kültürünün zayıf olması gibi durumlarında hem zayıf yön hem de tehditler arasında yer aldığı görülmüştür. Katılımcılar, Bolu ilinin pazarlama stratejilerinde sosyal medya platformları ve influencerlar aracılığıyla tanıtım faaliyetlerine odaklanılması gerektiğini, potansiyel yatırım alanları açısından sağlık ve spor turizminin öncelikli olduğunu belirtmişlerdir. Şehir pazarlaması çalışmalarında sorumluluk için şehir paydaşlarından oluşan bir yapı ile konsorsiyum şeklinde yönetilmesi gerektiği ifade edilmiştir. Bu çalışma ile Bolu ilinin şehir pazarlaması çalışmalarının mevcut durumu tespit edilmiş ve elde edilen bulgulara göre daha etkin şehir pazarlaması faaliyetleri için öneriler geliştirilmiştir.

Etik Beyan

Bu araştırma Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) tarafından desteklenmiş bulunmakta "Bolu Şehir Pazarlaması Çalışmaları Swot Analizi" başlıklı rapor üzerinden üretildiğinden etik kurul izni alınmamıştır.

Destekleyen Kurum

Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) - Bu çalışma MARKA (Doğu Marmara Kalkınma Ajansı) Teknik Destek Programı Kapsamında Yürütülen TR42/24/TD Numaralı Proje Kapsamında Üretilmiştir.

Proje Numarası

Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) TR42/24/TD

Kaynakça

  • Abay Çeli̇k, Z. E. (2023). Bir “Yavaş Şehir” (Cittaslow) Olarak Göynük’ün Bolu Yerel Basınında Temsili. Uluslararası Ekonomi Siyaset İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 6(4),275-285. https://doi.org/10.59445/ijephss.1361339
  • Akyurt, H. (2008). Turizm Bölgesine Yönelik Talebi Etkileyen Faktörlerden Imaj ve Çeşme Örneği (Ph.D., Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü). Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Geliş tarihi gönderen https://www.proquest.com/docview/2957140839/abstract/A53FA1AF44244AB9PQ/1
  • Akyurt Kurnaz, H. (2021). Sosyal Medya Kullanımı ve Bolu. İçinde A. Saldamlı, A. Kurnaz, A. Akın, & İ. Bayhan (Ed.), Turizm Penceresinden Bolu (Birinci Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Alagöz, G., Güneş, E., Uslu, A., & Taş, M. (2023). Turizmin etkilerinin turizmin gelişimine destek üzerindeki etkisi: Yerel halkın yaşam kalitesinin aracı rolü. Business & Management Studies: An International Journal, 11(1), 270-291. https://doi.org/10.15295/bmij.v11i1.2209
  • Ashworth, G. J., & Voogd, H. (1988). Marketing the City: Concepts, Processes and Dutch Applications. The Town Planning Review, 59(1), 65-79.
  • Başer, M. Y. (2021). Battalgazi (Eski Malatya) İnanç Turizmi Potansiyelinin Swot Analizi İle Değerlendirilmesi. Journal Of Tourism Intelligence And Smartness, 4(3), 341-366.
  • Bilgin, Y. (2017). Bir Destinasyondaki Otel İşletmeleri Arasında İşbirlikçi Pazarlama Uygulanabilir Mi? Bolu Otellerinde Bir Araştırma. AİBÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 17(2), 105-132.
  • Boisen, M. (2007). The role of city marketing in contemporary urban governance. 51st Conference Of The International Federation of Housing and Planning. Program adı: Future of Cities: impact-indicators, Copenhagen. Copenhagen.
  • Braun, E. (2008). City marketing: Towards an integrated approach = Citymarketing. Rotterdam: Erasmus Research Inst. of Management.
  • Cop, R. (2021). Kent Markalama Bolu İli Örneği. Ankara: Gazi Kitabevi.
  • Dayanç Kıyat, B. G., & Topal, M. (2019). Şehir Markası Kavramı; Malatya’nın Markalaşması. Haliç Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 2(2).
  • Dündar, Y., Silik, C. E., & Düzgün, E. (2023). Marketing Philosophies in Hospitality Businesses: The Case of Bolu. Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(1), 207-221. https://doi.org/10.33399/biibfad.1273486
  • Eryılmaz, G., Saçlı, Ç., & Duman, D. (2021). Şehir Pazarlaması Kapsamında Destinasyon İmajı Algısının Belirlenmesi: Hatay İli Örneği. Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute. https://doi.org/10.30794/pausbed.796065
  • Fettahlıoğlu, S., Yıldız, A., & Göksu, N. (2017). Kahramanmaraş Halkının Şehir Pazarlaması Sürecinde Algısının Ölçülmesi Ve Logo Geliştirilmesine Yönelik Bir Çalışma. Journal of Social And Humanities Sciences Research (JSHSR), 4(15), 1924-1936.
  • Gümüş, N. (2016a). Determining Perceptions Of University Students About The City in The Context Of City Marketing: A Research in Kastamonu Province. Pamukkale University Journal of Social Sciences Institute, (26), 299-314. https://doi.org/10.5505/pausbed.2017.33716
  • Gümüş, N. (2016b). Usage of Social Media in City Marketing: A Research on 30 Metropolitan Municipalities in Turkey. EMAJ: Emerging Markets Journal, 6(2), 30-37. https://doi.org/10.5195/emaj.2016.114
  • Gümüş, N., & Onurlubaş, E. (2021). Şehir Marka Deneyiminin Şehir Memnuniyetine Ve Şehir Marka Elçiliği Davranış Niyetine Etkisi. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 20(4), 1830-1846. https://doi.org/10.21547/jss.910799
  • Güneş, E., Ekmekçi, Z., & Taş, M. (2022). Sosyal Medya Influencerlarına Duyulan Güvenin Satın Alma Öncesi Davranış Üzerine Etkisi: Z Kuşağı Üzerine Bir Araştırma ( The Effect of Trust in Social Media Influencers on the Pre-Purchase Behavior: A Research on Generation Z). Turk Turizm Arastirmalari Dergisi, 6(1), 163-183. https://doi.org/10.26677/TR1010.2022.946
  • Hospers, G. (2010). Making sense of place: From cold to warm city marketing. Journal of Place Management and Development, 3(3), 182-193. https://doi.org/10.1108/17538331011083925
  • Hoşcan, N., Genç, K., & Şengül, S. (2016). Bolu Kent Markası Oluşturma Sürecinde Aşçılık Kültürü ve Gastronomi Turizminin Önemi: BOLGAMER Önerisi (Cookery Culture and Gastronomy Tourism in the Process of Creating a City Brand for Bolu). Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 4(Special 1), 52-52. https://doi.org/10.21325/jotags.2016.22
  • Karataş, İ. A. (2016). Şehir Pazarlamasına Göre Malatya’nın Ziyaretçiler Tarafından Değerlendirilmesi. İnönü Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(2), 187-205.
  • Karataş, İ. A. (2022). Marka Şehir ve Şehir Pazarlaması Açısından Muş İlinin Değerlendirilmesi. İçinde M. Yücenurşen (Ed.), Sosyal, Beşeri ve İdari Bilimler Alanında Uluslararası Araştırmalar V. Eğitim Yayınevi.
  • Kavaratzis, M. (2007). City Marketing: The Past, the Present and Some Unresolved Issues. Geography Compass, 1(3), 695-712. https://doi.org/10.1111/j.1749-8198.2007.00034.x
  • Kurtoğlu, R. (2017). Şehir Pazarlaması ve Markalaşması Kapsamında Yozgat İlinin Turizm Potansiyelinin Değerlendirilmesi ve Öneriler. Turkish Journal of Marketing, 2(1),1-20. https://doi.org/10.30685/tujom.v2i1.18
  • Ma, W., De Jong, M., Hoppe, T., & De Bruijne, M. (2021). From city promotion via city marketing to city branding: Examining urban strategies in 23 Chinese cities. Cities, 116,103269. https://doi.org/10.1016/j.cities.2021.103269
  • Metaxas, T. (2010). Planning, managing and implementing place/city marketing effectively: Review and discussion of the last 25 years. Geliş tarihi gönderen https://mpra.ub.uni-muenchen.de/41024/1/mpra_paper_41024.pdf#page=4.11
  • Özdemir, G., & Çelebi, Y. (2021). Gastronomi Destinasyonu Olarak Bolu İle İlgili Turist Bakış Açıları İle Davranışsal Niyetlerinin Belirlenmesi. Gastroia: Journal of Gastronomy And Travel Research, 5(1), 23-44. https://doi.org/10.32958/gastoria.800074
  • Özden, A. T., & Bulut, Y. (2019). Şehir Markası Oluşturma Süreci ve Bir Marka Şehir Olarak Samsun’un İncelenmesi. Artvin Çoruh Üniversitesi Uluslararası Sosyal Bilimler Dergisi, 5(1), 1-22. https://doi.org/10.22466/acusbd.425976
  • Özgüner, Z., & Uçar, M. (2015). Şehir Markalaşmasında Pazarlamanın Önemi. Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 3(9),323-333. https://doi.org/10.16992/ASOS.475
  • Polat, C. (2014). Şehir Pazarlaması, Dünya’daki ve Türkiye’deki Gelişmeler ve Karşılaşılan Sorunlar. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu Dergisi, 10(1-2), 231-260.
  • Sadaklıoğlu, H., & Aşık, A. K. (2019). Şehir Pazarlaması Kapsamında Şehir İmajının Ölçümü: Tokat Örneği. Enderun Dergisi, 3(1), 1-15.
  • Schreier, M. (2012). Qualitative Content Analysis in Practice. Sage.
  • Sevi̇m, M. A., & Kircova, İ. (2019). İstanbul Şehir Pazarlamasında Kamu Aktörlerinin Rolü. Strategic Public Management Journal, 5(10),131-144. https://doi.org/10.25069/spmj.499379
  • Şahi̇n, E., & Karakullukcu, B. (2019). Bir Kültürel Üretim Biçimi Olarak Etkinlik Pazarlaması ve Şehir Pazarlaması ile Olan İlişkisi: Selçuklu Kongre Merkezi Örneği. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 42(1), 248-268.
  • Şener, Y., & Oktay, K. (2022). Yerel Yönetimlerin Turizm Politikaları Üzerine Bir İnceleme: Bolu Örneği. Turar Turizm Ve Araştırma Dergisi, 11(1), 4-28.
  • Şengül, S. (2018). Destinasyon Gastronomi Marka Değeri Bileşenlerinin Seyahat Niyeti Üzerine Etkisi (Bolu Örneği). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(1), 1-22. https://doi.org/10.11616/asbed.v18i38800.459473
  • Şimşek, A., & Aytuğar, S. (2021). Bolu İlinin Gastronomi Turizmi Potansiyelinin Belirlenmesi. Sivas İnterdisipliner Turizm Araştırmaları Dergisi, 4(2), 110-124.
  • Tanrıkulu, M., & Doğandor, E. (2021). Coğrafi İşaretleri ve Coğrafi İşaret Potansiyeliyle Bolu İli. ÇAKÜ Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 12(1), 223-257.
  • Taş, M. (2025). Planlı Davranış Teorisi Kapsamında Geleneksel Türk Yemeklerinin Tüketimine Yönelik Turist Davranışının Değerlendirilmesinde Güvenin Düzenleyici Rolü. Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 22(1), 569-582.
  • Tuna, H. (2019). Bolu İlinin Termal Turizm Açısından Potansiyelinin Değerlendirilmesi. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(1), 117-130.
  • Uca Özer, S. (2015). Şehir Pazarlaması Kapsamında Marka Kişiliği ve Marka Sadakati İlişkisi—“Edirne İli Örneği”. Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi,8(2). https://doi.org/10.18221/bujss.18166
  • Uyar, A. (2018). Marka Şehir Kavramı ve Türkiye ile Dünyadaki Marka Şehir Çalışmaları Üzerine Bir Araştırma. Uluslararası Yönetim Akademisi Dergisi, 1(3), 467-479.
  • Yeşi̇lyurt, B., & Kurnaz, A. (2021). Bolu’da Turizm Bileşenleri ve Turizm Arzı. İçinde A. Saldamlı, A. Kurnaz, A. Akın, & İ. Bayhan (Ed.), Turizm Penceresinden Bolu (Birinci Baskı). Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2021). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri (12. Baskı). Seçkin Yayıncılık.
  • Yücel, A., & Öztürk, M. (2018). Şehir Pazarlaması ve Şehir Markalaşması: Elazığ İli Örneği. Fırat Üniversitesi Harput Araştırmaları Dergisi, V(1), 77-101.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Rekreasyon, Tatil ve Turizm Coğrafyası
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Haydar Özaydın 0000-0003-0274-7143

Niyazi Gümüş 0000-0001-8737-3114

Dilek Eren 0000-0002-8868-9687

Proje Numarası Doğu Marmara Kalkınma Ajansı (MARKA) TR42/24/TD
Gönderilme Tarihi 23 Mayıs 2025
Kabul Tarihi 1 Temmuz 2025
Yayımlanma Tarihi 2 Aralık 2025
Yayımlandığı Sayı Yıl 2025 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özaydın, H., Gümüş, N., & Eren, D. (2025). Bolu Şehir Pazarlaması Çalışmalarının Değerlendirilmesine Yönelik Nitel Bir Araştırma. Ünye İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 7(2), 1-14.