Günümüzde teknolojik gelişmelerin sonucunda digital hizmet veren şirketler çok yüksek gelirler elde etmektedirler. Ancak bu şirketler çok yüksek gelirler elde etmesine rağmen ödemeleri gereken vergileri yeterince ödememekte ve bir vergi geliri kaybına yol açmaktadırlar. Bu nedenle son yıllarda bu şirketlerin vergilendirilmesi ile ilgili OECD, AB, G7, G20 ülkeleri çeşitli çalışmalar yapmış ancak, henüz ortak bir konsensüs sağlanamamıştır. Türkiye’de de “Digital Hizmet Vergisi” uygulaması 01.03.2020 tarihinde yürürlüğe girmiştir.
Bu çalışmada Digital Hizmet Vergisi ile ilgili olarak Dünya’da ve Türkiye’deki tablo analiz edilerek yorumlanmaya çalışılmıştır. Sonuç olarak, Türkiye’de uygulanacak Digital Hizmet Vergisi oranı diğer ülkelerden çok daha fazla olduğu ve digital hizmet sağlayıcılar bu vergiyi ödemediğinde digital hizmetten yararlanan tüketicilere yansıtılacak olması nedeniyle bu vergi gelecekte bir takım sorunlara yol açacaktır.
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Ekonomi |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2020 |
| Yayımlanma Tarihi | 2 Temmuz 2020 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |