Okul
ve sınıf ortamında öğrencilerin birbirleriyle, okul idarecileriyle ve
öğretmenleriyle olan iletişimlerinde, insan hakları ve demokrasi kavramları,
hem değerler eğitimi çerçevesinde ele alınması hem de güncellik taşıması
sebebiyle önemlilik göstermektedir. Bu çerçevede çalışmada; sınıf öğretmenliği öğretmen
adaylarının “insan hakları ve demokrasi” kavramına yönelik geliştirdikleri
metaforları belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel desende hazırlanmıştır.
Çalışma grubunu Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenimine devam
eden 104 sınıf öğretmenliği öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama
aracı olarak bir form geliştirilmiştir. Formda öğretmen adaylarına açık uçlu
soru yöneltilmiş, çalışma verilerinin analizinde betimsel ve içerik analizi
tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinden 9 farklı tema ortaya çıkmış, bu
tema başlıkları altında çeşitli metaforlar alıntılarla desteklenmiştir. İnsan
hakları ve demokrasi kavramlarına yönelik araştırmalar çeşitli branşlardaki
öğretmen gruplarıyla birlikte yapılabilir, karşılaştırmalı olarak ele
alınabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |