Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 63 - 70, 31.12.2019

Öz

Kaynakça

  • Balbağ, N. Leman, Gürdoğan B. Ömür ve Ersoy, A. Figen, (2017). İnsan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersini öğretmenler ve öğrenciler nasıl algılıyor?. Sakarya University Journal of Education, 7 (1): 223-241.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Cohen, L. ; Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. (6. Baskı). Oxon: Routledge.
  • Creswell, J. W. (2008). Educational research planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. International Pearson Merril Prentice Hall.
  • Çoklar, A. N. ve Bağcı, H. (2009). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi kavramına yönelik geliştirmiş olduğu metaforlar. Journal of Qafqaz University, 28: 172-184.
  • Çüçen, A. K. (2013). İnsan hakları (2. Baskı). Ankara: Sentez Yayınları.
  • Dahl, R. A. (2010). On democracy (Çeviri: Buket Kadıoğlu). Ankara: Phoenix Yayınevi (Orijinal çalışma basım tarihi 1998).
  • Demircioğlu, İ. H. , Mutluer, C. ve Demircioğlu, E. (2011). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının demokratik öğretmen nitelikleri hakkındaki görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (2): 577-586.
  • Demirel, Ö. (2005). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ercoşkun, M. H. ve Nalçacı, A. (2008). Sınıf öğretmen‹ adaylarının empatik beceri ve demokratik tutumlarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 180: 204-215.
  • Genç, S. Z. ve Güner, F. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesi’ne yönelik görüşleri (çanakkale ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 20 (3), 747-766.
  • Hacat, O. S. ve Demir, F. B. (2017). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersine ilişkin görüşleri , TÜBAD, 2: (1-17).
  • Kara, C. (2017). İnsan hakları ve demokrasi eğitimi (1. Baskı). Turan, R. (Edt.). Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi (13. Baskı) Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kartal, A. , Öksüz, Y. , Öztürk, M. B. ve Demir, E. G. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının demokrasi algısı: polonya-türkiye karşılaştırması. İlköğretim Online,7 (2): 562-579.
  • Köse, E. (2009). Okul öncesi öğretmenlerinin demokrasi anlayışlarının değerlendirilmesi (erzurum ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (3), 871-880.
  • Özpolat, A. (2010). Bir toplumsal değişme paradigması olarak demokrasinin eğitime yansımaları: demokratik eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 185, 365-381.
  • Sarı, M. ve Sadık, F. (2011). Öğretmen adaylarının demokrasi algıları (çukurova üniversitesi örneği). Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1 (2), 67-82.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (1993). Applications of Case Study Research. Beverly Hills. CA, Sage Publications.

Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının “İnsan Hakları ve Demokrasi” Kavramı İle İlgili Geliştirdikleri Metaforlar

Yıl 2019, Cilt: 1 Sayı: 2, 63 - 70, 31.12.2019

Öz

Okul
ve sınıf ortamında öğrencilerin birbirleriyle, okul idarecileriyle ve
öğretmenleriyle olan iletişimlerinde, insan hakları ve demokrasi kavramları,
hem değerler eğitimi çerçevesinde ele alınması hem de güncellik taşıması
sebebiyle önemlilik göstermektedir. Bu çerçevede çalışmada; sınıf öğretmenliği öğretmen
adaylarının “insan hakları ve demokrasi” kavramına yönelik geliştirdikleri
metaforları belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma nitel desende hazırlanmıştır.
Çalışma grubunu Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi’nde öğrenimine devam
eden 104 sınıf öğretmenliği öğrencisi oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama
aracı olarak bir form geliştirilmiştir. Formda öğretmen adaylarına açık uçlu
soru yöneltilmiş, çalışma verilerinin analizinde betimsel ve içerik analizi
tekniği kullanılmıştır. Verilerin analizinden 9 farklı tema ortaya çıkmış, bu
tema başlıkları altında çeşitli metaforlar alıntılarla desteklenmiştir. İnsan
hakları ve demokrasi kavramlarına yönelik araştırmalar çeşitli branşlardaki
öğretmen gruplarıyla birlikte yapılabilir, karşılaştırmalı olarak ele
alınabilir.  

Kaynakça

  • Balbağ, N. Leman, Gürdoğan B. Ömür ve Ersoy, A. Figen, (2017). İnsan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersini öğretmenler ve öğrenciler nasıl algılıyor?. Sakarya University Journal of Education, 7 (1): 223-241.
  • Cerit, Y. (2008). Öğretmen kavramı ile ilgili metaforlara ilişkin öğrenci, öğretmen ve yöneticilerin görüşleri. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(4), 693-712.
  • Cohen, L. ; Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research methods in education. (6. Baskı). Oxon: Routledge.
  • Creswell, J. W. (2008). Educational research planning, conducting and evaluating quantitative and qualitative research. International Pearson Merril Prentice Hall.
  • Çoklar, A. N. ve Bağcı, H. (2009). Öğretmen adaylarının eğitim teknolojisi kavramına yönelik geliştirmiş olduğu metaforlar. Journal of Qafqaz University, 28: 172-184.
  • Çüçen, A. K. (2013). İnsan hakları (2. Baskı). Ankara: Sentez Yayınları.
  • Dahl, R. A. (2010). On democracy (Çeviri: Buket Kadıoğlu). Ankara: Phoenix Yayınevi (Orijinal çalışma basım tarihi 1998).
  • Demircioğlu, İ. H. , Mutluer, C. ve Demircioğlu, E. (2011). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının demokratik öğretmen nitelikleri hakkındaki görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19 (2): 577-586.
  • Demirel, Ö. (2005). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ercoşkun, M. H. ve Nalçacı, A. (2008). Sınıf öğretmen‹ adaylarının empatik beceri ve demokratik tutumlarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 180: 204-215.
  • Genç, S. Z. ve Güner, F. (2012). İlköğretim öğretmenlerinin demokrasi eğitimi ve okul meclisleri projesi’ne yönelik görüşleri (çanakkale ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 20 (3), 747-766.
  • Hacat, O. S. ve Demir, F. B. (2017). İlkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin insan hakları, yurttaşlık ve demokrasi dersine ilişkin görüşleri , TÜBAD, 2: (1-17).
  • Kara, C. (2017). İnsan hakları ve demokrasi eğitimi (1. Baskı). Turan, R. (Edt.). Ankara: Pegem Yayınevi.
  • Karasar, N. (2004). Bilimsel araştırma yöntemi (13. Baskı) Ankara: Nobel Yayınları.
  • Kartal, A. , Öksüz, Y. , Öztürk, M. B. ve Demir, E. G. (2018). Sınıf öğretmeni adaylarının demokrasi algısı: polonya-türkiye karşılaştırması. İlköğretim Online,7 (2): 562-579.
  • Köse, E. (2009). Okul öncesi öğretmenlerinin demokrasi anlayışlarının değerlendirilmesi (erzurum ili örneği). Kastamonu Eğitim Dergisi, 17 (3), 871-880.
  • Özpolat, A. (2010). Bir toplumsal değişme paradigması olarak demokrasinin eğitime yansımaları: demokratik eğitim. Milli Eğitim Dergisi, 185, 365-381.
  • Sarı, M. ve Sadık, F. (2011). Öğretmen adaylarının demokrasi algıları (çukurova üniversitesi örneği). Uluslararası Eğitim Programları ve Öğretim Çalışmaları Dergisi, 1 (2), 67-82.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2011) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8. Baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yin, R. K. (1993). Applications of Case Study Research. Beverly Hills. CA, Sage Publications.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Aylin Yazıcıoğlu 0000-0003-3527-6982

Vesile Alkan 0000-0002-8630-3357

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yazıcıoğlu, A., & Alkan, V. (2019). Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Adaylarının “İnsan Hakları ve Demokrasi” Kavramı İle İlgili Geliştirdikleri Metaforlar. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 63-70.