Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de Evde Eğitim Hizmetlerinin Ebeveyn Görüşlerine Göre İncelenmesi

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 87 - 99, 30.06.2020

Öz

Türkiye’de
evde eğitim hizmetleri evde eğitim hizmeti vermek üzere seçilen öğretmenler
tarafından gerçekleştirilmektedir (Özel Eğitim Hizmetler Yönetmeliği, 2012).
Ancak ülkemizde evde eğitim hizmetlerinde ebeveyn görüşlerinin alınmasıyla
ilgili sınırlı araştırmaların yapıldığı görülmektedir. Dolayısıyla bu
araştırmada Türkiye’de evde eğitim hizmetlerinin ebeveyn görüşlerine göre
incelenmesi amaçlanmaktadır. Araştırmaya 2017-2018 eğitim öğretim yılında
çocuğu evde eğitim hizmeti alan 20 ebeveyn katılmıştır. Araştırma nitel
araştırma yöntemlerinden yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi ile
desenlenmiştir. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak
elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi tekniğiyle analiz
edilmiştir. Araştırma sonucunda ebeveynlerin evde eğitim hizmetlerinden memnun
oldukları ve bu uygulamanın çocukları için çok faydalı ve önemli olduğunu
düşündükleri ortaya çıkmıştır. Bununla birlikte evde eğitim hizmeti vermeyi
kabul eden branş öğretmenlerinin sayısının az olması nedeniyle bazı derslere
branş öğretmenlerin  katılamadıkları
görülmektedir. Ayrıca ebeveynler evde eğitim hizmetine katılan öğrencilerin
sosyal gelişimlerinin desteklenmesi gerektiği görüşüne sahiptirler.

Kaynakça

  • Apple, M. W. (2000): The Cultural Politics of Home Schooling. Peabody Journal of Educational research. Volume 75, numbers 1 & 2, 2000. pp. 256‑271.
  • Badman, G. (2009). Report to the Secretary of State on the Review of Elective Home Education in England
  • Blok, H. ve Karsten, S. (2011). Inspection of Home Education in European Countries. European Journal of Education, (40) 1, pp.138-152.
  • Birkan, B. (2002). Erken özel eğitim hizmetleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi. (3) 2, 99-109.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Chang, S., Gould, O. N., ve Meuse, R. E. (2011). The impact of schooling on academic achievement: Evidence from homeschooled and traditionally schooled students. Canadian Journal of Behavioural Science/Revue canadienne des sciences du comportement, 1-8.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research Methods in Education (6th Edition). New York: Routledge.
  • Davis, A. (2011). Evoluation of Homeschooling, Distance Learning; Greenwich (8) 2, 29-35
  • Dumas, T. K., Gates, S., ve Schwarzer, D. R. (2010). Evidence for homeschooling: Constitutional analysis in light of social science research. Widener Law Review, 16, 63-87.
  • Gillard, D. (2011). Education in England a brief history of our schools, History docs articles
  • Glenn, C. L. (2005): Homeschooling and Compulsory State Schooling. In: Cooper, B. S. (ed): Home Schooling in Full View. IAP. Greenwich.
  • Hagen, T. (2011). Safe, just, and smart: Home education as an essential option for families in Albania and around the world. Social Studies, 5(2), 77-84.
  • Hegarty, S. (1985). Qualitative Research: Introduction. S. Hegarty, & P. Evans içinde, Research and Evaluatin Methods in Special Education: Quantitative and Qualitative Techniques in Case Study Work. Oxford: NFER-NELSON.
  • Hsieh H.-F. and Shannon S. (2005) Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative Health Research 15, 1277– 1288.
  • Kondracki, N. L., Wellman, N. S., and Amudson, D. R. (2002). Content analysis: Review of methods and their applications in nutrition education. Journal of Nutrition Education and Behavior(34), 224-230.
  • Maykut, P., and Morehouse, R. (1994). Beginning Qualitative Research: A Philosophical and Practical Guide (Teachers' Library). London: Falmer.
  • Medin, R. G. (2000): Home Schooling and the Question of Socialization. In: Peabody Journal of Education. Volume 75, Numbers 1 & 2.
  • Meighan, R. (1997) The Next Learning System: And Why Home-schoolers are Trailblazers. Nottingham: Educational Heretics Press.
  • Mertens, D. M., and McLaughlin, J. A. (2004). Research and Evaluation Methods in Special Education. California: Corwin Press.
  • Molsbie, R.G. (1996). Science achievement as a criterion for judging the effectiveness of Home Schooling, Christian Schooling and Public Schooling. Doctoral Dissertation University of Southern Mississippi. ProQuest Dissertations and Theses
  • Neuman, A. ve Guterman, O. (2017). Structured and unstructured homeschooling: a proposal for broadening the taxonomy, Cambridge Journal of Education.
  • Neuman, A. ve Guterman, O. (2013). Home schooling: The ultimate form of parental involvement in their children’s education. Paper presented at the 1st international conference on Family, Education and Media in a Diverse Society. Jerusalem, Israel.
  • Peker, E.A.ve Taş, E. (2017). Evde eğitim uygulaması üzerine bir durum çalışması, evde fen eğitimi, Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, (9) 2, 139-174.
  • Ray, B. D. (2015). Research Fact on Homeschooling, National Home Education Research Institute (NHERI) 1 (3)
  • Taşdan, M. ve Demir, Ö. ( 2010). Alternatif Bir Eğitim Modeli Olarak Ev Okulu. Educational Sciences and Practice, 9 (18), 81-99
  • Thomas A. and Lowe J (2002). Educating your child at home. London: Continuum.
  • Yıldırım, N., Talas, S., Yazıcı, L., Nural, H., Çelebi, İ., Çetin, K., Acet, Ö., Pelitli, Ü. ve Çaylak, M.(2015). Evde Eğitim Alan Öğrencilerin Eğitim Süreçlerinin Değerlendirilmesi (Tokat İli Örneği), Eğitim kuram ve uygulama araştırmaları dergisi, (1) 1
  • Bauman, K.J. (2001) Home Schooling in the United States: Trends and Characteristics. Population Division, http://www.census.gov/population/www/documentation/twps0053, Erişim Tarihi: 31.07.2018
  • Basham, P., Merrifield, J. ve Hepburn, C.R (2007). Homeschooling from the extreme to the mainstream. Canada: The Fraser Institute. http://www.census.gov/population/www/documentation/ twps0053, Erişim Tarihi: 31.07.2018
  • Brainerd, L. W., Sobanski, J. Ve Winegardner, R. (2002) Basic Skills for homeschooling. New York: Learning Express. http://www.learnatest.com/LearningExpressEBooks/download.cfm?b=1576853950&CFID=11332069&CFTOKEN=e85e76858482c2-E02C2DF7-BCDF-04A2 B71D21CCD13D388C, Erişim Tarihi: 31.07.2018
  • ChildrenandFamilies Act,(2014). http://www.legislation.gov.uk/ukpga/2014/6/contents/enactedErişim tarihi 26.07.2017
  • Comunidad Autónoma, (2012). http://www.borm.es/borm/documento?obj=anu&id=546099, Erişim tarihi 26.07.2017
  • Diário da República, 1.ª série N.º 4 -7 de Janeiro de (2008). https://dre.pt/application/file/386935, Erişim Tarihi: 26.07.2017Empfehlungen zum Förderschwerpunkt Unterricht kranker Schülerinnen und Schüle (1998). https://www.kmk.org/fileadmin/Dateien/veroeffentlichungen_beschluesse/1998/1998_03_20-Empfehlung-Foerderschwerpunkt-kranke-Schueler.pdf, Erişim Tarihi: 17.08.2018
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2006). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2580_0.htm, Erişim Tarihi: 16.08.2018
  • İngiltere Eğitim Yasası, (1997). http://www.legislation.gov.uk/ukpga/1997/44/contents, 7, Erişim Tarihi: 27.07.2017
  • Özel Eğitim Hizmetler Yönetmeliği (2012), https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_10/10111226_ozel_egitim_hizmetleri_yonetmeligi_son.pdf ,Erişim Tarihi: 27.07.2017
Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 1, 87 - 99, 30.06.2020

Öz

Kaynakça

  • Apple, M. W. (2000): The Cultural Politics of Home Schooling. Peabody Journal of Educational research. Volume 75, numbers 1 & 2, 2000. pp. 256‑271.
  • Badman, G. (2009). Report to the Secretary of State on the Review of Elective Home Education in England
  • Blok, H. ve Karsten, S. (2011). Inspection of Home Education in European Countries. European Journal of Education, (40) 1, pp.138-152.
  • Birkan, B. (2002). Erken özel eğitim hizmetleri. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Özel Eğitim Dergisi. (3) 2, 99-109.
  • Büyüköztürk, Ş. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem.
  • Chang, S., Gould, O. N., ve Meuse, R. E. (2011). The impact of schooling on academic achievement: Evidence from homeschooled and traditionally schooled students. Canadian Journal of Behavioural Science/Revue canadienne des sciences du comportement, 1-8.
  • Cohen, L., Manion, L. ve Morrison, K. (2007). Research Methods in Education (6th Edition). New York: Routledge.
  • Davis, A. (2011). Evoluation of Homeschooling, Distance Learning; Greenwich (8) 2, 29-35
  • Dumas, T. K., Gates, S., ve Schwarzer, D. R. (2010). Evidence for homeschooling: Constitutional analysis in light of social science research. Widener Law Review, 16, 63-87.
  • Gillard, D. (2011). Education in England a brief history of our schools, History docs articles
  • Glenn, C. L. (2005): Homeschooling and Compulsory State Schooling. In: Cooper, B. S. (ed): Home Schooling in Full View. IAP. Greenwich.
  • Hagen, T. (2011). Safe, just, and smart: Home education as an essential option for families in Albania and around the world. Social Studies, 5(2), 77-84.
  • Hegarty, S. (1985). Qualitative Research: Introduction. S. Hegarty, & P. Evans içinde, Research and Evaluatin Methods in Special Education: Quantitative and Qualitative Techniques in Case Study Work. Oxford: NFER-NELSON.
  • Hsieh H.-F. and Shannon S. (2005) Three approaches to qualitative content analysis. Qualitative Health Research 15, 1277– 1288.
  • Kondracki, N. L., Wellman, N. S., and Amudson, D. R. (2002). Content analysis: Review of methods and their applications in nutrition education. Journal of Nutrition Education and Behavior(34), 224-230.
  • Maykut, P., and Morehouse, R. (1994). Beginning Qualitative Research: A Philosophical and Practical Guide (Teachers' Library). London: Falmer.
  • Medin, R. G. (2000): Home Schooling and the Question of Socialization. In: Peabody Journal of Education. Volume 75, Numbers 1 & 2.
  • Meighan, R. (1997) The Next Learning System: And Why Home-schoolers are Trailblazers. Nottingham: Educational Heretics Press.
  • Mertens, D. M., and McLaughlin, J. A. (2004). Research and Evaluation Methods in Special Education. California: Corwin Press.
  • Molsbie, R.G. (1996). Science achievement as a criterion for judging the effectiveness of Home Schooling, Christian Schooling and Public Schooling. Doctoral Dissertation University of Southern Mississippi. ProQuest Dissertations and Theses
  • Neuman, A. ve Guterman, O. (2017). Structured and unstructured homeschooling: a proposal for broadening the taxonomy, Cambridge Journal of Education.
  • Neuman, A. ve Guterman, O. (2013). Home schooling: The ultimate form of parental involvement in their children’s education. Paper presented at the 1st international conference on Family, Education and Media in a Diverse Society. Jerusalem, Israel.
  • Peker, E.A.ve Taş, E. (2017). Evde eğitim uygulaması üzerine bir durum çalışması, evde fen eğitimi, Karadeniz Sosyal Bilimler Dergisi, (9) 2, 139-174.
  • Ray, B. D. (2015). Research Fact on Homeschooling, National Home Education Research Institute (NHERI) 1 (3)
  • Taşdan, M. ve Demir, Ö. ( 2010). Alternatif Bir Eğitim Modeli Olarak Ev Okulu. Educational Sciences and Practice, 9 (18), 81-99
  • Thomas A. and Lowe J (2002). Educating your child at home. London: Continuum.
  • Yıldırım, N., Talas, S., Yazıcı, L., Nural, H., Çelebi, İ., Çetin, K., Acet, Ö., Pelitli, Ü. ve Çaylak, M.(2015). Evde Eğitim Alan Öğrencilerin Eğitim Süreçlerinin Değerlendirilmesi (Tokat İli Örneği), Eğitim kuram ve uygulama araştırmaları dergisi, (1) 1
  • Bauman, K.J. (2001) Home Schooling in the United States: Trends and Characteristics. Population Division, http://www.census.gov/population/www/documentation/twps0053, Erişim Tarihi: 31.07.2018
  • Basham, P., Merrifield, J. ve Hepburn, C.R (2007). Homeschooling from the extreme to the mainstream. Canada: The Fraser Institute. http://www.census.gov/population/www/documentation/ twps0053, Erişim Tarihi: 31.07.2018
  • Brainerd, L. W., Sobanski, J. Ve Winegardner, R. (2002) Basic Skills for homeschooling. New York: Learning Express. http://www.learnatest.com/LearningExpressEBooks/download.cfm?b=1576853950&CFID=11332069&CFTOKEN=e85e76858482c2-E02C2DF7-BCDF-04A2 B71D21CCD13D388C, Erişim Tarihi: 31.07.2018
  • ChildrenandFamilies Act,(2014). http://www.legislation.gov.uk/ukpga/2014/6/contents/enactedErişim tarihi 26.07.2017
  • Comunidad Autónoma, (2012). http://www.borm.es/borm/documento?obj=anu&id=546099, Erişim tarihi 26.07.2017
  • Diário da República, 1.ª série N.º 4 -7 de Janeiro de (2008). https://dre.pt/application/file/386935, Erişim Tarihi: 26.07.2017Empfehlungen zum Förderschwerpunkt Unterricht kranker Schülerinnen und Schüle (1998). https://www.kmk.org/fileadmin/Dateien/veroeffentlichungen_beschluesse/1998/1998_03_20-Empfehlung-Foerderschwerpunkt-kranke-Schueler.pdf, Erişim Tarihi: 17.08.2018
  • Milli Eğitim Bakanlığı, (2006). http://mevzuat.meb.gov.tr/html/2580_0.htm, Erişim Tarihi: 16.08.2018
  • İngiltere Eğitim Yasası, (1997). http://www.legislation.gov.uk/ukpga/1997/44/contents, 7, Erişim Tarihi: 27.07.2017
  • Özel Eğitim Hizmetler Yönetmeliği (2012), https://orgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_10/10111226_ozel_egitim_hizmetleri_yonetmeligi_son.pdf ,Erişim Tarihi: 27.07.2017
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahsen Ela Kızılkaya

Hakan Sarı Bu kişi benim

M. Abdulbaki Karaca

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kızılkaya, A. E., Sarı, H., & Karaca, M. A. (2020). Türkiye’de Evde Eğitim Hizmetlerinin Ebeveyn Görüşlerine Göre İncelenmesi. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(1), 87-99.