Okul iklimi ve okul paydaşlarının okul iklimi algıları eğitim kurumuna ait çıktılarla yakından ilişkilidir. Bu çalışmanın amacı Azerbaycanda Bakü şehrindeki “Mekteblinin dostu” projesinin uygulandığı devlet okullarında velilerin okul iklimi algılarının velinin eğitim durumuna, çocuklarının öğrenim kademesi ve öğretim diline göre incelemektir. Araştırmada, Bakü şehrinin 10 idari bölgesinde 2018-2019 eğitim öğretim yılında iki dilde Rus ve Azerbaycan dilinde eğitim veren okullarda toplam 1343 veliye “Okul İklimi Veli Ölçeği” kullanılarak uygulanan anketten elde edilen veriler kullanılmıştır. Çalışmadan çıkan sonuçlara göre velilerin okul iklimi algılarının olumlu yönde olduğunu, bununla birlikte velilerin eğitim durumu ile okul iklimi algıları arasında negatif bir ilişki vardır. Aynı zamanda çocuğu ilkokulda öğrenim gören velilerin, çocuğu ortaokulda öğrenim gören velilere göre okul iklimi algıları daha olumlu yöndedir. Çocuklarının öğrenim dillerine göre velilerin okul iklimi algılarına bakıldığında, çıkan sonuçlara göre çocuğunun eğitim dili Azerbaycan dili olan veliler okul güvenliği konusunda daha olumlu düşünüyor.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 1 |