Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Salgın Döneminde Uzaktan Türkçe Öğretimi: Öğretmen Görüşleri Kapsamında Bir Değerlendirme

Yıl 2021, Cilt: 3 Sayı: Özel sayı 1, 55 - 65, 26.09.2021
https://doi.org/10.47770/ukmead.985496

Öz

Beklenmedik bir biçimde tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınının, toplu ortamlarda bulunma yasaklarını gündeme getirmesiyle dönem dönem Millî Eğitim Bakanlığı tarafından uzaktan eğitim kararı alınmıştır. Bu çalışmada salgın döneminde sürdürülen Türkçe derslerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkçe öğretmenlerinin koronavirüs salgını sürecinde yaşadığı en önemli sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerine yer verilmiştir. Durum çalışması olarak desenlenen bu araştırmaya Adana ili Ceyhan ilçesinde görev yapan ve gönüllülük esasına göre belirlenen 50 Türkçe Öğretmeni katılmış, veriler 13 madde içeren yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi neticesinde; uzaktan eğitimle yürütülen Türkçe derslerinde öğretmenlerin yazma becerisi ve dil bilgisi öğretiminde çok zorlandığı, EBA'daki Türkçe ders içeriklerinin yetersiz olduğu, Türkçe ders kitaplarının uzaktan eğitime uygun olmadığı, öğretmenlerin %90'ının koronavirüs salgını öncesinde uzaktan eğitim tecrübesine sahip olmadığı, gibi sonuçlara ulaşılmış ve bu doğrultuda bazı önerilerde bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Banas, E. J., & Emory, W. F. (1998). History and issues of distance learning. Public Administration Quarterly, 22(3), 365-383.
  • Bayburtlu, Y. S. (2020). Covid-19 pandemi dönemi uzaktan eğitim sürecinde öğretmen görüşlerine göre Türkçe eğitimi. Electronic Turkish Studies, 15(4), 149.
  • Bozkurt, A. (2017). Türkiye’de uzaktan eğitimin dünü, bugünü ve yarını. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 3(2), 85-124.
  • Bulut, K. (2020). Açık öğretim ortaokulu Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin tür ve tema açısından incelenmesi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 8(3), 931-949.
  • Cresswell, John W. (2019). Eğitim araştırmaları: nicel ve nitel araştırmanın planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesi. İstanbul: Edam Yayınları.
  • Demir, C., ve Yapıcı, M. (2007). Ana dili olarak Türkçenin öğretimi ve sorunları. Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 177-192.
  • Güneş, F. (2009). Türkçe öğretiminde günümüz gelişmeleri ve yapılandırıcı yaklaşım. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6(11), 1-21.
  • Harting, K., & Erthal, M. J. (2005). History of distance learning. Information technology, learning, and performance journal, 23(1), 35.
  • MEB. (2019). Türkçe dersi öğretim programı (ilkokul ve ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8.sınıflar). Ankara: Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB,http://sgb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2020_09/04144812_meb_istatistikleri_orgun_egitim_2019_2020.pdf Erişim tarihi: 03/09/2021.
  • Mshvidobadze, T., & Gogoladze, T. (2012). About web-based distance learning. International Journal of Distributed and Parallel Systems (IJDPS), 3(3), 133-143.
  • Sözbilir, M. (2009). Nitel Veri Analizi. Retrived from http://fenitay. files. wordpress. com/2009/02/1112-nitel-arac59ftc4b1rmada-veri analizi. pdf on, 17, 2014.
  • Sumner, J. (2000). Serving the system: A critical history of distance education. Open Learning: The Journal of Open, Distance and e-Learning, 15(3), 267-285.
  • UNESCO, https://en.unesco.org/covid19/educationresponse. Erişim tarihi: 03/09/2021. Valentine, D. (2002). Distance learning: Promises, problems, and possibilities. Online journal of distance learning administration, 5(3), 1-11.
  • Yıldız, C., Çakır, M., Başaran, B., & Kaptı, Ü. (2020). Almanya’daki Türkçe öğretmenlerinin covid-19 salgını döneminde katıldığı çevrimiçi seminerlerle ilgili betimsel bir analiz. Diyalog Interkulturelle Zeitschrift Für Germanistik, 8(2), 457-487.
  • Yin, R. K. (2017). Durum çalışması araştırması uygulamaları. (Çev. İlhan Günbayı). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Semra Kolcu

Ahmet Balcı

Yayımlanma Tarihi 26 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: Özel sayı 1

Kaynak Göster

APA Kolcu, S., & Balcı, A. (2021). Salgın Döneminde Uzaktan Türkçe Öğretimi: Öğretmen Görüşleri Kapsamında Bir Değerlendirme. Uluslararası Karamanoğlu Mehmetbey Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(Özel sayı 1), 55-65. https://doi.org/10.47770/ukmead.985496