Beklenmedik bir biçimde tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınının, toplu ortamlarda bulunma yasaklarını gündeme getirmesiyle dönem dönem Millî Eğitim Bakanlığı tarafından uzaktan eğitim kararı alınmıştır. Bu çalışmada salgın döneminde sürdürülen Türkçe derslerinin öğretmen görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda Türkçe öğretmenlerinin koronavirüs salgını sürecinde yaşadığı en önemli sorunlar ve bu sorunlara yönelik çözüm önerilerine yer verilmiştir. Durum çalışması olarak desenlenen bu araştırmaya Adana ili Ceyhan ilçesinde görev yapan ve gönüllülük esasına göre belirlenen 50 Türkçe Öğretmeni katılmış, veriler 13 madde içeren yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Verilerin değerlendirilmesi neticesinde; uzaktan eğitimle yürütülen Türkçe derslerinde öğretmenlerin yazma becerisi ve dil bilgisi öğretiminde çok zorlandığı, EBA'daki Türkçe ders içeriklerinin yetersiz olduğu, Türkçe ders kitaplarının uzaktan eğitime uygun olmadığı, öğretmenlerin %90'ının koronavirüs salgını öncesinde uzaktan eğitim tecrübesine sahip olmadığı, gibi sonuçlara ulaşılmış ve bu doğrultuda bazı önerilerde bulunulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: Özel sayı 1 |