The theory of language teaching has maintained an enduring connection with psychology. Psychology focuses on individuals as both users and learners of language. Given that language teaching is dedicated to individual language acquisition, psychological principles related to language use and learning, such as memory, drive, challenges, and limitations, are frequently employed to assess and elucidate the crucial learning processes integral to language teaching theory. Recognizing the intricate connection between cognitive processes and language learning, educators have increasingly focused on the psychological aspects of teaching languages. This research aims to further explore this connection, shedding light on how psychology and language teaching complement each other. By explaining important theories, and principles it aims to clarify how psychological concepts contribute to and improve language teaching methods. Through a thorough examination of these intertwined fields, the study seeks to offer valuable insights for educators, curriculum developers, and language learners.
Dil öğretim teorisi, psikolojiyle uzun süredir devam eden bir bağlantıya sahiptir. Psikoloji, bireyleri hem dil kullanıcıları hem de öğrencileri olarak ele alır. Dil öğretimi bireysel dil öğrenimine adandığı için, dil kullanımı ve öğrenimi ile ilgili psikolojik prensipler, hatırlama, motivasyon, zorluklar ve sınırlamalar gibi, dil öğretim teorisinin ayrılmaz bir parçası olan kritik öğrenme süreçlerini değerlendirmek ve açıklamak için sıkça kullanılır. Bilişsel süreçler ile dil öğrenimi arasındaki karmaşık bağlantının farkına vararak, eğitimciler giderek dil öğretiminin psikolojik yönlerine odaklanmışlardır. Bu araştırma, bu bağlantıyı daha fazla keşfetmeyi amaçlayarak, psikoloji ve dil öğretiminin birbirini nasıl tamamladığını açıklamayı hedeflemektedir. Önemli teorileri ve prensipleri açıklayarak, bu çalışma psikolojik kavramların dil öğretim yöntemlerine nasıl katkıda bulunduğunu ve onları nasıl geliştirdiğini netleştirmeyi amaçlamaktadır. Bu birbirine bağlı alanların detaylı bir şekilde incelenmesi ile, çalışma eğitimciler, müfredat geliştiricileri ve dil öğrencileri için değerli iç görüler sunmayı hedeflemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimin Psikolojik Temelleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Nisan 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |