Rapid advances in information and communication technologies on the one hand accelerates globalization and on the other hand has concluded media, computer, cultural, social, environmental, visual literacies as different types of literacy. Cultural literacy the ability to appreciate and understand similarities and differecences on own and other cultures’ value, tradition, faith own culture has an important role against negative effects of globalization homegenizing societies. In this regard nowadays globalizitaion is inevitable, education of cultural values peaople closer together and non-verbal communucation tool have an important role. In this direction in this study principles, purposes and target on visual arts elementary and secondary school curriculum is examined taking into consideration the cultural items. Keywords: Arts education, culture, cultural literacy
Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki hızlı ilerlemeler bir taraftan küreselleşmeyi hızlandırırken diğer taraftan medya okuryazarlığı, bilgisayar okuryazarlığı, kültürel okuryazarlık, sosyal okuryazarlık, çevre okuryazarlığı, işitsel okuryazarlık gibi farklı okuryazarlık türlerini doğurmuştur. Günümüz toplumlarını aynılaştıran küreselleşmenin olumsuz etkilerine karşı, kendi kültürünü ve diğer kültürlerin değer, gelenek ve inançlarındaki benzerlik ve farklılıkları anlayabilme ve takdir edebilme yeteneği olan kültürel okuryazarlık önemli bir yer tutmaktadır. Bu bakımdan küreselleşmenin kaçınılmaz olduğu günümüz dünyasında insanları birbirlerine yaklaştıran aralarında sözsüz bir iletişim aracı olan kültürel değerlerin eğitimi önemli bir yer tutmaktadır. Bu doğrultuda bu çalışmada ilkokul ve ortaokullarda okutulan görsel sanatlar dersi müfredat programı, ilke, amaç ve kazanımları kültür öğeleri dikkate alınarak incelenmiştir. Anahtar Kelimeler: Sanat eğitimi, kültür, kültürel okuryazarlık
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 |