ÖZET Bu araştırma ile , Isparta ili ortaöğretim kurumlarında görev yapan tarih öğretmenlerinin tarih ve tarih dersine dair (tarihsel) öğrenme ve düşünce gelişimi ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca,bu araştırma ile orta öğretim okulu tarih konularının öğretiminde eleştirel ve yaratıcı düşüncenin geliştirilip kullanılması, eleştirel ve yaratıcı düşüncenin önündeki engeller, eleştirel ve yaratıcı düşünme yöntem ve teknikleri, öğretmenlerin eleştirel ve yaratıcı düşünceyi harekete geçiren etkinlikleri kullanma sıklıkları, gerekçeleri ve konu ile ilgili düşünceleri tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Tarih, Tarih Öğretimi, Yaratıcı Tarih öğretimi
In this study, it was aimed to find out the secondary school history teachers’ ideas related to learning and thought development about history and history lesson. Besides, the following issues were defined in this study: the ideas about developing and using critical and creative thinking in history topics, the barriers in front of critical and creative thinking, critical and creative thinking methods and techniques, and teachers’ ideas, frequency, reasons for using the activities that trigger critical and creative thinking. Keywords: history, history teaching, creative history teaching
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 |