BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN TARİH ÖĞRETMENLERİNİN TARİH ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ISPARTA İLİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2013, , - , 01.06.2013
https://doi.org/10.7816/ulakbilge-01-02-01

Öz

ÖZET Bu araştırma ile , Isparta ili ortaöğretim kurumlarında görev yapan tarih öğretmenlerinin tarih ve tarih dersine dair (tarihsel) öğrenme ve düşünce gelişimi ile ilgili görüşlerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca,bu araştırma ile orta öğretim okulu tarih konularının öğretiminde eleştirel ve yaratıcı düşüncenin geliştirilip kullanılması, eleştirel ve yaratıcı düşüncenin önündeki engeller, eleştirel ve yaratıcı düşünme yöntem ve teknikleri, öğretmenlerin eleştirel ve yaratıcı düşünceyi harekete geçiren etkinlikleri kullanma sıklıkları, gerekçeleri ve konu ile ilgili düşünceleri tespit edilmiştir. Anahtar Kelimeler: Tarih, Tarih Öğretimi, Yaratıcı Tarih öğretimi

Kaynakça

  • Ata, B. “Yaratıcı Tarih öğretimi”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı:150. Mart, Nisan, Mayıs, 2001. Ankara.
  • Bozcan, M. (2002) İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde
  • Öğrencilerin Tarih Düşüncesinin Gelişimi: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü ( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dilek, Dursun, Soğucaklı Yapıcı, Gülçin. “Öykülerde Tarih Öğretimi Yaklaşımı”. Dokuz eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 18:115-130. İzmir,2005.
  • Dilek, D. (2001). “İlköğretimde Tarih Konularının Öğretiminde Kullanılan Tekniklere Göre
  • Öğretmen Tipleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2 (1), 323-336. Dilek, D. (2002a). Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi. 2. Baskı. Ankara: Pegem-A, 2002.
  • Dilek, D. (2002b). “Sosyal Bilimler Öğretiminde Öğrencilerin Yeteneklerine Dayalı Konu
  • Merkezli Öğretim (Dursun Dilek) Tekniği. Tarih Öğretimi ve Yeni Yaklaşımlar Ulusal Sempozyumu. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. Çanakkale,10-12 Ekim 2002,
  • Diriöz, Umut. Tarih Öğretiminde Eleştirel ve Yaratıcı Düşüncenin Geliştirilmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Tarih öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. İstanbul,2006.
  • Köstüklü,N. (2003) Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. Konya: Güney Ofset.
  • Mckellar, İ. (2002) Tarih Eğitimine Eleştirel Yaklaşımlar. İstanbul: Türkiye Ekonomik Ve Toplumsal Tarih Vakfı.
  • Öztürk, C, Dilek D. “Hayat Bilgisi ve sosyal Bilgiler Öğretim Programları”. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem-A. Ankara, 2002.
  • Öztürk, T. (2003) İlköğretim Tarih Konularının Öğretiminde Yaratıcı Düşüncenin
  • Harekete Geçirilmesi: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Paykoç, F. (1991) Tarih Öğretimi , (Ed. B. Özer) Eskişehir: A. Ü. A. F. Yayınları.
  • Rıza, E. T. (2000) Çocuklarda ve Yetişkinlerde Yaratıcılık Nasıl Uyarılır. Yaşadıkça Eğitim Dergisi .Sayı: 68.
  • Saban , A. (2001) Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Saban, A. (2002) Öğrenme Öğretme Süreci.Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Safran, M. (1993) Tarih Öğretiminin Eğitimsel Amaçları. Ankara: Belleten, c. LVII sayı 220’den ayrı basım. Türk Tarih Kurumu Basım Evi.
  • Sakaoğlu, N. (1991) Osmanlı Eğitim Tarihi . İstanbul: İletişim Yayınları
  • Tekeli, İ. (2000) Tarih Öğretiminin Yeniden Yapılandırılması, İlköğretim Okulları ve Liselerde Tarih Eğitimi . İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Tekeli, İ. (2001) Yaratıcı ve Çağdaş Bir Tarih Eğitimi İçin. İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı.

THE IDEAS OF HISTORY TEACHERS ABOUT TEACHING HISTORY AT SECONDARY SCHOOLS (ISPARTA)

Yıl 2013, , - , 01.06.2013
https://doi.org/10.7816/ulakbilge-01-02-01

Öz

In this study, it was aimed to find out the secondary school history teachers’ ideas related to learning and thought development about history and history lesson. Besides, the following issues were defined in this study: the ideas about developing and using critical and creative thinking in history topics, the barriers in front of critical and creative thinking, critical and creative thinking methods and techniques, and teachers’ ideas, frequency, reasons for using the activities that trigger critical and creative thinking. Keywords: history, history teaching, creative history teaching

Kaynakça

  • Ata, B. “Yaratıcı Tarih öğretimi”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı:150. Mart, Nisan, Mayıs, 2001. Ankara.
  • Bozcan, M. (2002) İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde
  • Öğrencilerin Tarih Düşüncesinin Gelişimi: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü ( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dilek, Dursun, Soğucaklı Yapıcı, Gülçin. “Öykülerde Tarih Öğretimi Yaklaşımı”. Dokuz eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 18:115-130. İzmir,2005.
  • Dilek, D. (2001). “İlköğretimde Tarih Konularının Öğretiminde Kullanılan Tekniklere Göre
  • Öğretmen Tipleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2 (1), 323-336. Dilek, D. (2002a). Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi. 2. Baskı. Ankara: Pegem-A, 2002.
  • Dilek, D. (2002b). “Sosyal Bilimler Öğretiminde Öğrencilerin Yeteneklerine Dayalı Konu
  • Merkezli Öğretim (Dursun Dilek) Tekniği. Tarih Öğretimi ve Yeni Yaklaşımlar Ulusal Sempozyumu. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. Çanakkale,10-12 Ekim 2002,
  • Diriöz, Umut. Tarih Öğretiminde Eleştirel ve Yaratıcı Düşüncenin Geliştirilmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Tarih öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. İstanbul,2006.
  • Köstüklü,N. (2003) Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. Konya: Güney Ofset.
  • Mckellar, İ. (2002) Tarih Eğitimine Eleştirel Yaklaşımlar. İstanbul: Türkiye Ekonomik Ve Toplumsal Tarih Vakfı.
  • Öztürk, C, Dilek D. “Hayat Bilgisi ve sosyal Bilgiler Öğretim Programları”. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem-A. Ankara, 2002.
  • Öztürk, T. (2003) İlköğretim Tarih Konularının Öğretiminde Yaratıcı Düşüncenin
  • Harekete Geçirilmesi: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Paykoç, F. (1991) Tarih Öğretimi , (Ed. B. Özer) Eskişehir: A. Ü. A. F. Yayınları.
  • Rıza, E. T. (2000) Çocuklarda ve Yetişkinlerde Yaratıcılık Nasıl Uyarılır. Yaşadıkça Eğitim Dergisi .Sayı: 68.
  • Saban , A. (2001) Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Saban, A. (2002) Öğrenme Öğretme Süreci.Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Safran, M. (1993) Tarih Öğretiminin Eğitimsel Amaçları. Ankara: Belleten, c. LVII sayı 220’den ayrı basım. Türk Tarih Kurumu Basım Evi.
  • Sakaoğlu, N. (1991) Osmanlı Eğitim Tarihi . İstanbul: İletişim Yayınları
  • Tekeli, İ. (2000) Tarih Öğretiminin Yeniden Yapılandırılması, İlköğretim Okulları ve Liselerde Tarih Eğitimi . İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Tekeli, İ. (2001) Yaratıcı ve Çağdaş Bir Tarih Eğitimi İçin. İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı.

-

Yıl 2013, , - , 01.06.2013
https://doi.org/10.7816/ulakbilge-01-02-01

Öz

Kaynakça

  • Ata, B. “Yaratıcı Tarih öğretimi”. Milli Eğitim Dergisi. Sayı:150. Mart, Nisan, Mayıs, 2001. Ankara.
  • Bozcan, M. (2002) İlköğretim Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde
  • Öğrencilerin Tarih Düşüncesinin Gelişimi: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü ( Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Dilek, Dursun, Soğucaklı Yapıcı, Gülçin. “Öykülerde Tarih Öğretimi Yaklaşımı”. Dokuz eylül Üniversitesi Buca Eğitim Fakültesi Dergisi 18:115-130. İzmir,2005.
  • Dilek, D. (2001). “İlköğretimde Tarih Konularının Öğretiminde Kullanılan Tekniklere Göre
  • Öğretmen Tipleri”. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri 2 (1), 323-336. Dilek, D. (2002a). Tarih Derslerinde Öğrenme ve Düşünce Gelişimi. 2. Baskı. Ankara: Pegem-A, 2002.
  • Dilek, D. (2002b). “Sosyal Bilimler Öğretiminde Öğrencilerin Yeteneklerine Dayalı Konu
  • Merkezli Öğretim (Dursun Dilek) Tekniği. Tarih Öğretimi ve Yeni Yaklaşımlar Ulusal Sempozyumu. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi. Çanakkale,10-12 Ekim 2002,
  • Diriöz, Umut. Tarih Öğretiminde Eleştirel ve Yaratıcı Düşüncenin Geliştirilmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Ortaöğretim Sosyal Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Tarih öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi. İstanbul,2006.
  • Köstüklü,N. (2003) Sosyal Bilimler ve Tarih Öğretimi. Konya: Güney Ofset.
  • Mckellar, İ. (2002) Tarih Eğitimine Eleştirel Yaklaşımlar. İstanbul: Türkiye Ekonomik Ve Toplumsal Tarih Vakfı.
  • Öztürk, C, Dilek D. “Hayat Bilgisi ve sosyal Bilgiler Öğretim Programları”. Hayat Bilgisi ve Sosyal Bilgiler Öğretimi. Pegem-A. Ankara, 2002.
  • Öztürk, T. (2003) İlköğretim Tarih Konularının Öğretiminde Yaratıcı Düşüncenin
  • Harekete Geçirilmesi: Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Paykoç, F. (1991) Tarih Öğretimi , (Ed. B. Özer) Eskişehir: A. Ü. A. F. Yayınları.
  • Rıza, E. T. (2000) Çocuklarda ve Yetişkinlerde Yaratıcılık Nasıl Uyarılır. Yaşadıkça Eğitim Dergisi .Sayı: 68.
  • Saban , A. (2001) Çoklu Zeka Teorisi ve Eğitim. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Saban, A. (2002) Öğrenme Öğretme Süreci.Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Safran, M. (1993) Tarih Öğretiminin Eğitimsel Amaçları. Ankara: Belleten, c. LVII sayı 220’den ayrı basım. Türk Tarih Kurumu Basım Evi.
  • Sakaoğlu, N. (1991) Osmanlı Eğitim Tarihi . İstanbul: İletişim Yayınları
  • Tekeli, İ. (2000) Tarih Öğretiminin Yeniden Yapılandırılması, İlköğretim Okulları ve Liselerde Tarih Eğitimi . İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları.
  • Tekeli, İ. (2001) Yaratıcı ve Çağdaş Bir Tarih Eğitimi İçin. İstanbul: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Şengül Büyükboyacı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013

Kaynak Göster

APA Büyükboyacı, Ş. (2013). ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN TARİH ÖĞRETMENLERİNİN TARİH ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ISPARTA İLİ ÖRNEĞİ). Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 1(2). https://doi.org/10.7816/ulakbilge-01-02-01
AMA Büyükboyacı Ş. ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN TARİH ÖĞRETMENLERİNİN TARİH ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ISPARTA İLİ ÖRNEĞİ). Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2013;1(2). doi:10.7816/ulakbilge-01-02-01
Chicago Büyükboyacı, Şengül. “ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN TARİH ÖĞRETMENLERİNİN TARİH ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ISPARTA İLİ ÖRNEĞİ)”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 1, sy. 2 (Haziran 2013). https://doi.org/10.7816/ulakbilge-01-02-01.
EndNote Büyükboyacı Ş (01 Haziran 2013) ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN TARİH ÖĞRETMENLERİNİN TARİH ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ISPARTA İLİ ÖRNEĞİ). Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 1 2
IEEE Ş. Büyükboyacı, “ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN TARİH ÖĞRETMENLERİNİN TARİH ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ISPARTA İLİ ÖRNEĞİ)”, Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, c. 1, sy. 2, 2013, doi: 10.7816/ulakbilge-01-02-01.
ISNAD Büyükboyacı, Şengül. “ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN TARİH ÖĞRETMENLERİNİN TARİH ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ISPARTA İLİ ÖRNEĞİ)”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 1/2 (Haziran 2013). https://doi.org/10.7816/ulakbilge-01-02-01.
JAMA Büyükboyacı Ş. ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN TARİH ÖĞRETMENLERİNİN TARİH ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ISPARTA İLİ ÖRNEĞİ). Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. 2013;1. doi:10.7816/ulakbilge-01-02-01.
MLA Büyükboyacı, Şengül. “ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN TARİH ÖĞRETMENLERİNİN TARİH ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ISPARTA İLİ ÖRNEĞİ)”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, c. 1, sy. 2, 2013, doi:10.7816/ulakbilge-01-02-01.
Vancouver Büyükboyacı Ş. ORTAÖĞRETİM KURUMLARINDA GÖREV YAPAN TARİH ÖĞRETMENLERİNİN TARİH ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ (ISPARTA İLİ ÖRNEĞİ). Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. 2013;1(2).