Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE ROLE OF THE SOCIAL MEDIA IN KYRGYZSTAN’S PRESIDENTIAL ELECTIONS CAMPAIGN IN 2011

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 5, 0 - 0, 15.04.2015

Öz

Kyrgyzstan is the first and only country among the independent post-Soviet

Turkic republics, which was called “Island of Democracy” and in two decades four

different presidents took the office. After the collapse of the Soviet Union Kyrgyzstan

gained independence and in 2011 for the first time there were more than 80 candidates

who wanted to participate in the presidential election. It means that there was a big

competition among the contenders for achieving voters’ trust, support and votes.

Therefore candidates had to apply all methods to enhance their impact and the

efficiency of their election campaign. This paper explores Kyrgyzstan’s last

Presidential Elections, Network Society, Social Media position and new methods to

attract audience by election campaign. The personal blogs of contenders will be

examined. A special emphasis will be paid on political parties’ leaders promises to

voters, whether political parties were able to organize creative election campaigns, the

similarities and differences in election communication, the coherence of the party

identity, image of the leader, the party program, and political and ideological structure

of the party, which will be analyzed according to their brand identities. The research
























will be conducted through the application of qualitative methodology.

Kaynakça

  • UZTUĞ, Ferruh (1999), Siyasal Marka: Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Ankara: Mediacat.
  • UZTUĞ, Ferruh (2004), Siyasal İletişim Yönetimi: Siyasette Marka Yaratmak, İstanbul: Mediacat.
  • DEVRAN,Yusuf (2004), Siyasal Kampanya Yönetimi, İstanbul: Odak İletişim.
  • DEVRAN,Yusuf (2011), Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı, İstanbul: Başlık Yayın Grubu.
  • SARI, Yaşar, ‘Kırgızistan’da Seçim Kampanyası ve Seçim Sonuçlarının Analizi’, 2011,
  • http://www.orsam.org.tr/tr/yazigoster.aspx?ID=2942, 03. 2012
  • SARI, Yaşar, ‘Kırgızistan’da Cumhurbaşkanlığı Seçimi-1’, 2011,
  • http://www.orsam.org.tr/tr/yazigoster.aspx?ID=2862 , 03. 2012
  • SİAR Research&Consulting Ajansı Araştırmaları, 2011, ‘Kırgızistan Hayatında Sosyal Medyanın Yeri’, http://press.kse.kg/ru/analytics/?id=176, 02.2012
  • Anonim, ‘Sosyal Medya Siyasi Seçimlerde Gerçekten İşe Yarıyor mu’,
  • http://www.siyasimedya.com/2011/04/sosyal-medya-siyasi-secimlerde-gercekten-ise-yariyormu/ www.politmer.kg
  • Anonim, ‘Kırgızistan Nüfusu’, http://www.kg.spinform.ru/people.html,
  • Anonim, ‘Kırgızistan’da İnternet Kullanıcılarının Sayısı 150 bine Yükseldi’, 2011
  • http://www.kabar.kg/rus/society/full/24325 , 01.2012
  • www.madumarov.kg
  • www.atambayev.kg
  • www.tashiyev.kg

KIRGIZİSTAN 2011 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM KAMPANYALARININ YÜRÜTÜLMESİNDE SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ1

Yıl 2015, Cilt: 3 Sayı: 5, 0 - 0, 15.04.2015

Öz

Kırgızistan, Orta Asya ülkeleri arasından ‘Demokrasi Adası’ ismini koruyarak

dördüncü kez cumhurbaşkanlığı seçimlerini gerçekleştirmiş olan tek ülkedir.

SSCB’nin yıkılmasının ardından ‘bağımsızlığını’ kazanmış olan Kırgızistan tarihinde

ilk kez cumhurbaşkanlığı seçimlerine 80’den fazla aday kayıt yaptırmıştır. Bu

gösterge, adaylar arasında büyük bir rekabetin mevcut olduğunu göstermektedir.

Seçmenlerin desteği, güveni ve oyuna sahip olmak için adaylar arasında şiddetli bir

mücadele yaşanmıştır. Dolayısıyla seçim kampanyalarının etki ve verimliliğini

arttırmak üzere adaylar tüm metotları kullanmak zorunda kalmışlardır. Вalışmada

Kırgızistan son cumhurbaşkanlığı seçimlerinin özellikleriyle birlikte Ağ Toplumu ve

Sosyal Medyanın bugünkü durumu ve adayların yeni medya araçlarını kampanya

amaçlı kullanma yöntemleri, adayların bireysel blogları araştırılacaktır. Böylece

Kırgızistan’da siyasal iletişimin yeni boyutlarının sosyal medya aracılığıyla nasıl bir

şekil aldığı incelenecektir. Özellikle incelemede 2011 Kırgızistan Cumhurbaşkanlığı

Seçimlerinde siyasal partilerin seçmenleri ilgilendirecek vaatlere nasıl yöneldikleri,

yaratıcı strateji kampanyalarını nasıl oluşturdukları üzerinde durulacaktır. Partilerin

siyasal marka kimliklerine bağlı olarak seçim iletişimini yürütme benzerlik ve

farklılıkları ortaya konulmaya Нalışılacak, parti kimliği, lider imajı ve partinin

savunduğu görüşler Çerçevesinde de siyasal ideolojik yapılanma analizine



























odaklanılacaktır. Araştırma niteliksel metodolojiye dayalı olarak yürütülecektir.

Kaynakça

  • UZTUĞ, Ferruh (1999), Siyasal Marka: Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, Ankara: Mediacat.
  • UZTUĞ, Ferruh (2004), Siyasal İletişim Yönetimi: Siyasette Marka Yaratmak, İstanbul: Mediacat.
  • DEVRAN,Yusuf (2004), Siyasal Kampanya Yönetimi, İstanbul: Odak İletişim.
  • DEVRAN,Yusuf (2011), Seçim Kampanyalarında Geleneksel Medya, İnternet ve Sosyal Medyanın Kullanımı, İstanbul: Başlık Yayın Grubu.
  • SARI, Yaşar, ‘Kırgızistan’da Seçim Kampanyası ve Seçim Sonuçlarının Analizi’, 2011,
  • http://www.orsam.org.tr/tr/yazigoster.aspx?ID=2942, 03. 2012
  • SARI, Yaşar, ‘Kırgızistan’da Cumhurbaşkanlığı Seçimi-1’, 2011,
  • http://www.orsam.org.tr/tr/yazigoster.aspx?ID=2862 , 03. 2012
  • SİAR Research&Consulting Ajansı Araştırmaları, 2011, ‘Kırgızistan Hayatında Sosyal Medyanın Yeri’, http://press.kse.kg/ru/analytics/?id=176, 02.2012
  • Anonim, ‘Sosyal Medya Siyasi Seçimlerde Gerçekten İşe Yarıyor mu’,
  • http://www.siyasimedya.com/2011/04/sosyal-medya-siyasi-secimlerde-gercekten-ise-yariyormu/ www.politmer.kg
  • Anonim, ‘Kırgızistan Nüfusu’, http://www.kg.spinform.ru/people.html,
  • Anonim, ‘Kırgızistan’da İnternet Kullanıcılarının Sayısı 150 bine Yükseldi’, 2011
  • http://www.kabar.kg/rus/society/full/24325 , 01.2012
  • www.madumarov.kg
  • www.atambayev.kg
  • www.tashiyev.kg
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kanışay Muktarova

Yayımlanma Tarihi 15 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Muktarova, K. (2015). KIRGIZİSTAN 2011 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM KAMPANYALARININ YÜRÜTÜLMESİNDE SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ1. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, 3(5).
AMA Muktarova K. KIRGIZİSTAN 2011 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM KAMPANYALARININ YÜRÜTÜLMESİNDE SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ1. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. Nisan 2015;3(5).
Chicago Muktarova, Kanışay. “KIRGIZİSTAN 2011 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM KAMPANYALARININ YÜRÜTÜLMESİNDE SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ1”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 3, sy. 5 (Nisan 2015).
EndNote Muktarova K (01 Nisan 2015) KIRGIZİSTAN 2011 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM KAMPANYALARININ YÜRÜTÜLMESİNDE SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ1. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 3 5
IEEE K. Muktarova, “KIRGIZİSTAN 2011 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM KAMPANYALARININ YÜRÜTÜLMESİNDE SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ1”, Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 5, 2015.
ISNAD Muktarova, Kanışay. “KIRGIZİSTAN 2011 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM KAMPANYALARININ YÜRÜTÜLMESİNDE SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ1”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi 3/5 (Nisan 2015).
JAMA Muktarova K. KIRGIZİSTAN 2011 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM KAMPANYALARININ YÜRÜTÜLMESİNDE SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ1. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;3.
MLA Muktarova, Kanışay. “KIRGIZİSTAN 2011 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM KAMPANYALARININ YÜRÜTÜLMESİNDE SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ1”. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi, c. 3, sy. 5, 2015.
Vancouver Muktarova K. KIRGIZİSTAN 2011 CUMHURBAŞKANLIĞI SEÇİM KAMPANYALARININ YÜRÜTÜLMESİNDE SOSYAL MEDYANIN ÖNEMİ1. Ulakbilge Sosyal Bilimler Dergisi. 2015;3(5).