The importance of the concept of sustainability for businesses is increasing day by day. In order to gain competitive advantage and attract the attention of customers, they need to add sensitivity to society and the environment to their company philosophy. In order for managers to become sustainable leaders, they need to increase corporate sustainability activities in their businesses. From this point of view, the aim of this study is to evaluate whether family business managers are prone to sustainable leadership, to determine whether they have a high awareness of corporate sustainability, what corporate sustainability activities are and whether their practices are similar to the literature. There are many studies on corporate sustainability in the literature. However, there is no study in which the concept of corporate sustainability is examined in the context of family businesses and aimed at family business managers. Therefore, it is thought that the study will contribute to the field. Qualitative research method was used in the study. Semi-structured interview form was preferred to obtain the data of the study. Due to the distance of the participants, the interview form was prepared via Google form and sent to twenty family business managers operating in Istanbul. The data obtained from the participants were analyzed by content analysis method. According to the results of the research, it was found that family business managers are prone to sustainable leadership, they are conscious and aware of corporate sustainability, and corporate sustainability practices are similar to the practices in the literature. However, it has been determined that they implement social sustainability activities, which are one of the dimensions of corporate sustainability, only for employees, and their activities for society and the environment are few.
Sustainability Sustainable Leadership Corporate Sustainability Family Business
Sürdürülebilirlik kavramının işletmeler için önemi gün geçtikçe artmaktadır. Rekabet avantajını elde etmek ve müşterilerin ilgisini çekebilmek adına topluma ve çevreye duyarlılığı şirket felsefelerine eklemeleri gerekmektedir. Yöneticilerin sürdürülebilir lider olması için işletmelerinde kurumsal sürdürülebilirlik faaliyetlerini artırmaları gerekmektedir. Bu noktadan hareketle bu çalışmanın amacı aile işletmeleri yöneticilerinin sürdürülebilir liderliğe yatkın olup olmadıklarını değerlendirmek, kurumsal sürdürülebilirlik konusunda farkındalıklarının yüksek olup olmadığını, kurumsal sürdürülebilirlik faaliyetlerinin neler olduğunu ve uygulamalarının literatürle benzerlik gösterip göstermediğini tespit etmek amaçlanmaktadır. Literatürde kurumsal sürdürülebilirlik ile ilgili birçok çalışma yer almaktadır. Fakat kurumsal sürdürülebilirlik kavramının aile işletmeleri bağlamında incelendiği ve aile işletmesi yöneticilerine yönelik yapılan bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu yüzden çalışmanın alana katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın verilerini elde etmek için yarı yapılandırılmış görüşme formu tercih edilmiştir. Katılımcıların uzakta olmasından dolayı görüşme formu Google form üzerinden hazırlanmış olup İstanbul ilinde faaliyet gösteren yirmi aile işletmesi yöneticisine gönderilmiştir. Katılımcılardan elde edilen veriler içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre aile işletmeleri yöneticilerinin sürdürülebilir liderliğe yatkın oldukları, kurumsal sürdürülebilirlik konusunda bilinçli ve farkındalıklarının yüksek olduğu ve kurumsal sürdürülebilirlik uygulamalarının literatürde yer alan uygulamalara benzerlik gösterdiği bulgusuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte kurumsal sürdürülebilirlik boyutlarından olan sosyal sürdürülebilirlik faaliyetlerini sadece çalışanlara yönelik uyguladıkları, topluma ve çevreye yönelik faaliyetlerinin az olduğu tespit edilmiştir.
Sürdürülebilirlik Sürdürülebilir Liderlik Kurumsal Sürdürülebilirlik Aile İşletmesi
Çalışma için etik kurul onayı alınmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Liderlik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 2 Sayı: 2 |