Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yabancılara Türkçe Öğretiminde Gazete Metinlerinin Kullanımı

Yıl 2017, Cilt: 2 Sayı: 1, 34 - 48, 30.06.2017

Öz

Yabancı dil öğretiminde malzeme olarak kullanılan metinler, dil öğretiminde büyük bir önem taşımaktadır. Özellikle orta seviyede kullanılmak üzere seçilen metinler, hem amaç ve kazanım işlevli hem de gündelik hayata özgü metinler olmalıdır. Bu doğrultuda, hedef dili ana dili olarak kullanan kişilerce yazılmış olan özgün metinler, yabancı dil derslerinde kullanılmaya uygun metinler olarak değerlendirilmiştir. İster yazılı ister sözlü olsun özgün metinler, iletişimsel edinç kazanmada büyük rol oynamaktadır. Yaşam içindeki durumlara uygun dil davranışları kazanmak için vazgeçilmez koşul, özgün metinlerdir. Gazete yazıları ise özgün metinlerin içinde yer alan, öğrenilmesi gereken kelime ve dilbilgisi kurallarını içinde barındıran yazılı metinlerdir. Ancak, yabancılar için kullanılan özgün metinler, öğrencilerin ilgi alanları ve seviyelerine uygun bir şekilde seçilmelidir. Bu çalışmada, özgün metinler içinde yer alan gazete metinlerinden rastgele üç farklı metin seçilmiştir. Bu metinler dilbilgisi açısından incelenmiştir. Her metin ayrı ayrı incelenmiş ve bu metinlerde kullanılan dilbilgisi konuları çıkarılmıştır. Elde edilen verileri temel alarak, bu metinlerin B2 seviyesinde ders malzemeleri olarak kullanılmaları uygun görülmüştür.

Kaynakça

  • Atabay, N., Kutluk, İ. & Özel, S. (1983). Sözcük Türleri. Ankara: Türk Dili Kurumu.
  • Atak, A & Çetin, B. (2016). Gazete Reklam Metinleri Yokuyla Tamlamaların Öğretimi. İnternational Journal of Language Akademy. 4(1), 227-237.
  • Banguoğlu, T. (2011). Türkçenin Grameri. Ankara: Türk Dili Kurumu.
  • Durmuş, M. (2013). İkinci/Yabancı Dil Öğretiminde Özgün ve Değiştirilmiş Dilsel Girdi Üzerine. Turkish Studies- International Periodical For The Language, Literature and History of Turkish or Turkic, 8(1), 1291-1306.
  • Ergin, M. (2013). Türk Dilbilgisi. İstanbul: Bayrak.
  • Gencan, T.N. (2001). Dilbilgisi. Ankara: Ayraç
  • Günay, V.D. (2013). Dil ve İletişim. İstanbul: Papatya.
  • Güneş, F. (2013). Türkçe Öğretiminde Metin Seçimi. Ana Dili Eğitimi Dergisi, 1(1), 1-12. Hengirmen, M. (2006). Türkçe Temel Dilbilgisi. Ankara: Engin.
  • Kahraman, T. (2001). Çağdaş Türkiye Türkçesi Dilbilgisi. Ankara: Dumat.
  • Kara, M. (2010). Oyunlarla Yabancılara Yürkçe Öğretimi. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi. 27(27), 407-421.
  • Kınay, D. F. (2016). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Metin Uygulama. Baruk Tüfekçioğlu ve Faruk Yıldırım (Ed), Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem.
  • Korkmaz, Z. (2014). Türkiye Türkçesi Grameri Şekil Bilgisi. Ankara: Türk Dili Kurumu.
  • Tüfekçioğlu, B. & Yıldırım, F. (2016). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi. Ankara: Pegem.
  • Yıdırım, A. & Şimşek, H. (2016). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Young, D. J. (1999). Linguistik Simplification of SL Reading Material: Effetive Instructional Practice. The Modern Language Journal, 83, 350, 366.
  • Yunus Emre Enstitüsü. (2015). Yedi İklim Türkçe A1. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı.
  • Yunus Emre Enstitüsü. (2015). Yedi İklim Türkçe A2. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı.
  • Yunus Emre Enstitüsü. (2015). Yedi İklim Türkçe B1. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı.
  • Yunus Emre Enstitüsü. (2015). Yedi İklim Türkçe B1. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Türkçe Eğitimi
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Roghayyeh Ghaffarı 0000-0003-3487-4219

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 2 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ghaffarı, R. (2017). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Gazete Metinlerinin Kullanımı. Uluslararası Türkoloji Araştırmaları Ve İncelemeleri Dergisi, 2(1), 34-48.