Değişen toplum değişen ihtiyaçlar bireyi değiştirmiş yeni bir eğitim-öğretim algısı ve öğretmen profili çizmiştir. Tüm ilişkilerde “az enerjiyle bol kazanç” ilkesi tepki veren değil etkileyen olmayı gündeme getirmiştir. Dolayısıyla öğretmenler her yönüyle “lider olmak” zorundadırlar. Lider öğretmenler, belli amaçlar için bir araya gelmiş grubu yönlendirmek, geliştirmek bilgi ve becerilerine sahip diksiyona, öz güvene, mesleki yeterliliğe sahip, yenilikçi ve cesur kişilerdir. Lider var olan kapasite, yetenek ve diğer özellikleriyle diğer üyeler üzerinde baskın etkisi olan diğerlerinden önde olan kişidir. Bu çalışma edebiyat öğretmenlerinde bulunması gereken liderlik özelliklerini belirlemeye yönelik hazırlanmıştır. Alan taraması ve uzman görüşleri alınarak bulunması gerekli tutumlar belirlenmiştir. 12 öğretmen ve 62 öğrenciye bu tutumlar karşısındaki görüşleri sorulmuştur. Sonuçlar tarama ve sınıflama yöntemiyle değerlendirilmiştir. Öğretmenlerimiz mesleki yeterlilik, sınıf kontrolü, öz güven konularında kendilerine güvenirken çevreyi etkileme, okudukları ve yaptıklarıyla örnek olma noktasında kendilerini ayı seviyede bulmamaktadırlar.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 2 |