Çocuk edebiyatı, çocukların hayal dünyalarına hitap eden onların eğlenirken öğrenmelerine yardımcı olan, çocuklara estetik değer aşılayan sözlü ve yazılı eserleri kapsayan bir alandır. Çocuklar, çocuk edebiyatında ele alınan eserlerdeki kahramanlar aracılığıyla okudukları eser ile gerçek hayat arasında bağ kurabilmekte, böylece günlük hayattaki problemleri daha rahat çözebilmektedir. Çocuk edebiyatının hedef kitlesi olan çocukluk dönemi bireyin hayatında çok önemli ve kritik bir süreçtir. Okuma yazmanın öğrenilmesiyle birlikte devam eden süreçte ise çocuğun sorumlulukları giderek artar, pek çok becerinin ve bilginin temeli de bu dönemde atılır. Bu bilgi ve becerilerden bir tanesi matematik eğitimidir. Ülkemizde çocukların en çok zorlandıkları dersler arasında matematik dersinin olduğu bilinmektedir. Matematik öğretiminin sadece matematik dersleri ile ilişkilendirilmesi, bu dersin diğer alanlar ile bütünleştirilememesine neden olmaktadır. Bu çalışmanın amacı çocuk edebiyatı eserleriyle matematik eğitiminin ne şekilde öğretilebileceğine örnek oluşturmaktır. Çalışmada doküman analizi kullanılmış, Vladimir Tumanov’un “Kraliçeyi Kurtarmak” adlı eseri örneklem olarak seçilmiştir. İncelenen eserde ve konuyla ilgili incelenen çalışmalardan hareketle ulaşılan veriler analiz edildiğinde çocuk edebiyatı eserleriyle matematik öğretiminin mümkün olduğu, bu amaçla hazırlanan eserlerin öğrencilerin matematik kaygılarını yenebileceği görülmüştür. Ayrıca çocukların kendileri için kaleme alınmış eserlerde uygulanan öğretim yöntem ve teknikleri ile matematik dersini sevebileceği ve buna bağlı olarak matematik dersinde başarılı olabileceği ifade edilebilir.
çocuk edebiyatı matematik eğitimi matematik öğrenme kaygısı hikâye Türkçe eğitimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 5 Sayı: 1 |