Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi, üniversitelerin bünyesinde kurulan TÖMER’lerde, özel kurslar ve çevrimiçi ortamlarda hız kazanmıştır. Bu programlara katılarak Türkçe öğrenmek için gelen öğrencilerin yanında; kalıcı göç etmek, iş bulmak, kariyerine Türkiye’de devam etmek isteyenler de bulunmaktadır. Bu durum, dil öğrenmeye yönelik tutumların üçlü bir yapıya sahip olduğunu göstermektedir. Bilişsel, davranışsal ve duyuşsal olarak adlandırılan bu üçlü sistemde Türkçeyi mesleklerinde uzmanlaşmak veya iş bulmak için öğrenen öğrenciler bilişsel; Türkçeyi Türk kültürüne ve Türk diline karşı olumlu duygularla öğrenen kişilerde duyuşsal, tüm bu nedenlerle veya başka gerekçelerle de olsa amacını belirleyip Türkçe öğrenmeyi eyleme dökenler de davranışsal kapsamda yer almaktadır. Bu çalışmada Gazi Üniversitesi Gazi TÖMER’de yabancı dil olarak Türkçe öğrenen yabancı öğrencilerin Türkçe öğrenmeye karşı tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Açık ve Akcin (2019) tarafından oluşturulan “Türkiye Türkçesi Öğrenmeye İlişkin Tutum Ölçeği”nin kullanıldığı bu çalışmada nicel desenli tarama (survey) uygulanmıştır. A2 seviyesi öğrencilerine uygulanan ölçek SPSS 25.0 kullanılarak analiz edilmiştir. Bağımsız değişkenlerde t testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. Araştırma sonucuna göre öğrencilerin cinsiyet ve yaşa göre Türkçeye olan tutumunda anlamlı farklılık görülmemiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 6 Sayı: 1 |