Türkçe öğrenmek isteyenlerin sayısı eğitim, turizm, savaşlar gibi farklı nedenlerle giderek artmaktadır. Bu durum dil öğretimindeki program süreci İngilizce kadar sistemli olmayan Türkçenin, kendi yöntemlerini ve bunlara uygun materyalleri oluşturmasını gerektirmektedir. Dil öğretiminde öğrenicinin gereksinim, istek ve yönelimleri göz ardı edilemeyeceğinden materyal oluşturmada belli unsurlar önemsenmelidir. Dilin iletişim aracı olduğu gerçeğinden hareketle dil öğretiminde de öncelikle iletişimsel yönün ön planda tutulması gerekmektedir. Bu doğrultuda çalışmada özellikle yabancılara Türkçe öğretimi için hazırlanmış olmamasına rağmen dil öğretimindeki etkisi bilinen görsel-işitsel malzemelerin yabancı dilin gelişimindeki önemi vurgulanmıştır. Çalışmada multimedya araçlarına ders materyali işlevi yüklenerek kullanılmasının dil bilgisi öğretimine katkısı incelenip tartışılmıştır. Kazanıma yönelik seçilmesi gereken görsel-işitsel araçların ilgili seviyedeki öğrenicilerin dil öğretimde yararlanılacağı üzerinde durulmuştur. Temelde yabancılara Türkçe öğretiminde yazılı materyal ve sınıf içi ders işlenişiyle bağlantılı ve tamamlayıcı olarak görsel-işitsel video kesitlerinin dil öğretimine nasıl dâhil edileceğine ve öğretimdeki olumlu çıktılarına odaklanılmıştır. Yazıda özellikle otantik materyallerin dil bilgisi öğretiminde nasıl hazırlanıp sunulması gerektiği üzerine bilgi verilmiştir.
Görsel-işitsel araçlar otantiklik dil öğretimi medya dil bilgisi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Türkçe Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 8 Sayı: 2 |