Sağlık sektörünün başlıca
unsuru olan hastanelerin, hastaların ihtiyaçlarını karşılayabilmesi ve
hastaların bekledikleri kaliteli hizmeti sunabilmesi gerekmektedir.
Hastanelerin insanlara sundukları hizmetin kaliteli ve güvenilir olması,
verdikleri sağlık hizmetinin ertelenemez özellikte olması açısından önemlidir.
Hasta memnuniyeti hastaneler için önemli yer tutmaktadır. Bu nedenle hastalara
sunulan hizmetin kalitesinin analiz edilerek önceliklerin tayin edilmesi ve
bunun devamında iyileştirilmesi gerekmektedir. Sunulan hizmetin kalitesinin
analiz edilmesinde kullanılan yöntemlerden biri de Kalite Fonksiyon Yayılımı
(KFY)’dır. KFY müşterilerin (hastaların) istek ve beklentilerinin neler
olduğunu belirleyen ve bunlara yönelik işletmelere çeşitli faydalar sağlayan
bir tekniktir. Bu çalışmada hastaların hastanede yaşadıkları ergonomik
sorunları en aza indirgemek ve aldıkları hizmetin kalitesini arttırmak amaçlanmıştır.
Bu amaca ulaşmak için, özel bir hastanede 250 hastaya anket uygulanmıştır.
Anket sonuçları dikkate alınarak, hastaların görüşleri SPSS yazılımı aracılığı
ile analiz edilmiştir. Yapılan analiz sonucunda hasta isteklerinin önem
dereceleri hesaplanmıştır. Hasta isteklerini karşılayabilmek için belirlenen
teknik gereksinimlerden en önemli 10 kriter belirlenmiştir. Bu gereksinimler
arasındaki ilişki derecesi ve hasta beklentilerini karşılayabilecek teknik
gereksinimler KFY yöntemi ile belirlenmiştir.
Hospitals, which are the main component of healthcare services,
need to be able to meet needs of patients and provide quality services that patients
expect. It is important that service offered is quality and dependable,
because services that hospitals offer to people are not postponable. Patient
satisfaction is important for hospitals. For this reason, quality of service
offered should be improved by analyzing quality of service. Quality Function Deployment (QFD) is one of the methods used to analyze quality of service
provided. QFD is a technique that determines what needs and expectations of
customers (patients) are and provides various benefits to businesses that are
oriented towards them. In this study, it is aimed to reduce ergonomic
problems experienced by patients in hospital and to increase quality of
services patients receive. To achieve this goal, surveys were conducted on
250 patients in a private hospital. Considering results of questionnaires,
opinions of patients were analyzed by SPSS software. As a result of analysis,
the importance ratings of patient requests were calculated. In order to meet
patient's needs, the most important 10 criteria were determined from
determined technical requirements. Degree of relationship between these
requirements and technical requirements to meet patient expectations were
determined by QFD method.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 29, 2018 |
Submission Date | February 3, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 10 Issue: 2 |
All Rights Reserved. Kırıkkale University, Faculty of Engineering and Natural Science.