Hızla gelişen dünyada bilgi ve iletişim teknolojileri, artık her alanda kullanıldığı gibi eğitim süreçlerinin de önemli bir parçası haline gelmiştir. Okul öncesi eğitim döneminde de bilgi ve iletişim teknolojileri ile eğitim uygulamaları farklılaşmış ve bu durum öğretmenlere yeni olanaklar sunmuştur. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin amacına uygun ve doğru bir şekilde kullanılması ile özellikle erken okuryazarlık becerilerinin gelişmesine olumlu yönde bir etkisinin olduğu bilinmektedir. Bu noktadan hareketle bu çalışma ile öğrenme ortamlarında bilgi ve iletişim teknolojileri kullanımının olumlu ve olumsuz yönleri, uyulması gereken standart ve ilkeler ile erken okuryazarlık becerilerinin geliştirilmesinde kullanılabilecek bilgi ve iletişim teknolojileri hakkında bilgi sunma, tartışma yaratma ve doğru kullanımı destekleme amaçlanmıştır. Bu amaçla ulaşılan çeşitli yayın ve araştırma sonuçları alan yazından derlenerek olumlu ve olumsuz görüşler tartışılmıştır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin erken okuryazarlık becerilerinin gelişimini desteklemek amacıyla doğru kullanımını sağlayacak standart ve ilkeler sıralanarak, sesli ve e-kitap, bilgisayar, video, çevrim içi yayınlar gibi teknolojilerin özellikleri açıklanarak çocukların erken okuryazarlık becerilerinin gelişimindeki yeri üzerinde durulmuştur.
Bilgi ve iletişim teknolojileri Okul öncesi eğitim Erken okuryazarlık becerileri
In the rapidly developing world, information and communication technologies have become an important part of educational processes as they are used in every field. In the preschool education period, information and communication technologies and educational practices have differentiated and this situation has offered new opportunities to teachers. It is known that information and communication technologies have a positive effect on the development of early literacy skills, especially when they are used appropriately and correctly. From this point of view, this study aims to provide information about the positive and negative aspects of the use of information and communication technologies in learning environments, the standards and principles that should be followed, and the information and communication technologies that can be used in the development of early literacy skills, to create discussion and to support the correct use. For this purpose, various publications and research results were compiled from the literature and positive and negative opinions were discussed. By listing the standards and principles that will ensure the correct use of information and communication technologies to support the development of early literacy skills, the characteristics of technologies such as audio and e-books, computers, video, online publications are explained and their place in the development of children's early literacy skills is emphasised.
Information and communication technologies Preschool education Early literacy skills
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 27 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 2 Sayı: 3 |