Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

A STUDY ON PUBLIC ADMINISTRATION DEPARTMENTS OF TURKISH UNIVERSITIES

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 89 - 98, 29.12.2023

Öz

In this study; The Departmental Academic Strength Index of the departments was calculated based on the number of full-time professors, associate professors, assistant professors, instructors and research assistants in the Public Administration, Political Science and Public Administration departments of universities in Turkey. YÖK Academic database and YÖK license atlas were used to calculate the number of the faculty members. As a result, as of 10.07.2023, a total of 1537 faculty members, including 284 Professors, 317 Associate Professors, 444 assistant professors, 467 research assistants and 25 lecturers, working in 114 state and foundation universities, were analyzed using the full count technique. It has been taken into account that the research assistants have gained the relevant titles, not the fact that they have been appointed to these positions. In the research, the Departmental Academic Power Index of the universities with Public Administration, Political Science and Public Administration departments was calculated and as a result, Istanbul University ranked first with 64.76 points, Ankara University ranked second with 57.26 points, and Marmara University ranked third with 53.59 points.

Kaynakça

  • Aykaç, B., Durgun, Ş. ve Yayman, H. (2021). Türkiye’de Kamu Yönetimi. Nobel Yayınevi, Ankara.
  • Eryılmaz, B. (2014). Kamu Yönetimi Düşünceler-Yapılar-Fonksiyonlar-Politikalar. Umuttepe Yayınları, Kocaeli.
  • Kurban, S. (2016). Tanzimat Sonrası Dönemden Günümüze Üst Düzey Yönetici Eğitimi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 71-81.
  • Mıhçıoğlu, C. (1988). Türkiye’de Çağdaş Kamu Yönetimi Öğretiminin Başlangıç Yılları. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları No:568.
  • Ömürgönülşen, U. (2004). Türkiye’de Lisans Düzeyinde Kamu Yönetimi Öğretiminin Kurumsal Gelişimi ve Sorunları. M. K. Öktem ve U. Ömürgönülşen (Ed.), Kamu Yönetimi: Gelişimi ve Güncel Sorunları içinde (ss. 27-83). Ankara: İmaj Yayınevi.
  • Özkaral, M. (2016). Örgütler Arası Eşbiçimlilik ve Çeşitlilik: Türkiye'de Kamu Yönetimi Bölümleri Üzerine Bir İnceleme. [Yayınlanmamış doktora tezi], Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Polatoğlu, A. (2001). Kamu Yönetimi: Genel İlkeler ve Türkiye Uygulaması. ODTÜ Geliştirme vakfı Yayınları, Ankara
  • Raffel, J. A. (2007). Why Has Public Administration Ignored Public Education, And Does It Matter?. Public Administration Review, https://doi.org/10.1111/j.1540-6210.2006.00703.x.
  • United Nations Development Programme (2023a), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı. Erişim adresi: https://hdr.undp.org/data-center/human-development-index#/indicies/HDI
  • United Nations Development Programme (2023b), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı. Erişim adresi:https://hdr.undp.org/content/2023-global-multidimensional-poverty-index-mpi#/indicies/MPI
  • United Nations Development Programme (2023c), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı. Erişim adresi:https://hdr.undp.org/content/2023-gender-social-norms-index-gsni#/indicies/GSNI
  • Yaman, K. (2021), Kentleşme ve Çevre Sorunları Disiplininin Bibliyometrik Analizi. Idea Studies Journal, 7(33), 675-684.
  • Yıldırım, A. (2023). Türkiye’de Kamu Yönetimi Eğitimi Üzerine Bir Çözümleme. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 1-10.

TÜRK ÜNİVERSİTELERİ KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2023, Cilt: 3 Sayı: 2, 89 - 98, 29.12.2023

Öz

Bu çalışmada; Türkiye’deki üniversitelerin Kamu Yönetimi ile Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümlerinde tam zamanlı olarak görev yapan Profesör, Doçent, Doktor Öğretim Üyesi, Öğretim Görevlisi ve Araştırma Görevlisi ünvanlı öğretim elemanlarının sayısı esas alınarak bölümlerin Bölüm Akademik Güç İndeksi hesaplanmıştır. Öğretim elemanı sayılarının hesaplanmasında YÖK (Yüksek Öğretim Kurumu) Akademik veri tabanından ve YÖK lisans atlasından yararlanılmıştır. Sonuçta 10.07.2023 tarihi itibarı ile araştırılan niteliğe uyan 114 devlet ve vakıf üniversitede görev yapan 284 Profesör, 317 Doçent, 444 Doktor Öğretim Üyesi, 467 araştırma görevlisi ve 25 öğretim görevlisi olmak üzere toplamda 1537 öğretim elemanları tam sayım tekniği ile analiz edilmiştir. Öğretim elemanların bu kadrolara atanmış olmaları değil ilgili unvanları kazanmış olmaları göz önüne alınmıştır. Araştırmada, bünyesinde Kamu Yönetimi, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi bölümü bulunan üniversitelerin Bölüm Akademik Güç İndeksi (BAGİ) hesaplanmış ve sonuçta İstanbul Üniversitesi 64,76 puanla birinci, Ankara Üniversitesi 57,26 puanla ikinci, Marmara Üniversitesi ise 53,59 puanla üçüncü sırada yer almıştır.

Kaynakça

  • Aykaç, B., Durgun, Ş. ve Yayman, H. (2021). Türkiye’de Kamu Yönetimi. Nobel Yayınevi, Ankara.
  • Eryılmaz, B. (2014). Kamu Yönetimi Düşünceler-Yapılar-Fonksiyonlar-Politikalar. Umuttepe Yayınları, Kocaeli.
  • Kurban, S. (2016). Tanzimat Sonrası Dönemden Günümüze Üst Düzey Yönetici Eğitimi. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 1(1), 71-81.
  • Mıhçıoğlu, C. (1988). Türkiye’de Çağdaş Kamu Yönetimi Öğretiminin Başlangıç Yılları. Ankara Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi Yayınları No:568.
  • Ömürgönülşen, U. (2004). Türkiye’de Lisans Düzeyinde Kamu Yönetimi Öğretiminin Kurumsal Gelişimi ve Sorunları. M. K. Öktem ve U. Ömürgönülşen (Ed.), Kamu Yönetimi: Gelişimi ve Güncel Sorunları içinde (ss. 27-83). Ankara: İmaj Yayınevi.
  • Özkaral, M. (2016). Örgütler Arası Eşbiçimlilik ve Çeşitlilik: Türkiye'de Kamu Yönetimi Bölümleri Üzerine Bir İnceleme. [Yayınlanmamış doktora tezi], Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Polatoğlu, A. (2001). Kamu Yönetimi: Genel İlkeler ve Türkiye Uygulaması. ODTÜ Geliştirme vakfı Yayınları, Ankara
  • Raffel, J. A. (2007). Why Has Public Administration Ignored Public Education, And Does It Matter?. Public Administration Review, https://doi.org/10.1111/j.1540-6210.2006.00703.x.
  • United Nations Development Programme (2023a), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı. Erişim adresi: https://hdr.undp.org/data-center/human-development-index#/indicies/HDI
  • United Nations Development Programme (2023b), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı. Erişim adresi:https://hdr.undp.org/content/2023-global-multidimensional-poverty-index-mpi#/indicies/MPI
  • United Nations Development Programme (2023c), Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı. Erişim adresi:https://hdr.undp.org/content/2023-gender-social-norms-index-gsni#/indicies/GSNI
  • Yaman, K. (2021), Kentleşme ve Çevre Sorunları Disiplininin Bibliyometrik Analizi. Idea Studies Journal, 7(33), 675-684.
  • Yıldırım, A. (2023). Türkiye’de Kamu Yönetimi Eğitimi Üzerine Bir Çözümleme. Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 8(1), 1-10.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kamu Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Kemal Yaman

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 3 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yaman, K. (2023). TÜRK ÜNİVERSİTELERİ KAMU YÖNETİMİ BÖLÜMLERİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Karabük Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 3(2), 89-98.