Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 1, 21 - 30, 19.06.2021

Öz

Kaynakça

  • 1. Referans: Akmehmet, K. T. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretiminde Arkeoloji Müzelerinin Nesne Mer kezli Eğitim Etkinlikleriyle Kullanılması. İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanat Tarihi Anabilim Dalı Sanat Tarihi Programı Yayınlanmamış Doktora Tezi. 2. Referans: Arslan, M. (2011). Türk yurdu dergisi, Kültürel Hafıza ve Zamansallık Bağlamında Türk Mitolojisi

FİGÜRLÜ SELÇUKLU SERAMİKLERİNİN MÜZELERDE TÜRK MİTOLOJİSİ ÖĞRETİMİNDE KULLANIM ALANLARI

Yıl 2021, Cilt: 4 Sayı: 1, 21 - 30, 19.06.2021

Öz

Toplumların, efsane ya da mitoloji diye adlandırdığı, sosyal ve kültürel birikimleri sonucunda meydana getirilmiş, inançla yoğrulmuş, kimi zaman da doğaüstü olaylar olarak kabul edilmiş söylenceleri bulunmaktadır. Türk mitolojisi, kendi tarihi, düşünce biçimi, değer yargıları, kahramanlık öyküleri, teolojik yapısı hakkında bir takım bilgiler barındırmaktadır. Selçuklu Çağında üretilen figürlü seramik objeler, Türk mitolojisinin ikonografik simgelerini barındırması açısından zengin veriler içermektedir. Müzelerin sergi ve koleksiyonlarında muhafaza edilen Türk mitolojisine ait figürlü Selçuklu seramik örneklerinin çağdaş müze kurgulamalarından biri olan müze eğitim etkinliklerinde somut materyaller olarak kullanılması, çağdaş müzebilim faaliyetlerindendir. Bu çalışma tarama yöntemi ile doküman analizi yapılarak veri elde edilmesi suretiyle tasarlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, Selçuklu Dönemi seramik örneklerinde, Türk mitolojisinde de konu edinilen figürler, toplumda Türk mitolojisi kavramına yönelik daha anlamlı içerikler sunmaktadır. Zira ilköğretim çağından ileriki yaş grubu öğrencilerine ve toplumun her kesiminden müzeye gelen ziyaretçilere mitoloji ve Türk mitolojine konu olan efsanevi varlıkların öğrenilmesi adına farklı deneyimler yaratmaktadır. Bu sebeple müze ziyaretlerinin toplumun entelektüel bilgi dünyasına pozitif katkılar sunacağının önemi bir kez daha vurgulanmaya çalışılmaktadır.

Kaynakça

  • 1. Referans: Akmehmet, K. T. (2005). İlköğretim Sosyal Bilgiler Öğretiminde Arkeoloji Müzelerinin Nesne Mer kezli Eğitim Etkinlikleriyle Kullanılması. İstanbul Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sanat Tarihi Anabilim Dalı Sanat Tarihi Programı Yayınlanmamış Doktora Tezi. 2. Referans: Arslan, M. (2011). Türk yurdu dergisi, Kültürel Hafıza ve Zamansallık Bağlamında Türk Mitolojisi
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yaşar Özrili 0000-0003-4495-0705

Mehmet Sena Atas 0000-0002-2041-1523

Yayımlanma Tarihi 19 Haziran 2021
Gönderilme Tarihi 23 Mayıs 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özrili, Y., & Atas, M. S. (2021). FİGÜRLÜ SELÇUKLU SERAMİKLERİNİN MÜZELERDE TÜRK MİTOLOJİSİ ÖĞRETİMİNDE KULLANIM ALANLARI. UNIMUSEUM, 4(1), 21-30.

1462713310

CreativeCommons Attribtion-ShareAlike 4.0 International Licence 146271331027042

Diamond Open Access refers to a scholarly publication model in which journals and platforms do not charge fees to either authors or readers.

Open Access Statement:
This is an open access journal which means that all content is freely available without charge to the user or his/her institution. Users are allowed to read, download, copy, distribute, print, search, or link to the full texts of the articles, or use them for any other lawful purpose, without asking prior permission from the publisher or the author. This is in accordance with the BOAI definition of open access.
Archiving Policy:


http://jfhs.scientificwebjournals.com/en/pub/jfhs/lockss-manifest
Archiving is done according to ULAKBİM "DergiPark" publication policy (LOCKSS).