Bu çalışmanın amacı Konya da bulunan üniversitelerde (Necmettin Erbakan Üniversitesi, Karatay Üniversitesi ve Selçuk Üniversitesi) eğitimini sürdüren engelli üniversite öğrencilerinin deneyimlerini ortaya koymaktır. Bu noktada eğitim hayatında karşılaştıkları ulaşım, öğretim görevlileri, mimari yapı, sosyal aktivite, arkadaşlık ilişkileri, toplum ve eğitim alanındaki sorunları ortaya koymaktır. Yapılan araştırma nitel bir araştırma olup, çalışmada yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Bu araştırma Konya ili sınırları içerisinde bulunan Selçuk Üniversitesi, Necmettin Erbakan Üniversitesi ve Karatay Üniversitesi’nde eğitimine devam eden 23 engelli öğrenci ile sınırlıdır. Veriler yüz yüze görüşme yapmayı kabul eden katılımcılarla yüz yüze ortamlarda, yüz yüze görüşme yapmayı kabul etmeyen katılımcılarla dijital ortamlar üzerinden görüşmeler yapılarak elde edilmiştir. Verilerin analiz edilmesinin ardından ulaşılan bulgular doğrultusunda engelli üniversite öğrencilerinin üniversitelerde ulaşım, mimari yapı, öğretim elemanları, çevre/toplum, arkadaşlık ilişkileri ve sosyal aktivitelere katılım gibi alanlarda sorun yaşadıkları saptanmıştır.
Karabük Üniversitesi Sosyal ve Beşeri Bilimler Araştırmaları Etik Kurulu'nun 17.08.2022 tarih ve 2022/06 sayılı kararı
The aim of this study is to reveal the experiences of disabled university students who continue their education at universities in Konya (Necmettin Erbakan University, Karatay University and Selçuk University). At this point, it is to reveal the problems they face in transportation, lecturers, architectural structure, social activities, friendship relations, society and education. The research is a qualitative research and semi-structured interview technique was used in the study. This research is limited to 23 disabled students who continue their education at Selçuk University, Necmettin Erbakan University and Karatay University in Konya province. The data were obtained by conducting face-to-face interviews with the participants who agreed to conduct face-to-face interviews in face-to-face environments and through digital environments with the participants who did not agree to conduct face-to-face interviews. In line with the findings obtained after analyzing the data, it was determined that disabled university students have problems in areas such as transportation, architectural structure, academic staff, environment/society, friendship relations and participation in social activities at universities.
Disability, University, Right to Education, Phenomenological Approach
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Hizmetler (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 28 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 23 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.