Genel eğitim sınıflarında özel gereksinimli öğrencilerin düşük matematik başarısı gösterdiği ve matematik kazanımlarına ulaşamadığı alan yazında belirtilmektedir. Özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim sınıflarında gösterdikleri düşük matematik başarısı büyük oranda etkisiz matematik öğretimi ile ilişkilendirilmektedir. Matematiğin kurallar ve işlemler bütünü olarak ele alındığı, ezbere ve tekrara dayanan öğretim etkinliklerinin özel gereksinimli öğrencilerin öğrenme özelliklerine uygun olmadığı ve öğretimsel ihtiyaçlarına cevap vermediği belirtilmektedir. Özel gereksinimli öğrencilerin genel eğitim sınıflarındaki matematik başarılarının artırılması için öğretmenlerin alan yazında etkili olduğu belirtilen matematik yöntemlerini kullanmaları önerilmektedir. Bu araştırma, özel gereksinimli öğrencilerin matematik başarılarını desteklemede etkili olduğu alan yazında belirtilen öğretimsel uygulamaların derlendiği bir alan yazın taramasını içermektedir.
Özel Gereksinimli Öğrenciler Matematik Başarısı Etkili Matematik Uygulamaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Aile Kaynakları Eğitimi |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 10 Aralık 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 24 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.