Bu çalışmanın amacı sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ders kitapları ve ders kitaplarının etkili kullanımına yönelik görüşlerini belirlemektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Çalışma grubu bir devlet üniversitesinde öğrenim görmekte olan 38 sosyal bilgiler öğretmen adayından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak; açık uçlu sorulardan oluşan Sosyal Bilgiler ders kitabı görüş formu kullanılmış, veriler 2020-2021 eğitim öğretim yılı güz dönemi sonunda dijital ortamda toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analiziyle çözümlenmiş, temalar ve kodlar şeklinde tablolar oluşturularak frekanslarla sunulmuş, doğrudan alıntılarla desteklenmiştir. Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının ders kitapları ve ders kitaplarının etkili kullanımına yönelik görüşleri; içerik, öğrenme-öğretme-ölçme ve değerlendirme, dil-anlatım ve üslup ile teknik-tasarım ve düzenleme ile etkili ders kitabı kullanımına yönelik öneriler temaları altında analiz edilmiştir.
Sosyal Bilgiler ders kitabı Öğretmen Adayı Sosyal Bilgiler eğitimi.
The aim of this study is to determine the views of social studies teacher candidates on the effective use of textbooks and textbooks. In the study, a case study pattern was used as one of the qualitative research methods. The study group consists of 38 prospective social studies teachers studying at a public university. As a data collection tool, the Social Studies textbook opinion form consisting of open-ended questions was used, and the data were collected digitally at the end of the fall semester of the 2020-2021 academic year. The data obtained were analyzed by content analysis, tables were created in the form of themes and codes and presented with frequencies and supported with direct quotations. Textbooks and textbooks for the effective use of social studies teacher candidates opinions, content, Teaching-Learning-Evaluation and assessment language-technical editing and style suggestions with design and effective textbook for the use of expression under themes were analyzed.
Social Studies textbook Teacher Candidate Social Studies education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ağustos 2022 |
Gönderilme Tarihi | 9 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.