Bu araştırmanın amacı TV programlarının ortaokul
öğrencileri üzerindeki algısal etkilerinin farklı kavramlar açısından
incelenmesidir. Araştırmada nitel yöntem kullanılmıştır. 1 – 14 Ekim 2016
tarihleri arasında yayınlanan 369 TV programı, 203 ortaokul öğrencisinden elde
edilen veriler yolu ile incelenerek analiz edilmiştir. Elde edilen bulgulardan
ortaokul öğrencilerinin TV programlarındaki iletilere karşı hassas
oldukları, TV programlarındaki
kavramlardan algısal olarak etkilenebildikleri; erkek çocuklarının kız
çocuklarına göre şiddet içerikli yapımlardan, kız çocuklarının da erkek
çocuklarına göre evlilik, aşk, sevgi içerikli yapımlardan daha çok etkilendiği
sonuçlarına ulaşılmıştır. TV programlarında duygusal içerikli kavramların
(aile, üzüntü, sevgi, evlilik, aşk, arkadaşlık, mutluluk, korku), şiddet
içerikli kavramlardan (savaş, silah, ölüm, kavga) daha çok işlendiği;
öğrencilerin macera içerikli yapımlardan hoşlandıkları; televizyon
programlarının öğrencilerde daha çok aşk, korku, sevgi ve mutluluk kavramları
ile ilgili algısal etkilere yol açtığı diğer sonuçlarına da ulaşılmıştır.
Yapılan bu çalışma TV programlarının çocuklar üzerindeki etkilerinin birçok
kavram açısından incelenildiği bir çalışma olması bakımından önem taşımaktadır.
TV programlarının öğrencileri etkileme düzeylerinin MEB tarafından incelenerek
RTÜK ile işbirliği sağlanması önerilebilir.
TV programları Televizyon etkisi Ortaokul öğrencileri Öğrencilerin algıları Alımlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2018 |
Gönderilme Tarihi | 4 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.