Bu
çalışmada PISA 2012’ye katılan 15 yaş grubu Türk öğrencilere ilişkin veriler
ışığında; öğrencilerin matematik başarılarını etkileyen bazı faktörlerin
yordama gücünün belirlenmesi amaçlanmaktadır. Bu amaçla, “fen bilimleri
başarısı”, “okuma başarısı”, “matematik kaygısı”, “evdeki eğitimsel olanaklar”,
“evdeki olanaklar”, “matematiğe yönelik ilgi”, “matematiğe yönelik tutum” ve
“matematik öğretmeninin desteği” değişken olarak ele alınmıştır. Bu
değişkenlerin, öğrencilerin matematik başarısını yordayıcılık düzeyini
belirlemede Yapay Sinir Ağlarından (YSA) yararlanılmıştır. Çalışmadan elde
edilen bulgularda, yapay sinir ağları modelinde matematik başarısını doğru
sınıflama yüzdesi %89,1 olarak hesaplanmıştır. Ayrıca matematik başarısı
üzerinde istatistiksel olarak diğer değişkenlere göre; en çok anlamlı etkiye
sahip olan değişken “fen bilimleri başarısı”, en az anlamlı etkiye sahip olan
değişken ise “evdeki olanaklar” olarak belirlenmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Şubat 2017 |
Gönderilme Tarihi | 24 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 1 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.