Bu araştırmada okul öncesi eğitim alan
çocukların akıllı telefon kullanımı ile ilgili aile görüşlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda nitel araştırma modellerinden olgu bilim (fenomenoloji)
deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017
eğitim-öğretim döneminde Ağrı ili merkez ilçedeki iki bağımsız anaokulunda
eğitim gören çocukların ailelerinden uygun örneklem yöntemi ile belirlenen 110
aile oluşturmaktadır. Araştırma verileri araştırmacı tarafından geliştirilen
altı tane açık uçlu soru ile toplanmıştır. Araştırmanın bulguları; ailelerin
büyük çoğunluğunun çocuklarının akıllı telefonu kullanmalarına izin vermekte
olduğu, çocuklarının haftanın her günü bir veya iki saat akıllı telefonla
meşgul oldukları, ailelerin akıllı telefonu çocuklarını meşgul eden ideal bir
araç olarak gördükleri, çocukların akıllı telefonla oynamak yerine dışarıda
oynamayı tercih ettikleri, ailelerin çoğunluğu telefonun, çocuklarının
gelişimine zarar verdiğini bilmesine rağmen çocuklarının telefonla meşgul
olmasını engelleyemedikleri şeklindedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 10 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.