Araştırmada, okulöncesi öğretmenlerinin öz-yeterlik
algılarının ve sınıf yönetimi stratejilerinin, çocuk-öğretmen ilişkileri
üzerindeki etkilerinin öğretmenlerin mesleki deneyimleri, sınıflarındaki çocuk
sayısı ve cinsiyeti değişkenleri açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışma,
MEB’e bağlı bağımsız anaokullarında görev yapmakta olan İzmir’den 70, Çanakkale’den
de 28 olmak üzere toplamü 98 okulöncesi öğretmeniyle yürütülmüştür. Öğretmenlerin
çocuklarla kurdukları ilişkiyi algılama biçimlerini değerlendirmek için
Öğrenci-Öğretmen İlişki Ölçeği, öğretmenlerin öz-yeterlik algılarını
değerlendirmek için Öğretmen Öz-yeterlik Ölçeği,
öğretmenlerin istenmeyen davranışlar
karşısında kullandıkları sınıf yönetimi stratejilerini
belirlemek için ise, Öğretmen
Stratejileri Soru Formu kullanılmıştır. Bulgulara göre; öğretmenlerin
öz-yeterlik algıları ve sınıf yönetimi
stratejileri ile öğretmenlerin çocuklar ile kurdukları ilişkileri algılama biçimleri
arasında farklı alt boyutlarda ve düzeylerde ilişki olduğu saptanmıştır. Çocuk
cinsiyetinin öğretmenin çocuk ile kurduğu ilişkiyi algılama biçimi üzerinde
farklılaşma yaratırken, öğretmenin mesleki deneyiminin ve sınıflardaki çocuk
sayısının çocuk ile kurduğu ilişkiyi algılama biçimi üzerinde anlamlı düzeyde
etkili olmadığı bulunmuştur.
Çocuk-Öğretmen İlişkisi Okulöncesi Öğretmen Öz-Yeterlik Algısı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 6 Ağustos 2018 |
Gönderilme Tarihi | 5 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.