Bu araştırmanın
amacı, hafif düzeyde zihin yetersizliği olan öğrencilere iş becerilerinin
öğretiminde doğrudan öğretim yönteminin etkililiğini araştırmaktır. Bununla birlikte doğrudan öğretimin ortam ve kişiler arası
genelleme etkisi, uygulama bittikten 1,3 ve 4 hafta sonraki kalıcılık etkisi ve
öğretmenlerin hedeflenen becerinin öğretimine ilişkin görüşleri de
incelenmiştir. Araştırmada tek denekli araştırma yöntemlerinden denekler arası
yoklama evreli çoklu yoklama modeli uygulanmıştır. Araştırmaya, ikisi erkek,
biri kız olmak üzere toplam üç öğrenci katılmıştır. Doğrudan öğretim yönteminin
iş becerilerinden olan yama yapma becerisinin öğretimindeki etkililiğini değerlendirmek
üzere yoklama, izleme ve genelleme oturumları düzenlenmiş, değerlendirme için
ise tek fırsat yöntemi kullanılmıştır. Bütün oturumlar bire bir öğretim
düzenlemesi biçiminde yapılmıştır. Araştırmanın sonuçları, yama yapma
becerisinin öğretiminde doğrudan öğretimin etkili olduğunu, öğretim sona
erdikten 1,3 ve 4 hafta sonunda öğrenilen becerinin kalıcı olduğunu ve
deneklerin yama yapma becerisini farklı ortamlara ve araçlara
genelleyebildiklerini ve öğretmenlerin öğretilen beceriye ilişkin görüşlerinin
olumlu olduğunu gösterir niteliktedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2019 |
Gönderilme Tarihi | 7 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisinde yayımlanan makaleler, Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY 4.0) ile lisanslanmıştır.